Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Aquillo
Er zijn idd figuren die je wel de nek om zou willen draaien. :-X De media staan er bol van.. Maar het ergste zijn wel degenen die BNer zijn en dit breed in een programma uitspreken. Ik volg veel, maar programma´s met dit soort types mijd ik als de pest.

Op zich vind ik het in Nederland nog wel meevallen . Er is voldoende vrijheid. Om toch nog iets buitenshuis te doen. Dat we hier nog onze honden gewoon kunnen uitlaten in gebieden waar je graag of altijd komt. Dat is in andere landen niet zo.
En dat er beroep wordt gedaan op je eigen verantwoordelijkheid daar ben ik zeer over te spreken. Je moet niet willen dat je restricties opgelegd krijgt zoals in china en de Sovjet Unie. (in zulke landen wil je als Nederlander gewoon niet leven het is geen democratie en er wordt altijd alles voor je beslist zelfs wat je mag denken en uitspreken!)
En ja er zijn altijd wel mensen die zich a-sociaal gedragen en zich nergens van aantrekken. Het is niet anders.
Zelf vermijd ik risico volle situaties. Ik begeef me alleen buiten als ik weet dat de meesten aan tafel zitten lekker rustig. Dan doe ik soms een boodschapje, maar alleen in de winkels waar toevallig amper iemand is. Tot nu toe lukt mij dat altijd.
En gelukkig, al woon ik erg dicht in het centrum van de stad, kan ik met mijn honden lopend naar het bos of zelfs de stukken met veel groen in de buurt. Hier zijn de hondeneigenaren zich bewust en houden goed afstand. Ook als we elkaar kennen.. Nou ja dan praten we met elkaar vaak verder dan die anderhalve meter van elkaar af. Ik heb geen auto, maar iedereen die een auto heeft kan nog steeds met hun hond ergens heen rijden om daar even te gaan wandlen.
A.S. weekend.. goede vrijdag en Pasen.. dat zijn van die dagen die ik normaal ook al mijdt. Al die weekend wandelaars met honden die normaal te weinig of nooit daar komen. Op die dagen blijf ik wel in mijn groene omgeving in de buurt. De paleistuinen mijdt ik sinds de crisis.. want die is altijd te populair met mooi weer.

Er zijn minder infarcten? misschien zijn die er wel, maar worden niet op tijd opgemerkt? Met alle kwalijke gevolgen van dien? Het schijnt dat veel mensen gewoon angst hebben om in een ziekenhuis te belanden. :crying: :crying: :-\
Normaal hoor ik hier dagelijks sirenes van ambulances, brandweer en politieauto´s.. Hoe raar is het dat dit sterk geminimaliseerd is. Ik schrik nu op als ik er een hoor en dat in zo´n grote stad. Misschien omdat er minder verkeer is en de meeste mensen gewoon in huis blijven en ook zoveel mogelijk thuis werken?

Wat me wel ernstige zorgen baart.. dat er opeens corona zieken zijn in de al in vroeg stadia afgesloten zorginstellingen. Hoe kan dat' Juist als er geen familie meer van buiten kan komen. Dan moeten die uiterst kwetsbare mensen toch besmet zijn door mensen die daar wel naar binnen kunnen. Zo triest die kwetsbare mensen die helemaal geen familie meer zien. waarvan sommigen niet eens weten hoe een smart Phone werkt of een pc of een tablet. Niet iedereen is in staat geweest om zich dit onder de knie te krijgen. Daar kun je al niet mee beeldbellen. Of als je hoogbejaarde ouder.. ook al zo doof is dat zelfs met het hoorapparaat niet meer een telefoongesprek gevoerd kan worden. Ik vindt dit wel een straf.. voor mensen die aan het eind van hun leven zijn.. iedere dag dat ze er zijn zou een feest moeten zijn. Te moeten lezen dat zelfs terminale mensen niet bijgestaan kunnen worden door hun familie. Dat vindt ik zeer ernstig. En hoe lief en hoe zorgzaam het vaste zorgpersoneel ook is. Door die fijne bezuinigingen is het voor die mensen gewoon onmogelijk om de zo broodnodige persoonlijke aandacht op maat te kunnen leveren.
Ik zag welgeteld 1 zorginstelling in Wassenaar met een geweldig oplossing.. Maar helaas zie ik niet dat andere instellingen dit overnemen.. Als de overheid al strooit, waarom dan niet om zorginstellingen hiermee tegemoet te komen.
https://www.omroepwest.nl/media/31607/D ... rpleeghuis
Ik vind het ook vreselijk dat mensen alleen moeten sterven. Zeker als het net om oudere mensen gaat, diegene die je ze hard wil beschermen.

Ovet hoe ze besmet raken, daar heb ik wel een idee van.
M'n schoonmoeder (57 jaar) werkt bij een bedrijf dat eten bezorgd aan bejaardentehuizen. De chauffeur is op een bepaald moment in nauw contact geweest met iemand die een paar dagen later bevestigd geval was. En de helft van het kookpersoneel zat al ziek thuis. Maar chauffeur bleef dus gewoon aan het werk...
Ik weet niet hoe het nu zit, of hij ondertussen al ziek geworden is. Maar dat is dus een bedrijf waar er veel verdachten zijn om het te krijgen of drager te zijn die dus bij verschillende bejaardentehuizen gaan leveren...
Het zou een wonder zijn als daar geen besmettingen van komen.

Ik heb op het nieuws iemand horen vertellen dat al hun verplegers dag en nacht gezichtsmaskers en beschermpakken dragen, alles veel ontsmet wordt, en toch worden ze ziek.... :-\
Door - pien -
MillyMol schreef: wo 08 apr 2020, 10:55 Een van mijn collega’s op de recovery is overleden aan Corona, hoorde ik vanmorgen. 64 jaar en vlak voor zijn pensioen. Zo’n ongelooflijk lieve man met passie voor zijn vak. Geveld door een onzichtbare en dodelijke vijand. :'(
Daar ben ik toch wel even helemaal van uit het lood geslagen. Het spaart niemand.
Heel veel sterkte :'( :bigarmhug:
Door sam28
Ik ga morgen beginnen op de IC als IC buddy. Ik merk dat ik het best wel spannend vind. Ze vroegen of ik 2 of 3 inwerkdiensten wilde.. Euhh, doe maar 3. Was geen probleem gelukkig, het is namelijk super verantwoordelijk werk en door het gedoe op mijn oude werk ben ik best onzeker geworden.
Door Siberienne
In de verpleeghuizen in NL speelt zich een drama af. Personeel heeft onvoldoende beschermingsmiddelen en wordt te weinig getest. Personeel kan niet thuis blijven want dan krijgen de mensen geen hulp maar kan ook geen maskers dragen.

Probeer nu te helpen bij een project om iig het testen te regelen.

En vraag me niet waarom dit te weinig aandacht heeft gekregen. :'( :'( :'(
Door Siberienne
sam28 schreef: do 09 apr 2020, 12:16 Ik ga morgen beginnen op de IC als IC buddy. Ik merk dat ik het best wel spannend vind. Ze vroegen of ik 2 of 3 inwerkdiensten wilde.. Euhh, doe maar 3. Was geen probleem gelukkig, het is namelijk super verantwoordelijk werk en door het gedoe op mijn oude werk ben ik best onzeker geworden.
👍👍👍gaat vast goedkomen!
sam28 schreef:Ik ga morgen beginnen op de IC als IC buddy. Ik merk dat ik het best wel spannend vind. Ze vroegen of ik 2 of 3 inwerkdiensten wilde.. Euhh, doe maar 3. Was geen probleem gelukkig, het is namelijk super verantwoordelijk werk en door het gedoe op mijn oude werk ben ik best onzeker geworden.
Spannend!
Door sam28
Siberienne schreef: do 09 apr 2020, 12:17 In de verpleeghuizen in NL speelt zich een drama af. Personeel heeft onvoldoende beschermingsmiddelen en wordt te weinig getest. Personeel kan niet thuis blijven want dan krijgen de mensen geen hulp maar kan ook geen maskers dragen.

Ja, dat is echt vreselijk. Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal zijn in de VGZ, daar begin ik ook volgende week.
Door src_esther
sam28 schreef: do 09 apr 2020, 12:16 Ik ga morgen beginnen op de IC als IC buddy. Ik merk dat ik het best wel spannend vind. Ze vroegen of ik 2 of 3 inwerkdiensten wilde.. Euhh, doe maar 3. Was geen probleem gelukkig, het is namelijk super verantwoordelijk werk en door het gedoe op mijn oude werk ben ik best onzeker geworden.
Gaat vast goed komen!
Door src_esther
Siberienne schreef: do 09 apr 2020, 12:17 In de verpleeghuizen in NL speelt zich een drama af. Personeel heeft onvoldoende beschermingsmiddelen en wordt te weinig getest. Personeel kan niet thuis blijven want dan krijgen de mensen geen hulp maar kan ook geen maskers dragen.

De problemen die je aangeeft lijken mij ook de verklaring hoe het kan dat cliënten in verzorgingshuizen ziek zijn geworden. Ik had al een beetje een vermoeden dat het daar mis zou kunnen gaan.
Op de radio hoorde ik dat er in Spanje bij een verzorgingshuis het personeel had besloten zich in het verzorginghuis op te sluiten om zo het besmettingsgevaar zo laag mogelijk te houden. Bijzonder lovenswaardig.
sam28 schreef:Ik ga morgen beginnen op de IC als IC buddy. Ik merk dat ik het best wel spannend vind. Ze vroegen of ik 2 of 3 inwerkdiensten wilde.. Euhh, doe maar 3. Was geen probleem gelukkig, het is namelijk super verantwoordelijk werk en door het gedoe op mijn oude werk ben ik best onzeker geworden.
Dat is ook best spannend! Het is altijd spannend om iets nieuws te beginnen, maar zeker als je een mindere ervaring hebt. Maar jij kunt dit! Zet hem op Sam, ik hoop dat je ondanks de heftige plek er toch plezier en voldoening eruit kunt halen.
Door zurca

Dit vind ik toch zo iets om kwaad over te worden... Alle maatregelen, alle regels zijn ergekomen om ziekenhuizen tegen overbelasting te behoeden en om de oudere en kwetsbare medemens te beschermen. Maar dan het zorgpersoneel daar niet testen en geen beschermende dingen bieden...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door