pearlsofpassion schreef: ↑zo 26 apr 2020, 07:04Dankjewel.
En Chouka, wat een mooie tekst!
Hij komt niet van mij. Ik heb hem enkel gekopieerd.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑zo 26 apr 2020, 07:04Dankjewel.
En Chouka, wat een mooie tekst!
Siberienne schreef: ↑zo 26 apr 2020, 11:51 Maar hij wel erg mooi dus wat mij betreft ook bedankt voor het delen!graag gedaan.
Lizzy schreef: ↑ma 27 apr 2020, 10:06 https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek- ... ~a3c0322c/Let even op dat er staat ‘via de lucht’ maar dat de onderzoekers ook zeggen
Ik blijf me afvragen hoor, of in een lift staan een goed idee is. Ook al sta je daar in je eentje. Als ik boodschappen naar mijn moeder breng, neem ik zelf de brandtrap. Maar mijn moeder (is 80) neemt vanzelfsprekend de lift. Kan haar ook niet banger maken dan dat ze al is maar ik vraag me echt oprecht af of je wel veilig met de lift kunt.
Siberienne schreef: ↑ma 27 apr 2020, 10:28 Let even op dat er staat ‘via de lucht’ maar dat de onderzoekers ook zeggenWat moesten we toch zonder jou Siberienne? Dank je wel voor je antwoord/uitleg! Zekerheid is er nu gewoon nog niet... Maar het is waar, het leven is vol risico. Met de auto naar m'n moeder rijden is ook niet geheel ongevaarlijk
‘Of de overdracht bij het coronavirus door de lucht plaatsvindt via druppels, aerosolen of door beide weten de Rotterdamse onderzoekers nog niet. ,,In vervolgstudies zullen we daarom nader gaan onderzoeken of overdracht via de lucht ook over grotere afstand, en dus alleen via aerosolen, mogelijk is.”
Het simpelste antwoord op jouw vraag is dus ‘dat weten we niet’. Ik denk persoonlijk dat het wel kan als je alleen in de lift staat, maar 100% zekerheid is niets garanderen- maar ja da’s niks in het leven, 100% ....
Ik denk namelijk dat voor het leeuwendeel vd besmettingen er toch echt druppels / contact en echt nabijheid nodig is (<1,5 mtr) waarbij er altijd uitzonderingen mogelijk zijn.
Lizzy schreef:Maar het is waar, het leven is vol risico. Met de auto naar m'n moeder rijden is ook niet geheel ongevaarlijkGister liep ik op straat en liep toevallig aan de goede kant van de weg. Er kwam een auto aan met veel herrie en rook, vloog als een idioot door de bocht, verloor een wiel die dus de andere kant op vloog. Op een haar na een motorrijder gemist die voor het stoplicht stond en reed gewoon door op drie wielen en een velg. Gelukkig goed gegaan dus voor de omstanders. Geen idee waar die auto gebleven is.
Elf schreef: ↑ma 27 apr 2020, 12:43 Lizzy, ik maak me ook zorgen over mijn 82 jarige, overigens nog zeer fitte, vader maar ik zou hem diep ongelukkig maken door hem alles te ontzeggen. Dat zou hij zich ook niet laten doenAls ze beiden thuis zijn gebleven en erg voorzichtig geweest zijn is het wel niet erg risicovol om nu te beslissen vb samen te gaan wonen. Of elkaar regelmatig te zien. Zolang ze het beide bij die ene nauwere band houden en met de rest van de mensen afstand houden, is dat echt geen groot risico.. Hij doet zijn boodschappen op rustige tijden, wandelt elke dag minstens een uur en ziet af en toe op gepaste afstand een vriend. Wat ik wel sneu vind is dat hij zijn vriendin niet ‘kan’ zien. Zij woont 100 km verder en ze hebben in het begin van de lockdown besloten om ieder in hun eigen huis te blijven. Maar toen beseften ze nog niet dat het zo lang ging duren. En nu durven ze eigenlijk niet...
*Remy* schreef: ↑ma 27 apr 2020, 14:37 Waarschijnlijk weet ik t antwoord al, maar zouden jullie je 80-jarige vitale moeder, die zelfstandig woont met n geheel ontsmette auto naar haar 84-jarige zus brengen, die ook zelfstandig woont (rit van 45 minuten) ? Beide dames hebben geen klachten, wandelen, fietsen, doen zelfstandig boodschappen en missen elkaar heel erg. Ik besef heel goed dat ik de gevaarlijke factor in deze ben, aangezien mijn moeder in mijn (ontsmette) auto zal zitten, op de achterbank. Ik heb geen klachten en zal continu n chirurgisch mondkapje dragen. Ik kom wel 2 dagen per week in contact met enkele collega's op t werk, op 2 m afstand.Lastig, maar in de auto heb je denk ik geen 1,5 meter afstand waardoor je het risico loopt op een boete omdat je niet zelfde huishouden bent.
dinky89 schreef: ↑ma 27 apr 2020, 15:05 Lastig, maar in de auto heb je denk ik geen 1,5 meter afstand waardoor je het risico loopt op een boete omdat je niet zelfde huishouden bent.Bij de boete heb ik nog niet eens stil gestaan, al heb je daar wel n punt. Ben me eigenlijk alleen continu af aan t vragen hoe groot t risico is waar ik mam aan bloot stel, wanneer ik doe wat zij zo graag wil. Misschien wachten tot er mogelijk n versoepeling vd maatregelen komt ?
Al denk ik dat uiteindelijk voor mij het menselijke uitgangspunt mogelijk toch doorslaggevend zou zijn.
dinky89 schreef: ↑ma 27 apr 2020, 15:05 Lastig, maar in de auto heb je denk ik geen 1,5 meter afstand waardoor je het risico loopt op een boete omdat je niet zelfde huishouden bent.Die boete zou ik me niet druk om maken, ze zijn momenteel echt niet bezig auto's te controleren of de inzittenden wel uit hetzelfde huishouden komen.
Al denk ik dat uiteindelijk voor mij het menselijke uitgangspunt mogelijk toch doorslaggevend zou zijn.