Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Siebie heeft helaas diarree en zojuist ook overgegeven.

Ze oogt verder niet ziek.

Ik vernam vanavond ook dat er in de regio buikgriep heerst.

Ze is nu 13 weken.

Even aankijken en eten (carnibest) over kleine beetjes verdelen? Pompoenpuree? Okugest?
Op deze leeftijd drogen ze snel uit dus ik zou haar vooral goed laten drinken. Zelfgemaakte bone broth is daarvoor ideaal! Is ook goed voor de darmpjes.

Okugest zou ik zeker ook geven. Gekookte pompoen is ook prima. En kleine beetjes eten ook.

Zelf keek ik het wel even aan maar zou er wel bovenop zitten.
Bij een enkele keer "normale" diarree of braken sluit ik me aan bij Lizzy.
Maar bij meermaals of loos braken (als er alleen nog gal uitkomt), water diarree en/of bloederige diarree ging ik acuut naar de dierenarts.
pluk schreef: di 07 apr 2020, 10:04 Bij een enkele keer "normale" diarree of braken sluit ik me aan bij Lizzy.
Maar bij meermaals of loos braken (als er alleen nog gal uitkomt), water diarree en/of bloederige diarree ging ik acuut naar de dierenarts.
Dat is het gelukkig niet.

Ze drinkt wel en ik heb ook vocht bij haar kvv gedaan.
En uiteraard: als we het niet vertrouwen gaan we naar de dierenarts.
CallistaBea schreef: di 07 apr 2020, 08:17 Dankjewel.
Ik hou haar zeker goed in de gaten.

Soep niet in huis maar kunnen we uiteraard wel maken. Dankjewel.

En vandaag maar een dagje tuin ipv wandelen. Een rustdagje.
Bone broth is geen soep of bouillon. Soep en bouillon uit de winkel zijn zover ik weet sowieso altijd te zout.
Zelf maken is dus een goed idee.
Lizzy schreef: di 07 apr 2020, 07:23 Op deze leeftijd drogen ze snel uit dus ik zou haar vooral goed laten drinken. Zelfgemaakte bone broth is daarvoor ideaal! Is ook goed voor de darmpjes
Mag ze ook zo bone broth hebben? Dus gewoon als extraatje zeg maar?
En het vlees wat we over hebben?
Mag ze dat ook bij haar eten? (Kvv).
CallistaBea schreef: do 09 apr 2020, 18:47 Mag ze ook zo bone broth hebben? Dus gewoon als extraatje zeg maar?
En het vlees wat we over hebben?
Mag ze dat ook bij haar eten? (Kvv).
Ja hoor, bone broth mag altijd!

Het ligt eraan wat voor vlees je over hebt.

Bedoel je of bone broth door de KVV mag? Ik vind dat zelf wel erg een soep worden dan. Dat passeert dan naar mijn gevoel te snel de maag. Ik zou dat niet standaard doen. Tenzij het echt om een mini scheutje gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door