Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
Ik geloof dat ik steeds meer last van zenuwen voor Corona krijg :-[

Hier heel erg bewust bezig met alles doen zoals verwacht, werk permanent vanuit huis en vond hier in de buurt ook eigenlijk iedereen best goed de regels navolgen .... maar sinds deze week Rutte het aankomende beleid (als alles gaat zoals gehoopt) heeft gedeeld lijkt het wel als of er niemand meer van Corona gehoord heeft :o

Laat ik het er maar op houden dat ik voorlopig nog geen aanstalte maak om weer op kantoor te gaan werken en blij ben dat de boodschapbezorging weer op normaal niveau is....ik wacht voorlopig thuis wel af wat er straks allemaal gaat gebeuren, maar ik vrees met redelijk grote vreze :-\
Door Kaela
Lizzy schreef: za 09 mei 2020, 16:45 Ja exact. Lekker gezellig in de trein met z'n alle. Past perfect.

Heel eerlijk Ina? Ik heb precies hetzelfde. Ik ga nergens heen.
Ik ook niet. Ik had vorige week mijn eerste privé paardrijles. Dat mag nu alweer een groepsles worden. Ik wil het niet. Je rijdt zomaar vlak lang elkaar heen, ik ben de enige met een beroep waarbij ik kon gaan thuis werken, de rest heeft gewoon nog dagelijks veel contacten (winkel, zorg). Het is het me ook niet waard, een pleziertje tegenover het risico. Ook al voldoet het aan alle regels, het voelt niet goed.
Door doranto
Lizzy schreef: za 09 mei 2020, 16:45 Ja exact. Lekker gezellig in de trein met z'n alle. Past perfect.

Heel eerlijk Ina? Ik heb precies hetzelfde. Ik ga nergens heen.
+1!
Maar als introvert persoon, heb ik daar ook helemaal geen moeite mee.
Door sam28
Nee, ik doe er ook niet aan mee. Buiten doe ik het hoogst noodzakelijke in winkels en ik wandel, fiets of loop hard. Soms spreek ik met iemand wat af, buiten en met een afstand. Dat vind ik enorm zwaar want de laatste keer dat ik echt gemeend fysiek contact had is al weer maanden geleden. :-\
Het zou niet in me opkomen om in een drukke trein te stappen naar het strand. :-X
Door pluk
Ik ben heel voorzichtig wel iets losser geworden met "blijfthuis".
Boodschappen worden bezorgd en ik ga niet voor de lol met de trein of naar een druk bezocht park maar een paar kleine "normale" dingen heb ik wel gedaan.
Zo hebben we van de week een ijsje gehaald incl de 1,5m rij waar natuurlijk altijd iemand tussendoor loopt. Ook had ik gisteren een 1,5m vergadering op de hondenclub want we mogen weer opstarten. Scott was laatst dolblij dat we weer even bij de konijnen in het tuincentrum gingen kijken en ik heb ook weer gewoon speurles. Ik let uiteraard op handen wassen, afstand, etc maar heb ook echt wel behoefte aan simpele normale dingen doen ipv thuisblijven.
Door baileys
Wat ik mij afvraag, hoeveel jonge honden zitten er met, zeg een jaar, in het asiel.
Alle asiels en marktplaats zijn compleet leeg geshopt.
Een vriendin van mij, heeft op haar website maar gezet dat ze voorlopig geen puppies heeft. Maar evengoed krijgt ze dagelijks mails of ze pups heeft.
Ze geeft netjes antwoord dat ze die niet heeft, oh dan ga ik wel door naar de volgende hoor :o

Ik hoorde zelfs dat pups gewoon telefonisch verkocht worden. Wilt u een teef of een reu, ja die heb ik nog...nummer 3 is voor u.
:'(
Door sam28
Ja idd, dat heb ik me ook al afgevraagd. De hoeveelheid honden is hier ook enorm gestegen en een vriendin die alles heeft uitgedacht qua financiën, oppas voor de dag dat ze toch weg moet e.d. en dan weloverwogen gaat voor een hond via een stichting krijgt steeds een nee te horen, de hond is dan al weg. Ik vind dat heel sneu voor haar want ze moest enorme drempels over om haar info te geven, vragenlijsten in te vullen e.d. Ze heeft het opgegeven geloof ik. :-\ Ik zou het haar zo gunnen ook, ze is echt iemand bij wie ik Ziva blind achter zou laten..
Door Lizzy
baileys schreef: za 09 mei 2020, 20:26 Wat ik mij afvraag, hoeveel jonge honden zitten er met, zeg een jaar, in het asiel.
Alle asiels en marktplaats zijn compleet leeg geshopt.
Een vriendin van mij, heeft op haar website maar gezet dat ze voorlopig geen puppies heeft. Maar evengoed krijgt ze dagelijks mails of ze pups heeft.
Ze geeft netjes antwoord dat ze die niet heeft, oh dan ga ik wel door naar de volgende hoor :o

Ik hoorde zelfs dat pups gewoon telefonisch verkocht worden. Wilt u een teef of een reu, ja die heb ik nog...nummer 3 is voor u.
:'(
Hier idem :-X
Door Ina
sam28 schreef: za 09 mei 2020, 21:20 Ja idd, dat heb ik me ook al afgevraagd. De hoeveelheid honden is hier ook enorm gestegen en een vriendin die alles heeft uitgedacht qua financiën, oppas voor de dag dat ze toch weg moet e.d. en dan weloverwogen gaat voor een hond via een stichting krijgt steeds een nee te horen, de hond is dan al weg. Ik vind dat heel sneu voor haar want ze moest enorme drempels over om haar info te geven, vragenlijsten in te vullen e.d. Ze heeft het opgegeven geloof ik. :-\ Ik zou het haar zo gunnen ook, ze is echt iemand bij wie ik Ziva blind achter zou laten..

Punt is natuurlijk ook wel dat een heleboel stichtingen gewoon geen honden naar Nederland kunnen halen omdat alle transport/niet noodzakelijke reizen verboden zijn

Ik las toevallig net dat de stichting waar wij de dames vandaan hebben heel langzaam weer iets meer ruimte krijgen, maar dat geldt voor nu alleen nog voor noord Spanje....de rest zit keihard op slot.
Door Laika
Ik snap niet dat mensen in een onzekere tijd naarstig op zoek gaan naar een pup/hond. Zelf zou ik zo'n beslissing uitstellen tot ik meer vertrouwen heb over de toekomst. Kunnen we nu ook weer een babyboom verwachten over een maand of zeven? :(
Door Siberienne
Laika schreef: zo 10 mei 2020, 06:55 Ik snap niet dat mensen in een onzekere tijd naarstig op zoek gaan naar een pup/hond. Zelf zou ik zo'n beslissing uitstellen tot ik meer vertrouwen heb over de toekomst. Kunnen we nu ook weer een babyboom verwachten over een maand of zeven? :(
Dat is wat lastiger op anderhalve meter.... maar het zou zomaar kunnen bij bestaande stellen, hoewel ik ook een echtscheidings-boom niet uit zou willen sluiten.
Door sam28
Ina schreef:Punt is natuurlijk ook wel dat een heleboel stichtingen gewoon geen honden naar Nederland kunnen halen omdat alle transport/niet noodzakelijke reizen verboden zijn
Het ging om hondjes die al in NL waren. ;)
Door dinky89
Laika schreef: zo 10 mei 2020, 06:55 Ik snap niet dat mensen in een onzekere tijd naarstig op zoek gaan naar een pup/hond. Zelf zou ik zo'n beslissing uitstellen tot ik meer vertrouwen heb over de toekomst. Kunnen we nu ook weer een babyboom verwachten over een maand of zeven? :(
Tja, aan de andere kant verzacht het eenzaamheid bij mensen die alleen wonen. De hond mag wel geknuffeld worden in tegenstelling tot andere mensen. En mensen zijn nu thuis om de opvoeding te begeleiden waar normaal vakantie voor gepland wordt. Maar ik hoop inderdaad wel dat de dieren die nu worden aangeschaft ook alle aandacht krijgen wanneer we weer meer naar normaal mogen :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door