Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Gisteren ook een doosje pillen opgehaald voor Armejakje van 1 euro per stuk. Tegen de tijd dat hij de 100 stuks verorberd heeft is hij 15.
hannabelgje schreef:Was het maar waar. Het zijn pijnstillers. Daar gaat ze waarschijnlijk niet meer vanaf kunnen.
Deze avond tijdens het wandelen een boodschappentas meegenomen. Ze waren overal het hooi op aan het halen van de velden. Ik heb nu een tas vol overschotjes voor de cavia's. Verser kan niet. Het wordt ook bijzonder gewaardeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Moet je hier niet wat voorzichtig mee zijn? Het eerste hooi is altijd erg eiwitrijk. Zowiezo is bladhooi eiwitrijker dan stengelig hooi (van gras dat heeft staan bloeien). Maar ik heb geen idee van wat Cavia's wel en niet mogen eten moet ik er bij zeggen.
Door hannabelgje
pike schreef:Gisteren ook een doosje pillen opgehaald voor Armejakje van 1 euro per stuk. Tegen de tijd dat hij de 100 stuks verorberd heeft is hij 15.
Moet je hier niet wat voorzichtig mee zijn? Het eerste hooi is altijd erg eiwitrijk. Zowiezo is bladhooi eiwitrijker dan stengelig hooi (van gras dat heeft staan bloeien). Maar ik heb geen idee van wat Cavia's wel en niet mogen eten moet ik er bij zeggen.
Ik wissel veel af met hun hooi. Ze krijgen normaal hooi, timothy hooi en dit verse hooi.

Door pearlsofpassion
hannabelgje schreef: vr 24 apr 2020, 22:27 Ik wissel veel af met hun hooi. Ze krijgen normaal hooi, timothy hooi en dit verse hooi.

Dagelijks wat van beide is idd het beste.

Mijn konijnen eten het eerste lentegras dat zeeer eiwitrijk is, ook gewoon hoor. Maar die staan dan ook permanent op gras. In de winter is dat niet voldoende en eten ze ook hooi bij. Het gaat hem erom dat de overgang niet te bruusk is en hun darmen eraan gewend zijn of kunnen raken.
Je cavia's eten ook dagelijks verse groenten en kruiden toch? Dan is het verschil met vers gras niet zo groot.
Veel mensen hebben er schrik van, van verse groenten ook. Zeggen dat je niet veel mag geven. Maar das onzin.
Zeker vers gras is het natuurlijk voedsel voor knaagdieren, ook het lentegras. Je moet gewoon niet de ene dag niets en de volgende een berg geven.

Fijn dat je caafjes er zo van kunnen genieten. ;)
Ik vind het geweldig dat je zo'n dingen voor hen doet. Vraagt wat meer inspanning dan gewoon een zakje korrels open trekken. ;) Ze boffen maar bij je.
Door Fenixjuh
dinky89 schreef:Goedemorgen!
Nu eerst even bakje koffie en dan het huis maar eens netjes maken :-)
Ik doe mee :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door hannabelgje
Ze krijgen 2x per dag groenvoer inderdaad. Vers geplukte kruiden en gras en ook groenten uit de winkel. Daar eten ze dan hooi en brokjes bij. Ik heb 1 volledig blootje en eentje die deels behaard is. Die verbruiken veel energie en eten ook veel meer dan een behaarde cavia.
Het zijn ook nog enorme zeikerds en eten niet zomaar hooi uit de winkel. Als het niet groen genoeg is dan eten ze het niet.

Door KarenH
Goedemorgen...even maling aan de buren, knallen met die speakers en een dansje in de kamer.
Honden kijken me aan of gek ben geworden...niet gekker dan anders.
Doen jullie mee?

Door Mandarijn
mag ik een lekker biertje? Na flink wat uren in de Meinweg bij Herkenbosch vanmiddag her bericht gekregen dat we vandaag niet meer terug moeten. Het vuur is uit en nablussen en nacontrole is niet meer nodig. Dus kan wel een speciaal biertje drinken denk ik zo
Door eelke
Mandarijn schreef: za 25 apr 2020, 18:04 mag ik een lekker biertje? Na flink wat uren in de Meinweg bij Herkenbosch vanmiddag her bericht gekregen dat we vandaag niet meer terug moeten. Het vuur is uit en nablussen en nacontrole is niet meer nodig. Dus kan wel een speciaal biertje drinken denk ik zo
Ja hoor, ik heb nog een paar flesjes quadrupel van mezelf, proost!
Door dinky89
Mandarijn schreef: za 25 apr 2020, 18:04 mag ik een lekker biertje? Na flink wat uren in de Meinweg bij Herkenbosch vanmiddag her bericht gekregen dat we vandaag niet meer terug moeten. Het vuur is uit en nablussen en nacontrole is niet meer nodig. Dus kan wel een speciaal biertje drinken denk ik zo
Dat heb je wel verdiend, proost!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door