Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ina
Door corona kan Misty momenteel niet behandeld worden door de Chiro, dus moeten we helaas even terugvallen op minimale Rimadyl voor overdag.

Ik 's ochtends een halve dosering en op zich komt ze daar vrolijk de dag mee door.
Nu was ik aan het zoeken of je naast dit soort pijnstilling ook CBD mag geven, maar eigenlijk kan ik daar niks over vinden wat uitsluitsel geeft.

Iemand enig idee, want dan kan ik haar dat voor de nacht geven....dan blijft ze tenminste rustig doorslapen
Door pluk
Ina schreef: vr 17 apr 2020, 18:06 Door corona kan Misty momenteel niet behandeld worden door de Chiro, dus moeten we helaas even terugvallen op minimale Rimadyl voor overdag.

Ik 's ochtends een halve dosering en op zich komt ze daar vrolijk de dag mee door.
Nu was ik aan het zoeken of je naast dit soort pijnstilling ook CBD mag geven, maar eigenlijk kan ik daar niks over vinden wat uitsluitsel geeft.

Iemand enig idee, want dan kan ik haar dat voor de nacht geven....dan blijft ze tenminste rustig doorslapen
Is t een optie om tijdelijk naar een ander te gaan?
Scott zn fysio/chiro werkt gewoon door.
Je kan er alleen niet bij blijven maar daar valt ook wel een mouw aan te passen want ze behandelt ook wel buiten zodat eigenaar op ruimte afstand kan blijven.
Door Ina
Bij wie loop jij voor Scott?

Ze is wel aan het kijken om binnenkort ook iets in die trant te proberen te doen, dus hond afgeven en dan in haar ééntje behandelen, maar maatje Misty is natuurlijk al weer iets onhandiger als een Scott ..... hoewel die zich misschien ook wel in alle bochten kan wurmen ;D
Door pluk
Ina schreef: vr 17 apr 2020, 18:39 Bij wie loop jij voor Scott?

Ze is wel aan het kijken om binnenkort ook iets in die trant te proberen te doen, dus hond afgeven en dan in haar ééntje behandelen, maar maatje Misty is natuurlijk al weer iets onhandiger als een Scott ..... hoewel die zich misschien ook wel in alle bochten kan wurmen ;D
Wij gaan naar Naomi Meijaard, zij houdt oa praktijk bij Nanda van Velzen in Moordrecht.
Hydrotherapie vind Scott geweldig maar dat gepluk vooraf vind ie helemaal niks. Normaal moet ik m dus vasthouden. Maar meneer heeft zich voorbeeldig gedragen, zelfs beter dan als wij erbij zijn.
Zal je via de app een filmpje doorsturen.
Door Ina
Hahaha...die kleine friemelkont zit haar gewoon af te lebberen :biggrin2:

Mocht het nog lang duren voordat ik bij mijn eigen mevrouw terecht kan ga ik dit zeker overdenken (groot voordeel dat de hydrotherapie erbij zit )

Maar dat wacht ik nog heel even af, verwacht daar snel bericht over dus dan kan ik andere stappen nemen indien nodig.

Maar tot die tijd blijft dus de vraag.....mag CBD bij Rimadyl....does anyone know?
Door Ina
Thanks, veel en vooral verduidelijkende info.

Volgens de literatuur is het dus beter beide niet te combineren aangezien CBD de werking van NSAID’s beinvloed waardoor je risico loopt op overdoseren
Daarbij moeten beide in de lever omgezet worden tot werkzame stof dus is het van belang te weten hoe de lever (en andere organen) functie hoe dan ook is

'CBD kan afbraak medicijnen remmen
CBD kan de P450 enzymen die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van bepaalde geneesmiddelen remmen. Door het remmen van deze enzymen wordt de medicatie minder goed afgebroken en kan de concentratie van het betreffende geneesmiddel in het bloed verhogen.

Dit kan onder gecontroleerde omstandigheden een voordeel zijn, want u heeft dan minder nodig voor dezelfde werkzaamheid. Echter kan het onder niet-gecontroleerde omstandigheden gevaarlijk zijn omdat het ervoor kan zorgen dat de concentratie van het geneesmiddel in het bloed te hoog wordt en daardoor de kans op ernstige bijwerkingen vergroot.
'

Nu krijgt ze maar een halve dosering Rimadyl dus zou ik niet zo heel erg bang zijn om er 's avonds een druppeltje CBD bij te geven, maar vannacht heeft ze lekker doorgeslapen, dus voor nu wachten we eerst ons bezoekje aan de DA as dinsdag maar eens even af

We gaan de 'ouwe taart' maar even een bejaardencheck geven....bloedje, plasje, etc....zien hoe het er intern voorstaat voordat we verder gaan puzzelen
Door Ina
Ina schreef: za 18 apr 2020, 15:50 Thanks, veel en vooral verduidelijkende info.

Volgens de literatuur (beide artikelen zeggen eigenlijk hetzelfde) is het dus beter beide niet te combineren aangezien CBD de werking van NSAID’s beinvloed waardoor je risico loopt op overdoseren
Daarbij moeten beide in de lever omgezet worden tot werkzame stof dus is het van belang te weten hoe de lever (en andere organen) functie hoe dan ook is

CBD kan de P450 enzymen die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van bepaalde geneesmiddelen remmen. Door het remmen van deze enzymen wordt de medicatie minder goed afgebroken en kan de concentratie van het betreffende geneesmiddel in het bloed verhogen.

Dit kan onder gecontroleerde omstandigheden een voordeel zijn, want u heeft dan minder nodig voor dezelfde werkzaamheid. Echter kan het onder niet-gecontroleerde omstandigheden gevaarlijk zijn omdat het ervoor kan zorgen dat de concentratie van het geneesmiddel in het bloed te hoog wordt en daardoor de kans op ernstige bijwerkingen vergroot.
'

Nu krijgt ze maar een halve dosering Rimadyl dus zou ik niet zo heel erg bang zijn om er 's avonds een druppeltje CBD bij te geven, maar vannacht heeft ze lekker doorgeslapen, dus voor nu wachten we eerst ons bezoekje aan de DA as dinsdag maar eens even af

We gaan de 'ouwe taart' maar even een bejaardencheck geven....bloedje, plasje, etc....zien hoe het er intern voorstaat voordat we verder gaan puzzelen
Door Lizzy
Ina schreef: za 18 apr 2020, 15:50 Thanks, veel en vooral verduidelijkende info.

Volgens de literatuur is het dus beter beide niet te combineren aangezien CBD de werking van NSAID’s beinvloed waardoor je risico loopt op overdoseren

'

Zou ik dus ook niet bang voor zijn. Ik zou alleen geen 10% CBD olie geven maar eerder 2,75% of hooguit 5%.
Door Ina
Lizzy schreef: za 18 apr 2020, 17:07 Zou ik dus ook niet bang voor zijn. Ik zou alleen geen 10% CBD olie geven maar eerder 2,75% of hooguit 5%.

Ik heb voor haar die van de Groene Os....die is 4% per druppel

....blijft wel mijn eeuwige vraag bij dat soort dingen "wat is 1 druppel" :???:
Hoe zo een nutteloze beschrijving van doseren.....moet ik wel of niet in het pipetje knijpen....als ik gewoon een drup laat vallen en er direct naast nog 1 zij die dingen nooit even groot >:( .... is niet alleen hierbij hoor, heb ik met alles wat met druppels beschreven wordt ;D
Door Hanny
Ik knijp nooit in de pipet. is niet nodig, er valt vanzelf een druppel af.
Misschien ben ik een beetje gemakkelijk in die dingen, maar onze oude Roos krijgt twee maal per dag een drupje 2.75%. Ik heb me echt nog niet afgevraagd, of het drupje de ene keer groter is dan de andere, maar in de pipet knijpen zal zeker een hogere dosering geven, verwacht ik maar zo. 's morgens een drupje door de yoghurt (moet ook niet) en 's avonds op een stukje brood. Zij tevreden en wij ook.

Hanny
Door Ina
Hanny schreef: zo 19 apr 2020, 14:09 Ik knijp nooit in de pipet. is niet nodig, er valt vanzelf een druppel af.
Misschien ben ik een beetje gemakkelijk in die dingen, maar onze oude Roos krijgt twee maal per dag een drupje 2.75%. Ik heb me echt nog niet afgevraagd, of het drupje de ene keer groter is dan de andere, maar in de pipet knijpen zal zeker een hogere dosering geven, verwacht ik maar zo. 's morgens een drupje door de yoghurt (moet ook niet) en 's avonds op een stukje brood. Zij tevreden en wij ook.

Hanny

Ik doe er ook niet zo moeilijk over hoor, laat een drup vallen zonder te knijpen.....maar ik vind het altijd zo'n bizarre omschrijving voor dat soort dingen :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door