Nou ik krijg echt nooit de griep. Verkouden word ik wel helaas.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: ↑vr 24 apr 2020, 17:49 Nou ik krijg echt nooit de griep. Verkouden word ik wel helaas.Er zijn genoeg mensen die alleen maar verkouden worden van COVID19. De ‘gewone’ Corona virussen geven juist ook vaak het beeld van een verkoudheid
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Siberienne schreef: ↑vr 24 apr 2020, 17:04 Precies wat ik dacht. Ik mailde met een collega uit zuid Zweden en hij gaf aan dat momenteel Stockholm problematisch is maar dat het verder goed te behappen is nog in de ziekenhuizen. En ik weet nog dat ze begin maart al noodziekenhuizen op aan het zetten waren in Stockholm dus ze hebben ook echt wel voorzien dat er actie moest komen...Veel doden, ongeveer de helft, zijn gevallen in bejaarden- en verpleeghuizen, waar al weken geen bezoek meer is toegestaan. Dus of een lockdown van de rest van de samenleving veel verschil zou hebben gemaakt, betwijfelt onze staatsepidemioloog. Ook is niet duidelijk of de 'succesvollere' buurlanden (met officieel minder doden) ook de bejaardenhuisdoden hebben meegeteld, wat Zweden dus wel heeft. Dat bedoel ik als ik zeg dat het nog maar de vraag is of we de aantallen doden in de verschillende landen simpelweg met elkaar kunnen vergelijken.
Anne in Zweden schreef: ↑vr 24 apr 2020, 19:17 Veel doden, ongeveer de helft, zijn gevallen in bejaarden- en verpleeghuizen, waar al weken geen bezoek meer is toegestaan. Dus of een lockdown van de rest van de samenleving veel verschil zou hebben gemaakt, betwijfelt onze staatsepidemioloog. Ook is niet duidelijk of de 'succesvollere' buurlanden (met officieel minder doden) ook de bejaardenhuisdoden hebben meegeteld, wat Zweden dus wel heeft. Dat bedoel ik als ik zeg dat het nog maar de vraag is of we de aantallen doden in de verschillende landen simpelweg met elkaar kunnen vergelijken.In NL worden alleen de bevestigde gevallen meegeteld.
We hebben nu 2152 doden, maar slechts 1256 patiënten - de helft ongeveer - hadden dermate ernstige symptomen dat ze op de IC behandeld moesten worden. Dat betekent dat de rest buiten het ziekenhuis is overleden. Hoe wordt dat in NL geteld, weet iemand dat? Moet je, om te worden opgenomen in de statistieken, in het ziekenhuis overlijden aan corona, of worden de doden daarbuiten ook meegeteld?
Siberienne schreef: ↑vr 24 apr 2020, 17:04 Precies wat ik dacht. Ik mailde met een collega uit zuid Zweden en hij gaf aan dat momenteel Stockholm problematisch is maar dat het verder goed te behappen is nog in de ziekenhuizen. En ik weet nog dat ze begin maart al noodziekenhuizen op aan het zetten waren in Stockholm dus ze hebben ook echt wel voorzien dat er actie moest komen...Zelfs ons plattelandziekenhuis heeft een speciale ingang opgezet voor mensen met coronaklachten. En dan hebben wij maar 175 bevestigde ziektegevallen in de provincie, en een stuk of twintig doden. Dus ja, Zweden heeft zich echt wel op het ergste voorbereid, er wordt hier zeker niet te licht gedacht over de risico's. Maar ja, het kopt zo lekker in de krant, hè, dat Zweden het slecht doet omdat het land een andere aanpak heeft.
Chouka schreef: ↑vr 24 apr 2020, 19:24 In NL worden alleen de bevestigde gevallen meegeteld.Dat lijkt me logisch. Maar worden overledenen in bejaardenhuizen ook gecontroleerd op de doodsoorzaak? Op zich is het immers niet vreemd dat er in bejaardenhuizen mensen overlijden.
In België worden de vermoedelijke overlijdens uit het rusthuis ook meegerekend.
Anne in Zweden schreef: ↑vr 24 apr 2020, 19:28 Dat lijkt me logisch. Maar worden overledenen in bejaardenhuizen ook gecontroleerd op de doodsoorzaak? Op zich is het immers niet vreemd dat er in bejaardenhuizen mensen overlijden.Dat is dus het probleem: er werd te weinig getest. Veel coronadoden staan dus niet in de cijfers. Ook mensen die thuis 'vermoedelijk' aan corona overleden staan niet in de cijfers.
Anne in Zweden schreef: ↑vr 24 apr 2020, 19:17 Veel doden, ongeveer de helft, zijn gevallen in bejaarden- en verpleeghuizen, waar al weken geen bezoek meer is toegestaan. Dus of een lockdown van de rest van de samenleving veel verschil zou hebben gemaakt, betwijfelt onze staatsepidemioloog. Ook is niet duidelijk of de 'succesvollere' buurlanden (met officieel minder doden) ook de bejaardenhuisdoden hebben meegeteld, wat Zweden dus wel heeft. Dat bedoel ik als ik zeg dat het nog maar de vraag is of we de aantallen doden in de verschillende landen simpelweg met elkaar kunnen vergelijken.Je moet een positieve test hebben, dan wordt je meegeteld in de officiële cijfers. En er wordt wel getest in verpleeghuizen maar lang niet zo uitgebreid als in ziekenhuizen. Huisartsen signaleerden dat ook, zij testten ook niet alle patiënten die thuis overleden zijn, dus er komt nu een tweede telling waarin de waarschijnlijke gevallen ook opgenomen worden.
We hebben nu 2152 doden, maar slechts 1256 patiënten - de helft ongeveer - hadden dermate ernstige symptomen dat ze op de IC behandeld moesten worden. Dat betekent dat de rest buiten het ziekenhuis is overleden. Hoe wordt dat in NL geteld, weet iemand dat? Moet je, om te worden opgenomen in de statistieken, in het ziekenhuis overlijden aan corona, of worden de doden daarbuiten ook meegeteld?
Siberienne schreef: ↑vr 24 apr 2020, 19:40 Je moet een positieve test hebben, dan wordt je meegeteld in de officiële cijfers. En er wordt wel getest in verpleeghuizen maar lang niet zo uitgebreid als in ziekenhuizen. Huisartsen signaleerden dat ook, zij testten ook niet alle patiënten die thuis overleden zijn, dus er komt nu een tweede telling waarin de waarschijnlijke gevallen ook opgenomen worden.Dat, dat, en nog eens dat!
Ik denk ook dat we op moeten houden er een soort wedstrijd van te maken ‘wie doet het beter’ maar veel meer moeten kijken ‘wie doet wat, wat levert het op en hoe kunnen we het vertalen naar onze eigen situatie’
Siberienne schreef: Je moet een positieve test hebben, dan wordt je meegeteld in de officiële cijfers. En er wordt wel getest in verpleeghuizen maar lang niet zo uitgebreid als in ziekenhuizen. Huisartsen signaleerden dat ook, zij testten ook niet alle patiënten die thuis overleden zijn, dus er komt nu een tweede telling waarin de waarschijnlijke gevallen ook opgenomen worden.EENS!
Ik denk ook dat we op moeten houden er een soort wedstrijd van te maken ‘wie doet het beter’ maar veel meer moeten kijken ‘wie doet wat, wat levert het op en hoe kunnen we het vertalen naar onze eigen situatie’
Lizzy schreef: ↑vr 24 apr 2020, 21:42 Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om te suggereren dat wij het in NL beter doen dan in Zweden (en al helemaal niet om er een wedstrijdje van te maken). Ik wilde alleen aan geven dat er nu mensen gillend roepen dat het in Zweden zoveel beter is dan hier, zij hebben geen lockdown en lang niet zoveel doden als wij hier in NL. En dat valt nog maar te betwijfelen. Ik word er zo langzamerhand gewoon doodziek van dat men hier maar zeikt en zeikt en nog harder zeikt op en over de beslissingen van de Nederlandse regering (eerst dat er geen volledige lockdown kwam en nu dat de lockdown niet sneller wordt opgeheven). Ben ik geen VVD/Rutte fan maar ik vind dat ze stinkend hun best doen en ik vind dat ze gezien de ongelofelijke moeilijke situatie waar we allemaal in zitten dat oeverloze gezeik en die oeverloze kritiek niet verdienen.O, maar mijn reactie was ook niet specifiek op jou gericht hoor! Ik ben het helemaal met je eens dat alle kritiek belachelijk is, en hoe je het ook wendt of keert, kritiek komt altijd van degenen die NIET de moeilijke beslissingen moeten nemen maar die de luxe hebben vanaf de zijlijn toe te kijken en te peilen wat het volk ervan vindt, om vervolgens met de wind mee te waaien die hun het beste uitkomt. Feiten spelen daarbij een ondergeschikte rol. Zweden wordt in NL nu misschien beschouwd als een land dat de juiste aanpak heeft, maar in de andere Scandinavische landen maken ze brandhout van het Zweedse beleid. Met een ondertoon van: het komt uit Zweden, en die arro's daar denken altijd dat ze het beter weten, en dus zijn wij tegen.
Anne in Zweden schreef: ↑vr 24 apr 2020, 22:34 O, maar mijn reactie was ook niet specifiek op jou gericht hoor! Ik ben het helemaal met je eens dat alle kritiek belachelijk is, en hoe je het ook wendt of keert, kritiek komt altijd van degenen die NIET de moeilijke beslissingen moeten nemen maar die de luxe hebben vanaf de zijlijn toe te kijken en te peilen wat het volk ervan vindt, om vervolgens met de wind mee te waaien die hun het beste uitkomt. Feiten spelen daarbij een ondergeschikte rol. Zweden wordt in NL nu misschien beschouwd als een land dat de juiste aanpak heeft, maar in de andere Scandinavische landen maken ze brandhout van het Zweedse beleid. Met een ondertoon van: het komt uit Zweden, en die arro's daar denken altijd dat ze het beter weten, en dus zijn wij tegen.Ja precies. Dit dus. Dezelfde mensen die nu schreeuwen "kijk eens naar Zweden, alles open en bijna geen dooien , die Rutte maakt ons hele land kapot" (wat dus naar mijn beleving nog steeds niet waar is, - ik denk wel dat we aan de voet van de corona crisis staan en ook in het veel minder druk bevolkte Zweden gaan mensen dood.... Kan ook niet anders, in Zweden heerst er geen ander virus als hier). En ten eerste is Rutte niet iemand die economie nou zo onbelangrijk vindt maar ten tweede schreeuwde diezelfde mensen een paar weken geleden dat de scholen dicht moesten (want mag ik de medemens hier in NL er even aan helpen herinneren dat onze regering de scholen open wilde houden!!) en was Rutte een moordenaar. Ik denk dan "duhuh, ben je vergeten wat je een maandje geleden nog riep?". Want inderdaad, zo de wind waait, waait het rokje. En kakelt men elkaar maar een beetje na.
Ik kwam op Facebook een grafiek tegen van iemand (een Duitse die in Zweden woont) die dat hele lockdown-gedoe maar onzin vindt en die nog steeds van mening is dat covid-19 een complot van alle regeringen ter wereld is om meer greep te krijgen op de arme willoze uitgebuite belastingbetaler. Als bewijs toonde ze een grafiek waaruit bleek dat Zweden zonder lockdown ook een sterk dalend aantal nieuwe gevallen had, oftewel: al die lockdowns overal zijn allemaal gijzelingen door regeringen. Helaas waren de cijfers in haar grafiek gewoon fout, helemaal niets met de werkelijke aantallen doden te maken (die waren zó terug te vinden op de officiële Zweedse website).
Er zitten dus mensen op internet die er een dagtaak van maken valse informatie naar buiten te brengen, gewoon om hun punt door te drukken. Echt, al die politiek, ik word daar zooo moe van.![]()