Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Aquillo
Lizzy schreef: wo 01 apr 2020, 10:26 Het verschilt echt want Ekoplaza was hier ronduit druk. En dan moet z'n alle in zo'n mini klein winkeltje.... Ik werd er niet echt blij van. Maar ja goed, boodschappen doen word ik sowieso niet blij van.

Ik heb m'n boodschappen weer voor ruim 1 week binnen. Ben daarna een uur bezig geweest om alles uit te laden, schoon te maken, op te bergen, auto reinigen, deurgrepen reinigen, boodschappen tassen reinigen, schoenen reinigen, vloer reinigen, bankpasje reinigen en 50 keer tussendoor m'n handen wassen ::)
Het verschilt inderdaad of er maar alleen voor jezelf inkopen gedaan moet worden of voor meer personen. Ik ben vandaag met scooter langs een kleine super gereden .. en daar was het echt niet druk en eerder stil. doe dan een paar boodschappen.1 tasje is genoeg voor weer aanvulling en genoeg om te gebruiken. nooit veel, en ben dan klaar. En wellicht ook minder druk met extreem reinigen. Feestdagen kunnen mijn rug op. weet toch wel van niks iets heerlijks en bijzonders te maken als het om eten gaat. Een virus die zich vooral verspreid met lucht en directe spetters de rest is onzeker. Dat is normaal ook met griep en andere virussen en soms mogelijk net zo desastreus als dit onbekende heftige virus voor mij. Ik probeer het echt behapbaar te houden. Mijn binnenkomst is helaas direct vanaf de straat in mijn keuken (woningbouw) ik doe wat ik kan maar ga niet als een idioot te keer. Handen wassen doe ik zo wie zo. Maar schoenen reinigen terwijl ik al direct in woning kom is geen doen ik heb geen hal. waar ik ruimte heb. Geen ruimte om eerst jas uit te doen. Tja jammer dan. Maar ik ga niet mijn hele huis reinigen om deze redenen van even buiten zijn. Dan heb ik al helemaal geen leven meer en daar pas ik echt voor
Door Aquillo
Aquillo schreef: do 09 apr 2020, 22:19 Het verschilt inderdaad of er maar alleen voor jezelf inkopen gedaan moet worden of voor meer personen. Ik ben vandaag met scooter langs een kleine super gereden .. en daar was het echt niet druk en eerder stil. doe dan een paar boodschappen.1 tasje is genoeg voor weer aanvulling en genoeg om te gebruiken. nooit veel, en ben dan klaar. En wellicht ook minder druk met extreem reinigen. Feestdagen kunnen mijn rug op. weet toch wel van niks iets heerlijks en bijzonders te maken als het om eten gaat. Een virus die zich vooral verspreid met lucht en directe spetters de rest is onzeker. Dat is normaal ook met griep en andere virussen en soms mogelijk net zo desastreus als dit onbekende heftige virus voor mij. Ik probeer het echt behapbaar te houden. Mijn binnenkomst is helaas direct vanaf de straat in mijn keuken (woningbouw) ik doe wat ik kan maar ga niet als een idioot te keer. Handen wassen doe ik zo wie zo. Maar schoenen reinigen terwijl ik al direct in woning kom is geen doen ik heb geen hal. waar ik ruimte heb. Geen ruimte om eerst jas uit te doen. Tja jammer dan. Maar ik ga niet mijn hele huis reinigen om deze redenen van even buiten zijn. Dan heb ik al helemaal geen leven meer en daar pas ik echt voor
nb vandaag at ik.. Nasi goreng vegetarisch met meegebakken tempeh en tahoe.. heel simpel. met ui en knoflook een paar cashewnoten en veel pepers. bij een komkommer atjar..
Door Siberienne
Aquillo schreef: do 09 apr 2020, 22:19 Het verschilt inderdaad of er maar alleen voor jezelf inkopen gedaan moet worden of voor meer personen. Ik ben vandaag met scooter langs een kleine super gereden .. en daar was het echt niet druk en eerder stil. doe dan een paar boodschappen.1 tasje is genoeg voor weer aanvulling en genoeg om te gebruiken. nooit veel, en ben dan klaar. En wellicht ook minder druk met extreem reinigen. Feestdagen kunnen mijn rug op. weet toch wel van niks iets heerlijks en bijzonders te maken als het om eten gaat. Een virus die zich vooral verspreid met lucht en directe spetters de rest is onzeker. Dat is normaal ook met griep en andere virussen en soms mogelijk net zo desastreus als dit onbekende heftige virus voor mij. Ik probeer het echt behapbaar te houden. Mijn binnenkomst is helaas direct vanaf de straat in mijn keuken (woningbouw) ik doe wat ik kan maar ga niet als een idioot te keer. Handen wassen doe ik zo wie zo. Maar schoenen reinigen terwijl ik al direct in woning kom is geen doen ik heb geen hal. waar ik ruimte heb. Geen ruimte om eerst jas uit te doen. Tja jammer dan. Maar ik ga niet mijn hele huis reinigen om deze redenen van even buiten zijn. Dan heb ik al helemaal geen leven meer en daar pas ik echt voor
Ik denk ook oprecht dat nog nooit iemand een virus infectie via zijn of haar schoenen heeft gekregen :biggrin2: ;D
Door CindyMayella
Taco’s..... jongste dochter heeft de smaak te pakken met koken... kookt al 12 dagen ;D .... volgende week ‘mag’ ik zowaar 2 dagen koken, oudste dochter kookt 1 dag en zij de andere dagen....
Ze moet alleen nog leren plannen (groentes voorsnijden etc zodat we nog een beetje op tijd eten ;) ), maar wel gevarieerder dan wat ik normaal kook :D :biggrin2: ....
Door - pien -
Gister knolselderijmetvenkelschotel van Ottolenghi. Met za'atar, venkel, tomaat. Beetje vreemd maar wel lekker ;D
Wat moet je met zo'n hele knolselderij als 'ie in de groentetas zit?
Soms hak ik 'm in stukken en doe 'm dan met aardappel/zoeteaardappel/knoflook/uiparten/wortel/andere knolgroenten in een ovenschaal met kruiden en pezo (soms met een kip erboven waarvan de braadsappen dan heerlijk op de groenten landen) en dan is het goed te knagen.
Vanavond kip https://domainemalpaskookt.com/de-aller ... t-de-oven/ en er staan nog meer zúlke lekkere recepten op haar site!
Door - pien -
CindyMayella schreef: za 11 apr 2020, 17:45 Taco’s..... jongste dochter heeft de smaak te pakken met koken... kookt al 12 dagen ;D .... volgende week ‘mag’ ik zowaar 2 dagen koken, oudste dochter kookt 1 dag en zij de andere dagen....
Ze moet alleen nog leren plannen (groentes voorsnijden etc zodat we nog een beetje op tijd eten ;) ), maar wel gevarieerder dan wat ik normaal kook :D :biggrin2: ....
Wat leuk :) Mijn kinderen hebben éen keer pastasaus gemaakt en toen moest ik nog maanden horen hóe lekker die wel niet was en voor de rest zat er (vooral éentje) heel vaak te zeiken over het eten :-X
Door Siberienne
Gisteren couscous met gegrilde groenten uit de oven, dadels ed. Erbij "white moon" thee. Ik heb the boek "Thee, de nuchtere neef van wijn" cadeau gekregen en dit was het eerste stapje :biggrin2: moet nog veel leren over Thee zetten geloof ik... Is hele studie!

(meer info https://www.theesommelier.me )

Vanavond halen we het eten van het restaurant aan de overkant. Asperges. Vorige keer waren we toch niet in de stemming en hebben we toch niet gedaan. Maar nu wel !
Door Siberienne
- pien - schreef: zo 12 apr 2020, 10:59 Gister knolselderijmetvenkelschotel van Ottolenghi. Met za'atar, venkel, tomaat. Beetje vreemd maar wel lekker ;D
Wat moet je met zo'n hele knolselderij als 'ie in de groentetas zit?
Soms hak ik 'm in stukken en doe 'm dan met aardappel/zoeteaardappel/knoflook/uiparten/wortel/andere knolgroenten in een ovenschaal met kruiden en pezo (soms met een kip erboven waarvan de braadsappen dan heerlijk op de groenten landen) en dan is het goed te knagen.
Vanavond kip https://domainemalpaskookt.com/de-aller ... t-de-oven/ en er staan nog meer zúlke lekkere recepten op haar site!
Ik maak puree met half aardappel en half knolselderij. En dan soms gewoon als puree of ook als basis voor stamppot
Het is alleszinds gezonder.

Je kan dat met veel doen. Pastinaak is ook super lekker, bloemkool kan ook. Wij doen dat ook geregeld..
Wij doen minstens 2/3e groenten. Smaakt nog steeds meer als aardappelpuree dan de groente.

Mijn ma doet het met iets van kastanjes (ik weet niet juiste welke maar ze komen uit een pot dus vast wel voorverwerkt) en dat is ook heeerlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door