Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pauline
2 pitabroodjes met oude kaas en rauwkost salade. Nu heb ik honger! ::)

En ik heb nog bitterballen in de vriezer.... :biggrin2:

Misschien krijg ik Eddie zo gek om er wat voor me te gaan frituren of zal ik toch maar niet.... :-X
Door Lizzy
koekje schreef: za 04 apr 2020, 17:50 Blikjesmaaltijd: chili con carne (wel met dode koe niet uit blik en aanvullend groen ook niet uit blik).
Best heel voedzaam, toch! Ik ga van de week ook eens lekker uit zak snacken. Ben het een beetje zat om verlepte groenten te eten >:( . Ja, doe nu voor 10 dagen boodschappen maar na een dag of 4 hangt alle groenten op half 9. Bleh zeg.
En als je je koelkast wat kouder zet? Tegen het vriezen aan?
En vochtig genoeg..
Dan blijven groenten langer vers. 4 dagen vind ik echt wel kort om al slap te worden. Ik bewaar groenten geregeld 2 weken.
Door Siberienne
Ik doe bladgroenten die slap hangt weleens in een bak water in de koelkast. Werkt voor sla en andijvie zo best goed.

Roerbak met teriyaki vega reepjes en rijst noedels en een lekker glaasje witte wijn
Door -Annemarie-
Lizzy schreef: za 04 apr 2020, 17:56 Best heel voedzaam, toch! Ik ga van de week ook eens lekker uit zak snacken. Ben het een beetje zat om verlepte groenten te eten >:( . Ja, doe nu voor 10 dagen boodschappen maar na een dag of 4 hangt alle groenten op half 9. Bleh zeg.
Wij hebben een extra koelkast voor de groenten :-[ en voor de Franse stinkkaas die we niet in de keuken willen ruiken. ;D En voor de dingen die we niet dagelijks nodig hebben maar wel koel moeten staan. (maar we hebben geen extra vriezer nodig voor het kleine hondje ;) )
Dat scheelt wel in het bewaren. We halen in één keer voor een week verse groenten, en 's zomers hebben we een abonnement op een groentenkratje hier in het dorp, wat ook minstens een week goed moet blijven.

Als je inderdaad in één keer voor tien dagen groenten in huis wilt halen zou ik een gedeelte diepvries of blik meenemen.
Door - pien -
Elf schreef: za 04 apr 2020, 19:42 Roti kip, helemaal zelf gemaakt inclusief de roti’s zelf. Was heerlijk :)
Ooo, wat lekker! Ik wil echt de lekkerste roti ooit maken :D
Wij hebben 'm in Eindhoven gegeten (meneer pien z'n vader woonde daar toen 'ie nog leefde) bij een onooglijk tentje en die was lekker! Ze zei 'ze komen uit Amsterdam hierheen voor de roti kip' ;D en dat geloofde ik meteen. Heb het geheim niet kunnen ontfutselen maar heb heel het internet afgezocht naar 'extra' ingrediënten :D !
Heb je de platen ook gemaakt met erwten erin of naturel?
Mag ik het recept?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door