Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kompleet versvoer, BARF, brok of een combinatie

Volledig BARF
42
13%
Volledig Kompleet versvoer
55
17%
Volledig brok
29
9%
BARF en Kompleet versvoer
75
23%
Barf en brok
23
7%
Kompleet versvoer en brok
39
12%
BARF, kompleet versvoer en brok
42
13%
Anders
18
6%
Door Femke
hier nogsteeds hoofdzakelijk brok, maar ik heb me nu voorgenomen dat dat écht de laatste zak is die ik heb gehaald. Alleen nu de katten nog....

CB zien zij meer als een tussendoortje, en ze eten er ook maar een heel klein beetje van. Heb voorheen speciaal katten CB gehaald maar ik kan er steeds de helft van weggooien, en dat vind ik doodzonde. Nu krijgen ze een klein bakkie kip en rijst als de honden eten krijgen, maar dit gaat nooit op.

Ik ben alleen niet dapper genoeg om uit te vinden wat ze doen als ik geen brokken meer neerzet :-\

Ben ook begonnen met kipnekken maar dat is helemáál nog een lange weg, daar spelen ze mee, ze ruiken eraan en that's it...
Door Femke
sylvia schreef: de kip met rijst vinden ze hier ook niet echt geweldig, de lam met rijst wel.

ik heb er nou natuur uitgehaald, ook omdat je zei dat ze taurine uit roodvlees haalden en dat zit volgens mij niet in k&r.

Ik ben bang dat ze de natuur niet moeten omdat de stukken te groot zijn, maar we zullen zien. Anders maar in de keukenmachine
Door Jinxy
Ik heb gestemd, volledig vers. Brok is eruit.
En vanaf vorige week regelmatig aangevuld met hapklaar vogeltje of muis :-\
Door Femke
ik kan nou gelukkig ook zeggen: volledig vers!! Ze hebben zich erbij neergelegd dat ze echt, echt, echt niets anders krijgen dan CB. Heb nog een halve zak brokken staan, misschien geef ik die maar aan mijn moeder.

Ze eten alle varianten die ik in huis heb: natuur, actief en kip en rijst, allemaal voor de hond. Maar hoe zit het nou met Taurine toevoegen? Ik lees best wel tegenstrijdige berichten :-\

Ikben er trouwens echt blij mee, dat ze nu helemaal 'om' zijn. Eerder moest je echt de kamer uit rennen als 1 van de katten op de bak had gepoept, nu ruik ik niets meer. En ze verharen ook al een stuk minder :D :D :D :D :D
Door sylvia
Over Taurine, dit zit voornamelijk in vlees, denkje dat de natuur verschillende soorten konijntjes, vogels en muizen heeft voor de hond en de kat , eentje met meer taurine voor de kat en eentje met wat minder voor de hond ;D
Het enige is dat er in kvv redelijk veel orgaan zit , dus kun je eens een bakje hart extra voorschotelen of eens een bakje soepvlees.
Door Ollie
Ik heb hier toch standaard voor de nacht nog een bakkie brokken staan.
De reden dat ik dat doe, is dat ik niet wil dat ze het als een echte lekkernij gaan zien, als ik op vakantie ben komt er 1 te voeren en dat is dus ook brokken. Ik wil voorkomen dat ze dan ineens de brokken weer veel lekkerder gaan vinden. Tja.. ik heb rare katten ::)
Door Nelly
Ook hier nog steeds een bakje brokken en af en toe wat blik, want Mistral wil nog niet echt aan vers, en omdat hij toch al wat magertjes is, wil ik hem niet echt dwingen. en ach, hij is al 15... :-\
Door sylvia
Nelly schreef: Ook hier nog steeds een bakje brokken en af en toe wat blik, want Mistral wil nog niet echt aan vers, en omdat hij toch al wat magertjes is, wil ik hem niet echt dwingen. en ach, hij is al 15... :-\
Waarom haal je dan niet naturesdiete voor hem of anifit dat is beter dan de gewone blikjes, en de brokjes zou ik helemaal proberen weg te laten
Door Nelly
sylvia schreef: Waarom haal je dan niet naturesdiete voor hem of anifit dat is beter dan de gewone blikjes, en de brokjes zou ik helemaal proberen weg te laten
Omdat hij dat allemaal niet wil eten, ik heb weinig keus op dat gebied. Heb het geprobeerd, en daarom is hij zo mager geworden; hij vrat gewoon niet meer. Kan nu wel zeggen je MOET dat of dat eten, maar je weet hoe katten (kunnen) zijn. hij is nu 15, dus ik heb iets van, vooruit dan maar, je bent er al zo oud op geworden (en zonder problemen), die jaren erbij zal ook nog wel lukken.
Door sylvia
Nelly schreef: Omdat hij dat allemaal niet wil eten, ik heb weinig keus op dat gebied. Heb het geprobeerd, en daarom is hij zo mager geworden; hij vrat gewoon niet meer. Kan nu wel zeggen je MOET dat of dat eten, maar je weet hoe katten (kunnen) zijn. hij is nu 15, dus ik heb iets van, vooruit dan maar, je bent er al zo oud op geworden (en zonder problemen), die jaren erbij zal ook nog wel lukken.
Dat is ook zo.
Door Nelly
En je raad het nooit! Dacht vandaag: zal nog 's een bakje vlees voor Mistral neerzetten. Het was een combi van hart en spiervlees. Wat denk je? Hij heeft het hele bakje achter elkaar leeg zitten kanen 8) Katten.... ::)
Door uhmmm
hmm ik vind volledig barfen toch wat lastig hoor
zit hier geen slager in de buurt.. en dat helpt niet

ook heb ik zoals vermeld bij medisch een kat die misschien een erfelijke afwijking heeft
die pas daadwerkelijk vast te stellen is na overlijden dmv autopsie

omdat het gaat om eiwitafzettingen.. denk ik dat het een en ander prima te beinvloeden is met goed voer

wat aan de ene kant betekent dat ik barfen best een optie vind omdat dat kennelijk toch een hoop problemen kan voorkomen
aan de andere kant.. wil ik dus dat ze echt 100% zeker NIETS te kort komt waardoor het de kop kan opsteken

op dit moment eten beide katten Royal Canin 1 op 1 gemixt met hills
dit kreeg mijn jongste poesje bij de fokker ook
en vlak nadat ik de jongst kreeg.. wilde de oudste niet meer eten.. niets meer
tot ik een ak hills lamb open trok..
toen heeft hij nog een paar keer overgegeven na het eten
(dat krijg je met een paar weken alleen onder dwang eten vrees ik)
maar nu euh.. tja hij eet weinig anders meer

inmiddels een maand verder.. en hij eet nu ook wel weer andere dingen dan die brokken

dus krijgen ze nu af en toe gekookte vis, kip, tonijn
dat vinden ze gewoon owijs lekker
enige wat ik er serieus niet in krijg zijn kuikens

maar vooralsnog durf ik dus niet volledig over op geheel barfen
buiten de tijd die het gaat kosten ook nog.. :)

iemand goede tips and trucs? :)
Door Nelly
Dit is pas leuk! Was net bezig een groot stuk lam te verdelen (een stukkie voor ons, de rest voor de woeffies), komt Zipper aanzetten, hij wou ook! Moest hem wegjagen, anders had-ie onder m'n mes gezeten :-\ En dat heeft bijna 15 jaar blik en brok gegeten ;) Tuurlijk heeft-ie ook een stukkie lam gekregen 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door