Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Aquillo schreef: di 21 apr 2020, 01:17 Ik had t lekker simpel
Stamppotje met sperciebonen en wortels.
Beetje anders .. had de puree gemaakt met cocoscreme en allspices poeder (daar zitten 5 aromatisch kruiden in: steranijs, kruidnagel, venkel, kaneel,schezuanpeper)
Ook héérlijk! Je hebt er toch iets bijzonders van gemaakt met je cocoscrème en allspice :D

Ik ben van plan om shoarma van knolselderij met salade te eten...maar moet vandaag zoveel doen dat ik niet weet of het gaat lukken...
Door Greece
Aquillo schreef: Dat is een mooie bak vol.. Of heb jij met je honden meegegeten ;D ;D
Had gekund als je er een soep van had getrokken. ;)
Dit is voor 1 hond :) , maar ik heb ook raapstelen en groene asperges gehad :biggrin2:
Door -Annemarie-
Een speltbrood, 1/3 volkoren. Nou ja, niet het hele brood in één keer natuurlijk. Maar vers gebakken brood is van alles wel het moeilijkste om van af te blijven. ;D

De vorm is leuk, maar het snijdt lastig. :doh: En het leek wel een soort van hartje toen die uit de oven kwam.
P4212968.JPG
P4212968.JPG (4.16 MiB) 1932 keer bekeken
P4212967.JPG
P4212967.JPG (4.45 MiB) 1932 keer bekeken
Door Kaela
Siberienne schreef: zo 19 apr 2020, 22:35 Kaela had die graag willen hebben voor in de moestuin ;) ;)

Wahahaha, ja klopt! Ik heb nu van 1 aardappel een wat schaarse hoeveelheid kunnen poten. Nu maar afwachten wat de oogst wordt!

Anyway, wij eten vanavond broodje burger. Wij hebben ook wel last van corona inspiratieloosheid. Al vind ik iets verzinnen altijd wel de ramp van de dag, maar bedenken waar je op dat moment zin in hebt is toch makkelijker dan bedenken waar je morgen, overmorgen, overovermorgen enz zin in hebt...
Door Lizzy
Ik vind het ook een ramp, 1 week vooruit bedenken wat ik allemaal wil eten :-X . Maar goed, ik bestel gewoon voor een week groenten en maak wat ik heb bedacht. Dus dan sta ik wel eens (zoals vandaag) "gadverdamme, aardappelgoulash" maar ja, dan maak ik het gewoon want ik heb geen keus :biggrin2:
Lizzy schreef: di 21 apr 2020, 17:32 Ik vind het ook een ramp, 1 week vooruit bedenken wat ik allemaal wil eten :-X . Maar goed, ik bestel gewoon voor een week groenten en maak wat ik heb bedacht. Dus dan sta ik wel eens (zoals vandaag) "gadverdamme, aardappelgoulash" maar ja, dan maak ik het gewoon want ik heb geen keus :biggrin2:
Hoe doen jullie dat dan normaal? Elke dag naar de winkel?
Bij ons is er niets veranderd. ::)
Door CindyMayella
pearlsofpassion schreef:[quote=Lizzy post_id=3401444 time=<a href="tel:1587483149" data-original-title="" title="">1587483149</a> user_id=189]
Ik vind het ook een ramp, 1 week vooruit bedenken wat ik allemaal wil eten :-X . Maar goed, ik bestel gewoon voor een week groenten en maak wat ik heb bedacht. Dus dan sta ik wel eens (zoals vandaag) "gadverdamme, aardappelgoulash" maar ja, dan maak ik het gewoon want ik heb geen keus :biggrin2:
Hoe doen jullie dat dan normaal? Elke dag naar de winkel?
Bij ons is er niets veranderd. ::)[/quote]

Ik heb ook altijd 1x, hooguit 2x pw boodschappen gedaan.... vind het wel makkelijk en merk zelf dat ik op deze manier minder geld uitgeef ;) ..... Schrijf ook het hele weekmenu op een papiertje, hangt op de koelkast en zo weet iedereen in huis wat we wanneer eten....
Overigens, heb ik van huis uit mee gekregen, mn moeder deed dat ook al zo....
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: wo 22 apr 2020, 08:44 Hoe doen jullie dat dan normaal? Elke dag naar de winkel?
Gemiddeld om de dag maar soms ook wel iedere dag. De AH is hier om de hoek dus daar loop ik normaal gesproken wel makkelijk even naar binnen.
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: wo 22 apr 2020, 08:44 Hoe doen jullie dat dan normaal? Elke dag naar de winkel?
Meestal doen wij eens in de 2 a drie weken grote boodschappen met houdbare dingen en bijvoorbeeld Yoghurt afhankelijk van de houdbaarheidsdatum enz.

Ik werk 5 dagen in de week, waarbij ik op de fiets naar huis langs 3 supermarkten kom. En aangezien ik een ramp ben in vooruit plannen en smorgens spullen uit de vriezer halen, ga ik heel regelmatig op weg naar huis langs de supermarkt.

Het is wel grappig, want ik heb altijd gedacht dat ik daardoor duurder uit was. Impulsaankopen ed. Maar dat is niet zo, nu we een keer per week boodschappen doen blijken we op hetzelfde budget te zitten. Al zijn we nu wel in het nadeel dat we nu naar 1 winkel gaan ipv meerdere. Ondanks dat ik niet heel prijsbewust ben, let ik normaal wel op waar dingen het goedkoopste zijn en op aanbiedingen.

Vanavond eten we een soepje uit de vriezer met afbakpistoletjes.
Door dinky89
Hier is het normaal inderdaad iedere dag langs de winkel. Net als Kaela komt mijn vriend op de terugweg uit zijn werk langs de supermarkt en haalt dan normaal de boodschappen. Hij is daar ook veel praktischer in dan ik (kreeg al het commentaar dat ik zo lang weg ben als ik naar supermarkt ben en wat ik dan allemaal wel niet doe en of ik soms verdwaald was, komt omdat ik een chaoot ben en dus kriskras door de complete winkel ga ::) ).
Aangezien we nu voor meerdere dagen moeten halen en we niet meer samen mogen moet ik dus langs de supermarkt (ik heb fietstassen en rijbewijs voor de auto, hij geen van beide). Best wel irritant omdat hij precies weet wat hij wil hebben voor het koken (hij kookt) en ik dan moet bedenken wat dan de goede kokosmelk zou zijn en dat soort stomme kleine dingen. Net als dat je nu met een lompe kar door de supermarkt moet ipv eenvoudig wendbaar mandje waardoor ik enorm op moet letten als ik op de fiets ben dat ik niet te grote dingen meeneem. In een mandje is dat goed in te schatten, in een kar niet dus ondanks het mooie weer ga ik nu vaak met de auto om te voorkomen dat ik de hoeveelheid boodschappen onderschat en bij mijn fiets met een probleem zit om het thuis te krijgen ::)

Vanavond wordt het stampot andijvie of krieltjes met worteltjes en iets van rund uit de vriezer. Andere staat morgen op het menu.
Oh, dat zou ik dan weer echt niet zien zitten, elke dag langs de winkel. 2x per week is echt het absolute maximum. Kost me veel te veel tijd! ::)
Zelfs even snel binnen, dan ben je toch nog wel even binnen. Of dat zou bij mij toch zo zijn.

Wij maken sinds we een aantal jaar samenwoonden een weekmenu omdat we daardoor gezonder eten. Anders weten we nooit wat te bedenken en worden het zowiezo ongezondere dingen. Ik geloof dat die ook iets duurder zijn, dus dat is nu ook beter.
We leggen wel gewoon vast wat we gaaan eten, niet wat op welke dag. Dat kiezen we op de moment zelf. En als we bij het laatste gerecht er echt geen zin in hebben of geen zin om te koken kan het ook opschuiven en wordt het iets uit de vriezer of bestellen die dag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door