Siberienne schreef: ↑ma 30 mar 2020, 17:58 Dat vind ik dus ook en denk ik ookIk sluit me graag aan bij jullie. Wat mooi dat je dit zo kunt doen voor je moeder.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑ma 30 mar 2020, 17:58 Dat vind ik dus ook en denk ik ookIk sluit me graag aan bij jullie. Wat mooi dat je dit zo kunt doen voor je moeder.
Lizzy schreef: ↑ma 30 mar 2020, 16:54 Heel eerlijk gezegd dacht ik precies hetzelfde. Nou heb ik wel geleerd in de afgelopen weken dat ik te weinig echte kennis van zaken heb om er goed over te kunnen oordelen, maar als ik dan nu hoor dat ze met 10 dagen beademing rekende denk ik wel "jeetje, zelfs ik wist 3 weken geleden al dat dit eerder 3 weken is" dus waarom zij dan niet?
Ik vind ook dat we onze handen dicht mogen knijpen met hulp van Duitsland. Maar zij kunnen ons niet oneindig helpen. En bovendien hebben wij hier jaren en jaren en jaren de zorgkraan dicht gedraaid en nu dan bij een ander om hulp huilen? Voor de mensen die het redt zeg ik natuurlijk ja. Maar vind het eigenlijk in 1 woord waardeloos.
Siberienne schreef: ↑ma 30 mar 2020, 18:24Fijn zo'n vriendin!
Vandaag zette een vriendin een hele lading viooltjes voor mijn deur. Ik had laten vallen dat ik zin had in bloemetjes in de tuin maar toch maar niet naar tuincentrum ging. Toen is zij gegaan![]()
zooo lief !
Siberienne schreef:Wat ontzettend lief!!
Ik snap het ook niet. Tenzij ze ermee hebben zitten rekenen dat heel veel mensen het niet zouden redden op de IC en dus eerder dan die 2-3 weken zouden overlijden. Maar zelfs dan snap ik het niet.
Ik ben ook heel blij met Duitse hulp. Nou hebben we hier in de grensregio wel vaker dat wederzijds dingen uit worden gewisseld (trauma en hart chirurgie bv) maar dit gaat nog wel een stapje verder.
Voor de rest laat ik het maar even een klein beetje los en doe ik wat ik kan.
Vandaag zette een vriendin een hele lading viooltjes voor mijn deur. Ik had laten vallen dat ik zin had in bloemetjes in de tuin maar toch maar niet naar tuincentrum ging. Toen is zij gegaan![]()
zooo lief !
Fenixjuh schreef: ↑ma 30 mar 2020, 19:02 Wat ontzettend lief!!Dat zij zware dagen zo hoor. En vooral dan ook de mensen die weinig begrip hebben. Tsja, iedereen leeft toch ook weer een beetje in de eigen werkelijkheid en ik merk dat soms bij mensen de rek er uit raakt.
Geniet van je mooie bloemetjes!!!
Fijn Andrea, dat je naar je moeder kan. Ik denk dat het voor haar heel veel zal betekenen![]()
Bij ons in der regio zijn we ook begonnen....
Geen idee hoe het in de ziekenhuizen is, maar bij ons begint het nu echt te lopen![]()
Stand van 1 dag: 2 opnames, 1 overledene en dan hebben we nog 2 á 3 terminale patiënten waar de arts niet op visite kan...![]()
En dan nog van die idioten die bellen voor een verwijzing voor weetikveelwat en in discussie willen gaan over waarom er nu geen oren uitgespoten wordt en eisen dat zij getest worden, want zij zijn o-zo belangrijk...![]()
Siberienne schreef: ↑ma 30 mar 2020, 18:24Jij verdient het om in de bloemetjes gezet te worden.
zooo lief !
Lizzy schreef: ↑zo 29 mar 2020, 10:53 Interessant artikel in het Parool: https://www.parool.nl/wereld/wetenschap ... k-bezwerenJa, interessant. Maaarrrr, het lijken mij mensen die niet met de poten in de modder staan. Met wat voor trauma's zadel je het verplegend personeel op? Ik kan me zo voorstellen dat er straks in Italië en Spanje heel wat PTSS onder het zorgpersoneel op gaat treden. Als er niet zoveel IC capaciteit nodig zou zijn en/of we voldoende IC capaciteit (en handen aan de bedden) zouden hebben was het misschien een optie, nu vind ik dat niet.