Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door koekje
Als ze ook geen kvv eet, zou ik voor natvoer gaan. Welke maakt niet zoveel uit, zolang je maar een complete variant neemt. Het stinkt toch wel, ook in de kattenbak.
Lea zit echt inde herfst van haar leven, ik zou het haar ook zo comfortabel mogelijk maken.
Door - pien -
Hè verdorie :-\
Ik dacht ook meteen aan natvoer. Dat vinden ze vaak heel lekker en dan heeft ze meteen meer vocht binnen.
Sterkte :-*
Door sam28
Siberienne schreef: di 07 apr 2020, 07:20 Of dit proberen?

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ten/228524
Ziet er goed uit.

Ze is altijd een brokkenkat geweest, niet te vermurwen, ook natvoer was goor. Een kippennek ging er nog wel in soms maar meer eigenlijk niet. Ja een zelf gevangen muis ook, maar een prooidier die al dood is blieft ze niet. :biggrin2:
Kieskeur. Toen ik Siepie kreeg en zij wel graag vlees at is Lea overstag gegaan en heeft het de laatste 8jr met smaak gegeten.

Ik ben het helemaal eens met dat ik haar moet geven wat ze lekker vind en wel goed eet. Als ik het vleesje uit haar bakje haal en het er naast leg eet ze zo 4 stukjes, maar het watertje zit haar pijnstiller in dus ook niet handig. Heb gister alles weggegooid, pijnstiller in haar bek gegeven en het bakje flink in de schoonmaak gezet. Misschien zat er een vies luchtje aan het bakje?

Maar Hermann ga ik bestellen als het schone bakje ook niet werkt vanmiddag. :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Is er geen vocht dat ze erg lekker vind? Bone broth of bouillon?
Dat je evt naast brokken zou kunnen geven?
Uiteraard is natvoer beter en zou ik dat eerst proberen maar als ze dat ook niet wil, moet je toch wat....
Wat ook een idee is is een deel natvoer en een deel brokken op een dag. In natvoer zit meer vocht dan in vlees en je kan er nog een klets water bij doen en zo compenseert dat voor de brokken (als ze die dan heel erg lekker zou vinden).
Door rosmin
Lea had nierproblemen dacht ik?
Als haar ureum te hoog is, kan ze flink misselijk zijn en daarom niet eten.
In overleg met dierenarts iets tegen misselijkheid geven? Grote kans dat ze dan weer gaat eten.
Door sam28
Als ik overstag ga en madam krijgt door dat ze ook brokjes krijgt, eet ze het natvoer niet meer. ;D
En qua vocht vond ze in haar brokkentijd kattenmelk heel lekker, wat anders blieft madam niet.
Het is schattig dat er een behoorlijke kop op zit maar soms nogal lastig ook. ;D ;D ;D

Ze heeft gister wel een stukje beter gegeten en vanochtend ook al best wat naar binnen gewerkt. Ik moet er gewoon op letten dat ik haar bakje, als het niet helemaal leeg is, niet zo in de koelkast kwak en het eten dat overblijft in een ander bakje doe zodat haar bakje schoon blijft. Met mijn chaotische hoofd gaat dat dus soms mis. :-\

Lea heeft inderdaad nierproblemen. Ze geeft alleen niet over en oogt ook niet misselijk. Het kan natuurlijk wel. Ik zal de DA eens bellen of het dat kan zijn.
Door sam28
Ik mag vanmiddag anti-misselijkheidspillen halen. Ik vond het wat een moeizaam gesprek maar goed.
Ze willen graag dat ik bloed kom prikken met Lea en ik wil eerst die pillen proberen. Ik wil best met haar naar de DA voor bloedprikken maar dan wel als mocht blijken dat die pillen goed werken. Als het niks doet ligt het er aan dat ze het vies vind volgens mij.
Maar misschien ben ik ontaard nu? :-\
Door rosmin
Lastig he als ze niet eten...

Hier poes Koetje met verhoogde schildklier waarden en nierprobleem, en het eten en de medicijnen 2x dgs binnen krijgen is een laat ik het voorzichtig zeggen, een uitdaging. De dierenarts vertelde mij dat als een kat misselijk is door te hoog ureum, ze dan wel willen eten, naar het bakje toelopen en dan weglopen en dus niets eten. Nou doet Koetje dat ook las ze haar eten niet smakelijk genoeg vindt, maar ik heb haar toen 2 dagen Cerenia gegeven en daarna at ze weer. Helaas kan je dat middel niet continu geven :-(
Ze hoeven niet te spugen he, als ze misselijk zijn.

Op haar leeftijd zou ik ook hebben gekozen om eerst anti-misselijkheidpilllen te geven en dan kijken hoe het gaat. Dat weet je na een/ twee dagen al, bloedprikken kan altijd nog.
Door sam28
rosmin schreef:Ontaard...?
Valt reuze mee hoor ;)
Thnx. Zo voel ik me wel na het telefoontje.

En ik denk inderdaad ook dat dit de meest logische keus is voor een bijna 18 jarige. Ik vind het wel heel moeilijk inschatten allemaal, ik heb nog niet eerder een kat gehad, ook niet mee opgegroeid en dus helemaal niet zo'n oude sok als Lea.
Door sam28
Ik heb pilletjes t/m maandag.
Wat ik ook nog zat te denken; misschien vindt ze het eten niet perse vies of is ze misselijk, maar is het haar teveel moeite, kauwen op een vleesje. Morgen eens met kvv proberen. Kijken of ze dat wel snel eet.
Maar goed, dan kan ik niet zien of ze nu misselijk was of dat ze de kvv gewoon makkelijker vind.
Zucht.
Door Anne in Zweden
sam28 schreef: wo 08 apr 2020, 17:18 Ik heb pilletjes t/m maandag.
Wat ik ook nog zat te denken; misschien vindt ze het eten niet perse vies of is ze misselijk, maar is het haar teveel moeite, kauwen op een vleesje. Morgen eens met kvv proberen. Kijken of ze dat wel snel eet.
Maar goed, dan kan ik niet zien of ze nu misselijk was of dat ze de kvv gewoon makkelijker vind.
Zucht.
Nou ja, als ze de kvv eet dan was ze dus niet misselijk. Of bedoel je dat ze al een pilletje heeft gehad? Maakt eigenlijk ook niet uit, het belangrijkste is dat ze voedsel binnenkrijgt!

En ontaard? Welnee! Een gewone dag in het leven van een toegewijde katteneigenaar! ;D
Door sam28
Anne in Zweden schreef:
Nou ja, als ze de kvv eet dan was ze dus niet misselijk. Of bedoel je dat ze al een pilletje heeft gehad? Maakt eigenlijk ook niet uit, het belangrijkste is dat ze voedsel binnenkrijgt!

En ontaard? Welnee! Een gewone dag in het leven van een toegewijde katteneigenaar! ;D
Ze heeft vanochtend zonder pilletje redelijk gegeten, het meeste was kvv.. Ik ben gezwicht omdat ze om 16/17u zo slecht eet. Dan maar op mn vrije dagen om 6u mn bed uit geblehrd worden omdat madam honger heeft. Je moet er wat voor over hebben. :P

Ik zat meer te denken om haar morgen ook kvv te geven, maar dat is voor het 'is ze nu misselijk-vraagstuk' niet zo handig misschien, want waar ligt het dan aan. ;)
Dus ik wacht eerst de pilletjes maar even een paar dagen af.
Ik vind haar wel achteruit gaan, volgens mij is ze ook nog wat onvast/duizelig. :-\ Er moet dus wel iets gebeuren de komende dagen.
Door sam28
DSC_1763.JPG
DSC_1763.JPG (5.39 MiB) 1712 keer bekeken
Lea zojuist. Ze vond het veel te leuk even buiten....
DSC_1769.JPG
DSC_1769.JPG (6.75 MiB) 1712 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door