Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
Spikkelneus schreef: vr 03 apr 2020, 12:25 Als ik dit lees, denk ik alleen maar: 700.000 mensen? Dat is 0,0001% van de wereldbevolking. En daarvoor moet de hele wereld op zijn kop!? Is dat wellicht niet een beetje overdreven?
Je percentage klopt niet en vergeet niet dat niet iedereen getest wordt.
Ik vind deze tabellen en grafieken erg informatief: https://blog.datawrapper.de/coronaviruscharts/

Kijk eens naar de cijfers van IJsland. Daar wordt al vanaf januari iedereen (met en zonder symptomen) op vrijwillige basis getest.
Door -Annemarie-
constance.blokzijl schreef: vr 03 apr 2020, 08:37 Hoe doen jullie dat allemaal met de hondjes? Gaan jullie nog naar het bos? Of laat je ze alleen in de wijk uit?

Wij proberen toch nog wel af en toe naar het bos te gaan, wij moeten ook nog ‘gewoon’ werken dus als we samen vrij zijn vinden we dat zelf ook wel lekker. Maakt je hoofd toch makkelijker leeg dan in de wijk. Maar het is zoveel drukker! Gelukkig is de Veluwe groot en weten we de rustige stukken wel te vinden, maar toch.

In de wijk is het trouwens ook retedruk met wandelaars... Harry is daar ook echt een beetje van de leg van merken wij (iets met snel overprikkeld)
Wij hebben het nog heel erg goed hier, loop elke dag in het bos. Ben er zó, en het is niet druk. Wel iets drukker dan normaal, maar nog steeds prima te doen. Rondje in en om het dorp kan ook nog steeds, gelukkig ruimte genoeg om elkaar te ontwijken. Als je al iemand tegenkomt.
Wordt eerder van de sokken gereden door trekkers. ;D

Ik werk ook nog steeds (thuis of op locatie, parttime) meneer werkt fulltime thuis. We proberen iedere ochtend samen een grote wandeling te maken, voordat we aan de slag gaan. De middag loopt meneer in ieder geval, en ik haak aan als ik op tijd klaar ben. In het weekeind doen we ook minstens één grote wandeling per dag samen.
Door Tanna
-Annemarie- schreef: vr 03 apr 2020, 15:02 Wij hebben het nog heel erg goed hier, loop elke dag in het bos. Ben er zó, en het is niet druk. Wel iets drukker dan normaal, maar nog steeds prima te doen. Rondje in en om het dorp kan ook nog steeds, gelukkig ruimte genoeg om elkaar te ontwijken. Als je al iemand tegenkomt.
Wordt eerder van de sokken gereden door trekkers. ;D

Ik werk ook nog steeds (thuis of op locatie, parttime) meneer werkt fulltime thuis. We proberen iedere ochtend samen een grote wandeling te maken, voordat we aan de slag gaan. De middag loopt meneer in ieder geval, en ik haak aan als ik op tijd klaar ben. In het weekeind doen we ook minstens één grote wandeling per dag samen.
Als je de meneer van de wetterhouns maar niet tegenkomt, dan is het wel te doen. :biggrin2:
Door Kim_S
Tanna schreef: vr 03 apr 2020, 18:39 Als je de meneer van de wetterhouns maar niet tegenkomt, dan is het wel te doen. :biggrin2:
Nou word ik nieuwsgierig ::)
Zo veel zijn er niet, heb je een signalement? Van de hondjes dan, baasjes onthoud ik toch niet :biggrin2:

Hier is er niks veranderd, behalve dan meer wandelaars en fietsers dan normaal. Wel lekker rustig nog steeds gelukkig.
Kim_S schreef: vr 03 apr 2020, 18:58 Nou word ik nieuwsgierig ::)
Zo veel zijn er niet, heb je een signalement? Van de hondjes dan, baasjes onthoud ik toch niet :biggrin2:

Hier is er niks veranderd, behalve dan meer wandelaars en fietsers dan normaal. Wel lekker rustig nog steeds gelukkig.
Laat me raden: zwart met witte krullen, vier poten en een dikke kop. ::) :P
Door Siberienne
src_esther schreef: vr 03 apr 2020, 20:33 Zijn er trouwens mensen die al geprakkiseerd hebben over wat er momenteel gebeurt in de strafkampen van China en Noord Korea?...

In het licht van de cijfers van China is het volgende nieuwsartikel misschien interessant... https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/31/de ... n-a3995495
Over sommige dingen wil ik niet nadenken :-X

Artikel ook gelezen. Chinese cijfers geloof ik inmiddels ook geen hout meer van...
Door Chouka
Lizzy schreef: vr 03 apr 2020, 07:54 Ja, dus al met al vind ik Rutte's oproep niet zo stom. Blijf lekker thuis. Mensen uit Duitsland hebben tijdens de Corono crisis de eilanden overspoelt (waar de huisartsen de regering heeft gesmeekt er een eind aan te maken). Belgen zijn hier komen feesten toen in BE de kroegen dicht gingen. Volgens mij zijn Belgen ook niet de braafste jongetjes van Europa dus ja, blijf thuis. Idem voor al die Nederlanders die liefst naar de eilanden, strand en bos zouden gaan. Blijf lekker in je eigen achtertuin of balkon.
Dat gaan we doen.
Hiermee moest ik eigenlijk wel lachen.:
'Volgens mij zijn Belgen ook niet de braafste jongetjes van Europa'
Duitsers zijn het meest gedisciplineerd.
Vlamingen zijn gedisciplineerder dan Walen.
En Belgen zijn gemiddeld gedisciplineerder dan... (durf ik dat wel schrijven?)
Dat neemt niet weg dat vooral in de beginfase sommigen het nog niet begrepen hadden. Hier heeft een Tv-ploeg een feestje gevolgd op de laatste avond dat dat mocht. Iemand die herkenbaar in beeld was heeft een mail naar de VRT gestuurd (om onherkenbaar gemaakt te worden en) om te melden hij en zijn vrienden zich schamen. 'Omdat wij hebben willen leven hebben we nu anderen die kans ontnomen'. Toen ging het om 'een griepje'. Nu zitten zij braaf in hun kot.
Als je de persberichten volgt dan wil je niets anders dan thuis blijven.
Door Chouka
Lizzy schreef: vr 03 apr 2020, 08:07 Nee, maar wat moet ie dan? Het leger in zetten? Ik vind het prima hoor. Maar ik dacht dat het in België allemaal zo fantastisch was geregeld. Dus dan denk ik "Belgische regering: fix it". Of zie ik dat verkeerd?
Hier worden de grenzen gecontroleerd door de politie. Iedereen moet een bewijs laten zien.
Van de burgemeesters aan de grenzen is er al een oproep geweest aan de burgemeesters aan de NL kant van de grens om ook politie-agenten in te zetten en de taken te delen. Zonder gevolg tot nu toe. Dus worden er overgangen afgesloten.
Hier is de boete 250 euro al je een niet-essentiële verplaatsing maakt of als je het samenscholingsverbod niet naleeft.
Het zijn niet allemaal de braafste jongetjes van de klas. Er zijn in totaal al heel hoge bedragen geïnd. Toch zou je wel eens nadenken over dat bedrag.
Door Chouka
pearlsofpassion schreef: vr 03 apr 2020, 08:11 Er staan er veel hoor.. En de rest is fysiek afgesloten. Maar de veldwegeltjes zullen wel open zijn.. En zoals gezegd, als belgen in NL werken, kunnen ze gewoon over, daar is weinig aan te doen.
Bovendien is de grens met Frankrijk ook dicht. En dat alles samen maakt wel erg veel grens om te bewaken. Zoveel mankracht hebben er nu ook weer niet. En vb de wegen naar de kust worden ook gecontroleerd op niet-essentiële verplaatsingen. Politie is ook gewoon nog in het binnenland nodig.
Hier zijn die echt afgesloten.
Er is een paar 100 man van de douane ingezet om te komen helpen aan de grenzen.
Door Chouka
constance.blokzijl schreef: vr 03 apr 2020, 08:37 Hoe doen jullie dat allemaal met de hondjes? Gaan jullie nog naar het bos? Of laat je ze alleen in de wijk uit?

Wij proberen toch nog wel af en toe naar het bos te gaan, wij moeten ook nog ‘gewoon’ werken dus als we samen vrij zijn vinden we dat zelf ook wel lekker. Maakt je hoofd toch makkelijker leeg dan in de wijk. Maar het is zoveel drukker! Gelukkig is de Veluwe groot en weten we de rustige stukken wel te vinden, maar toch.

In de wijk is het trouwens ook retedruk met wandelaars... Harry is daar ook echt een beetje van de leg van merken wij (iets met snel overprikkeld)
Normaal neem ik de auto om 5 km verder te gaan wandelen. Ergens waar het rustig is en ze los kunnen.
Dat mag nu niet.
Nu vertrek ik van thuis. Na een paar 100 m kom ik aan velden. En dan een stuk verder aan een bos. Dat bos is begrensd met drukke wegen. De hele weg is nu aangelijnd. En 2 herders die dat niet gewoon zijn maken het niet altijd gemakkelijk. Nu wandel ik 2 keer met 1 hond.
Door dinky89
Samenscholing ondanks het verbod in Nederland kan boete van 400 euro voor gegeven worden.
Komend weekend worden bij diverse natuurgebieden de parkeerplaatsen afgesloten, parken worden de ingangen van beperkt, varen op de grachten in Amsterdam wordt verboden.
Enige dat Nederland niet doet is mensen verbieden om buiten te komen maar alleen sterk aangemoedigd om vooral thuis te blijven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door