Siberienne schreef: ↑wo 20 mei 2020, 13:23 Gefeliciteerd (met) Gabi! lijkt nog kort geleden dat hij bij jullie kwam!Ja, de tijd vliegt!
Hihi, lekker gemengde servies stapels in de kast?
Hmm, ontbijtbordjes en koffiemokken wel, de rest is meest boerenbont. Al minstens 25 jaar en ik ben er nog steeds niet op uitgekeken

Anne in Zweden schreef:Nog geen foto's van het kippengebeuren, het gaat namelijk niet zo goed. Eentje werd al na een paar dagen ontzettend aangepikt, tot bloedens toe. Die hebben we apart gezet en de wonden hebben we zo goed mogelijk verzorgd, maar ze wilde niet eten of drinken. Vanochtend trof ik haar dood aan.Wat een narigheid met je dames Anne...hopelijk wennen ze snel!![]()
De andere vier willen niet de ren in, en vanochtend zag ik opnieuw bloed in het hok, en een van de hennen zat een andere op de borst te pikken. Twee andere hennen liggen in de nestkasten en willen er niet uit, zelfs als ik de deurtjes open bewegen ze zich nauwelijks.
Er wordt wel gegeten en gedronken, maar groente en appels die ik aan een spiesje heb opgehangen raken ze niet aan.
We wisten natuurlijk dat het met ex-leghennen even kan duren voordat die van de stress zijn bekomen, maar hopelijk wordt het wel beter ooit, want op deze manier is het niet echt leuk nog.