Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
- pien - schreef: wo 13 mei 2020, 09:28 Hee, dát boek! Zijn de recepten érg anders dan klassieke Indonesische recepten?
Ja, wij vinden van wel. Echt met een modernere insteek. Maar er is niks mis met de klassieke recepten hoor! Beb Vuyk wordt ook nog regelmatig uit de kast getrokken. :biggrin2:

Gisteren Terong Asem, uit hetzelfde kookboek. In tamarinde gestoofde aubergine met groene sambal, krokante tempeh en basilicum. Als je dan toch aubergine moet eten, dan is dit wel een prima recept. ;D Maar het is nog steeds niet mijn favoriete groente. Dat mondgevoel, blèh. :P
IMG_20200514_193756260.jpg
IMG_20200514_193756260.jpg (3.95 MiB) 2018 keer bekeken
Door - pien -
-Annemarie- schreef: vr 15 mei 2020, 11:48 Ja, wij vinden van wel. Echt met een modernere insteek. Maar er is niks mis met de klassieke recepten hoor! Beb Vuyk wordt ook nog regelmatig uit de kast getrokken. :biggrin2:

Gisteren Terong Asem, uit hetzelfde kookboek. In tamarinde gestoofde aubergine met groene sambal, krokante tempeh en basilicum. Als je dan toch aubergine moet eten, dan is dit wel een prima recept. ;D Maar het is nog steeds niet mijn favoriete groente. Dat mondgevoel, blèh. :P
Wow, wat leuk! Groene sambal :o Het is wel een pláátje hoor :smitten:
Beb Vuyk was m'n eerste kookboek, heb er heel veel uit gekookt, en staat na 41 jaar nog steeds in de kast, lekker beduimeld ;D
Ja, dat mondgevoel, dat kan een hoop versjteren...fijn dat het toch te doen was :biggrin2:
Door Lizzy
-Annemarie- schreef: vr 15 mei 2020, 11:48 Ja, wij vinden van wel. Echt met een modernere insteek. Maar er is niks mis met de klassieke recepten hoor! Beb Vuyk wordt ook nog regelmatig uit de kast getrokken. :biggrin2:

Wow, ziet er wel geweldig uit :dribble: !!
Door koekje
Wat zit er dan precies in je slaai? Paardenbloemen, klimop, rozenstruik met prikkels, hyacint, stukje hondendrol?
:biggrin2:

Hier agv: aardappelpuree, maiskolven en een schaal rauwkost, allemaal 1 ministukje watermeloen en de rest voor Fabian, chipolataworstjes (voor mij een ei, want ik hou niet van dat soort worsten). Meneer en Fabian hadden er ook jus bij.
Als toetje had Fabian appelmoes, Lennard een danoontje, Vera chocomoes en ik dubbelvla (meneer nix).
Door Lizzy
koekje schreef: zo 17 mei 2020, 00:55 Wat zit er dan precies in je slaai? Paardenbloemen, klimop, rozenstruik met prikkels, hyacint, stukje hondendrol?
:biggrin2:

Hier agv: aardappelpuree, maiskolven en een schaal rauwkost, allemaal 1 ministukje watermeloen en de rest voor Fabian, chipolataworstjes (voor mij een ei, want ik hou niet van dat soort worsten). Meneer en Fabian hadden er ook jus bij.
Als toetje had Fabian appelmoes, Lennard een danoontje, Vera chocomoes en ik dubbelvla (meneer nix).
Ja Koekje, zoiets :biggrin2:
Nee, Rucola, veldsla, uitjes en allerlei soorten kruiden en binnenkort ook tomaatjes, paprika, courgette, knoflook.
Door - pien -
Siberienne schreef: za 16 mei 2020, 11:37 Ik kwam in de krant een stukje over deze site tegen en vond het wel grappig ;
https://www.crisiskoken.nl/

Staan een aantal lekkere dingen op vond ik

Met speciaal voor Lizzy; https://www.crisiskoken.nl/2020/04/30/d ... ker-vindt/
Ja, leuke recepten!
constance.blokzijl schreef:Afbeelding
Dit... iedereen kon een kistje krijgen op het werk...
:dribble:

Gister roti (smaak was goed, het zurige was er af)
Vanavond raapsteeltjesstamppot of roerbak met paksoi en kastanjechampignons
Door Kaela
Tapas bij een vriendin. Ik zou ook wat mee nemen, maar ik had dat heel onhandig met de boodschappen gepland, dus ik had niets. Dus gisteravond bij de plaatselijke tapasbar besteld en dat mee genomen. Dat was errug jammie, en het was heel gezellig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door