Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
He bah, wat vervelend dat je je vinger er niet op kunt leggen wat het meiske mankeert..

Onze Bella heeft heel regelmatig dunne ontlasting, maar is een ontzettende zenuwpees. Daar doe ik momenteel niets mee.

Maar als er zoals bij Pum overgeven bij komt, zou ik idd verder kijken.
Hopelijk kom je vandaag verder met de bloeduitslagen..
Door Inge en Bono
:-*
Helaas nog geen uitslagen. Er was wel wat, maar niet volledig, dus konden ze er niets over zeggen. Ofzo :-\

Ik heb het idee dat ze de afgelopen dagen niet wílde poepen, ik zag dat ze moest, maar ze stopte dan met lopen. Het heeft ook echt wel zeer gedaan, al dat gepers, kan ik me iig voorstellen. Maar gisteren draaide ze een keurige drol, prima consistentie.

Ik loop sinds een paar dagen de halve dag jankend rond om een héél ziek vriendinnetje van ons, dus ik kan stress of spanning bij mij wel uitsluiten als oorzaak. Dan had ze de hele kamer wel volgepoept
Door Inge en Bono
Ik heb net gebeld: bloeduitslagen 'Vetmed profiel P: spec fPL+foliumzuur+vit B12' waren goed.

Ik was een beetje bang dat ze na de prima poep van gisteren vannacht weer diarree zou hebben, soort kurk uit de fles effect, maar niks.
Door Inge en Bono
Dank je wel :-*

Nee, dit waren de bloedonderzoeken. Alvleesklier, lever en nier geven goede waarden.
Ik zou van 3 dagen ontlasting opvangen als deze niet goed was, maar dat was het dus wel. En ik geloof ook niet zo in giardia, dat ze dat heeft, bedoel ik.
Ik weet het even niet. Ik kijk even aan wat ze nu doet :-\
Door Eef+Stippels
Ja, heel lastig...

Die drie dagen ontlasting opvangen zou voor een Giardia onderzoek zijn?
Dat zou je nog kunnen doen als de diarree weer terug keert.

Maar hopelijk blijft de diarree nu weg!
Hoe gaat het met overgeven, doet ze dat op het moment ook niet meer?
Door Inge en Bono
Ja dat inderdaad het idee: ontlasting onderzoeken als de diarree terugkomt, wat we niet hopen nee. De gedachte was dan inderdaad giardia, maar dat geloof ik niet. Hoe heeft ze dan normale ontlasting. En ontlasting ruikt nooit naar roosjes, maar het ruikt helemaal niet anders.....
Overgeven heeft ze ook niet meer gedaan....
Door Eef+Stippels
Wat goed dat ze ook niet meer heeft overgegeven!

Mbt Giardia, op mcvoordieren staat:
Als dieren diarree krijgen, kan deze vanzelf weggaan, intermitterend (het gaat en komt) of chronisch (langdurig en continu) zijn. De ontlasting is vaak bleker, stinkt en is vettig. Dieren kunnen afvallen.
Maar ik heb er geen ervaring mee. Als jij het gevoel hebt dat dat het niet is, dan kan dat natuurlijk :) Ik lees ook niet dat overgeven daarbij hoort.

Ik hoop natuurlijk dat het nu gewoon weg blijft :-*
Door Inge en Bono
Eef+Stippels schreef: do 07 mei 2020, 19:19 Wat goed dat ze ook niet meer heeft overgegeven!

Mbt Giardia, op mcvoordieren staat:

Maar ik heb er geen ervaring mee. Als jij het gevoel hebt dat dat het niet is, dan kan dat natuurlijk :) Ik lees ook niet dat overgeven daarbij hoort.

Ik hoop natuurlijk dat het nu gewoon weg blijft :-*
Ik ook niet hoor! Dat het intermitterend kan zijn, wist ik niet..... bleker, stinkend, vettig is het niet. Maar er staat vaak.....
Ik ga 'm dan toch nog niet helemaal wegschuiven als optie, als het terug komt, hopelijk niet.
Dank je wel! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door