Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
sam28 schreef: vr 10 apr 2020, 18:26 Het was een heftige dag. Ik ben moe en alles doet me zeer. Zo onwijs veel indrukken ook. Fijn voor mij was dat we hele stabiele patiënten hadden, veel tijd voor uitleg en daar ook rust voor.
Ik ga nog maar wat meer eten en slapen. Morgen en overmorgen gelukkig ook nog inwerkdagen.
Goed werk, ik heb bewondering voor je!
Door koekje
Maar het verklaart nog steeds niet waarom de een milde klachten krijgt en de ander letterlijk doodziek wordt.
Kan ik ergens het hele artikel/onderzoek lezen, ondanks dat het niet peer-reviewed is?
Door Aquillo
sam28 schreef: vr 10 apr 2020, 18:26 Het was een heftige dag. Ik ben moe en alles doet me zeer. Zo onwijs veel indrukken ook. Fijn voor mij was dat we hele stabiele patiënten hadden, veel tijd voor uitleg en daar ook rust voor.
Ik ga nog maar wat meer eten en slapen. Morgen en overmorgen gelukkig ook nog inwerkdagen.
:bigarmhug: :bigarmhug:
Door MillyMol
koekje schreef: za 11 apr 2020, 09:45 Maar het verklaart nog steeds niet waarom de een milde klachten krijgt en de ander letterlijk doodziek wordt.
Kan ik ergens het hele artikel/onderzoek lezen, ondanks dat het niet peer-reviewed is?
Nee, nog niet denk ik. Ik heb er althans nog geen link naar gevonden.
Door MillyMol
Fenixjuh schreef: za 11 apr 2020, 09:45 Deze theorie wordt al onderzocht door anderen....

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... cov-2-.htm

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
In het artikel in medisch contact gaat het vooral om de mechanismen die een rol spelen bij het in de cellen komen en het zich vermeerderen van het virus, welke enzymen daar een rol bij spelen en waarom mensen met hypertensie dus zoveel zieker worden en veel meer risico lopen.

Het onderzoek in Nijmegen gaat over een ander stofje, dat in het artikel in medisch contact niet genoemd wordt: bradykinine. ACE2 houdt het stofje bradykinine onder controle. Als die controle wegvalt maakt bradykinine bloedvaten lek. Wat ze dus hebben ontdekt is dat omdat ACE2-receptoren van de longcellen verdwijnen door het naar binnenbrengen van het virus, bradykinine vrij spel heeft en de kleine bloedvaten massaal gaan lekken op de plaats van infectie.

Met die kennis zijn ze een onderzoek gestart naar de mogelijke werkzaamheid van een middel dat de effecten van bradykinine kan remmen, dus dat massale lekken van vloeistof uit de longvaatjes, waardoor mensen zoveel ademnood krijgen omdat ze eigenlijk verdrinken in het gelekte vocht. Dat zijn die witte gebieden op de scans. Waar vocht zit kan geen uitwisseling van gassen plaatsvinden.

En de resultaten van die behandeling bieden wat hoop. Genoeg hoop om, nog voordat het artikel is beoordeeld door collega’s zodat het gepubliceerd kan worden, dit bericht naar buiten te brengen.
Door sam28
Ik ben kapot van 3 dagen nieuwe mensen, heftige indrukken, hard aanpoten, veel staan, zweten en best uitgedroogd zijn aan het einde van de dag, letterlijk alles zoeken, nieuw administratie systeem, handelingen doen die ik nooit of amper gedaan heb en heel diep over na moest denken. Ik ben afgedraaid en alles doet me pijn.

Vandaag heel rustig aan gedaan, wandeling gemaakt, geprobeerd te slapen maar kon niet slapen. Heb echt mijn best gedaan want ik ga straks de nachtdienst in. ;D Sukkel die ik ben. ;D
Nog 4 nachten werken, vanavond beginnen op mijn officiële nieuwe werk en dan heb ik weekend. ;)

Ik klaag niet, het was echt zwart in mijn hoofd voor ik begon met werken. Nu met werken heb ik structuur, perspectief en ben ik nuttig. Het zwarte is weer wat weg. Dat voelt een stuk beter. Dus moe en pijn is peanuts in vergelijking met het zwarte.
Door Siberienne
sam28 schreef: ma 13 apr 2020, 20:32 Ik ben kapot van 3 dagen nieuwe mensen, heftige indrukken, hard aanpoten, veel staan, zweten en best uitgedroogd zijn aan het einde van de dag, letterlijk alles zoeken, nieuw administratie systeem, handelingen doen die ik nooit of amper gedaan heb en heel diep over na moest denken. Ik ben afgedraaid en alles doet me pijn.

Vandaag heel rustig aan gedaan, wandeling gemaakt, geprobeerd te slapen maar kon niet slapen. Heb echt mijn best gedaan want ik ga straks de nachtdienst in. ;D Sukkel die ik ben. ;D
Nog 4 nachten werken, vanavond beginnen op mijn officiële nieuwe werk en dan heb ik weekend. ;)
Pittig! Knap hoor. En succes vanavond!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door