Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Lizzy schreef: ma 30 mar 2020, 16:54 Heel eerlijk gezegd dacht ik precies hetzelfde. Nou heb ik wel geleerd in de afgelopen weken dat ik te weinig echte kennis van zaken heb om er goed over te kunnen oordelen, maar als ik dan nu hoor dat ze met 10 dagen beademing rekende denk ik wel "jeetje, zelfs ik wist 3 weken geleden al dat dit eerder 3 weken is" dus waarom zij dan niet?

Ik vind ook dat we onze handen dicht mogen knijpen met hulp van Duitsland. Maar zij kunnen ons niet oneindig helpen. En bovendien hebben wij hier jaren en jaren en jaren de zorgkraan dicht gedraaid en nu dan bij een ander om hulp huilen? Voor de mensen die het redt zeg ik natuurlijk ja. Maar vind het eigenlijk in 1 woord waardeloos.

Ik snap het ook niet. Tenzij ze ermee hebben zitten rekenen dat heel veel mensen het niet zouden redden op de IC en dus eerder dan die 2-3 weken zouden overlijden. Maar zelfs dan snap ik het niet.

Ik ben ook heel blij met Duitse hulp. Nou hebben we hier in de grensregio wel vaker dat wederzijds dingen uit worden gewisseld (trauma en hart chirurgie bv) maar dit gaat nog wel een stapje verder.

Voor de rest laat ik het maar even een klein beetje los en doe ik wat ik kan.

Vandaag zette een vriendin een hele lading viooltjes voor mijn deur. Ik had laten vallen dat ik zin had in bloemetjes in de tuin maar toch maar niet naar tuincentrum ging. Toen is zij gegaan :) :) zooo lief !
Siberienne schreef: ma 30 mar 2020, 18:24

Vandaag zette een vriendin een hele lading viooltjes voor mijn deur. Ik had laten vallen dat ik zin had in bloemetjes in de tuin maar toch maar niet naar tuincentrum ging. Toen is zij gegaan :) :) zooo lief !
Fijn zo'n vriendin! :)
Superlief!
Lizzy schreef: ma 30 mar 2020, 17:09 :-*

Ik vind je geweldig :-*

Ik denk zo maar dat je moeder hier ongelofelijk blij mee is.
Nou, dit dus! Wat fijn voor je mams! En wat fijn dat je Rocky mee kunt nemen, dat maakt het net even draaglijker allemaal, denk ik.
Door Fenixjuh
Siberienne schreef:
Ik snap het ook niet. Tenzij ze ermee hebben zitten rekenen dat heel veel mensen het niet zouden redden op de IC en dus eerder dan die 2-3 weken zouden overlijden. Maar zelfs dan snap ik het niet.

Ik ben ook heel blij met Duitse hulp. Nou hebben we hier in de grensregio wel vaker dat wederzijds dingen uit worden gewisseld (trauma en hart chirurgie bv) maar dit gaat nog wel een stapje verder.

Voor de rest laat ik het maar even een klein beetje los en doe ik wat ik kan.

Wat ontzettend lief!!
Geniet van je mooie bloemetjes!!!

Fijn Andrea, dat je naar je moeder kan. Ik denk dat het voor haar heel veel zal betekenen :)

Bij ons in der regio zijn we ook begonnen....
Geen idee hoe het in de ziekenhuizen is, maar bij ons begint het nu echt te lopen :'(
Stand van 1 dag: 2 opnames, 1 overledene en dan hebben we nog 2 á 3 terminale patiënten waar de arts niet op visite kan... :'(
En dan nog van die idioten die bellen voor een verwijzing voor weetikveelwat en in discussie willen gaan over waarom er nu geen oren uitgespoten wordt en eisen dat zij getest worden, want zij zijn o-zo belangrijk... >:(
Door Siberienne
Fenixjuh schreef: ma 30 mar 2020, 19:02 Wat ontzettend lief!!
Geniet van je mooie bloemetjes!!!

Fijn Andrea, dat je naar je moeder kan. Ik denk dat het voor haar heel veel zal betekenen :)

Bij ons in der regio zijn we ook begonnen....
Geen idee hoe het in de ziekenhuizen is, maar bij ons begint het nu echt te lopen :'(
Stand van 1 dag: 2 opnames, 1 overledene en dan hebben we nog 2 á 3 terminale patiënten waar de arts niet op visite kan... :'(
En dan nog van die idioten die bellen voor een verwijzing voor weetikveelwat en in discussie willen gaan over waarom er nu geen oren uitgespoten wordt en eisen dat zij getest worden, want zij zijn o-zo belangrijk... >:(
Dat zij zware dagen zo hoor. En vooral dan ook de mensen die weinig begrip hebben. Tsja, iedereen leeft toch ook weer een beetje in de eigen werkelijkheid en ik merk dat soms bij mensen de rek er uit raakt.

Er is trouwens een webinar van Defensie over werken in deze stressvolle tijden, speciaal voor zorgprofessionals. https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/ ... fessionals

Ik heb nog niet gekeken maar las een stukje over de inhoud en vond het goede tips. En sterkte met alles!
Door Chouka
Siberienne schreef: ma 30 mar 2020, 18:24
Jij verdient het om in de bloemetjes gezet te worden.
Hier maar even vragen...

Ik zit met een dilemma. Begin maart heb ik samen met een medebarfer in Zweden een grote bestelling gedaan in NL. Dat doen we ieder jaar, dan laten we een paar honderd kilo barf komen via een transportbedrijf dat door de barfverkoper wordt geregeld.
Begin maart hebben we weer een bestelling geplaatst, voor zo'n 650 kilo. De verkoper was al bezig een transportbedrijf te regelen, en toen... Toen kwam corona. De verkoper gooide zijn bedrijf op slot en dat blijft gesloten totdat het gevaar is geweken. Mijn medebarfer heeft wel contact met de verkoper en die zou zich vandaag melden, maar helaas hebben we nog niets gehoord. We weten dus niet of het lukt een transport te regelen, en zo ja, wanneer. Zo niet, dan hebben we een probleem. Zelf heb ik nog voor een maand of twee voer voor de honden en katten in de vriezers, maar mijn medebarfer ziet de bodem van zijn vriezers al.

Sinds een paar dagen filosoferen we erover of we misschien zelf naar NL moeten rijden om de boel op te halen, met een aanhanger vol lege vriezers en koelboxen. Manlief zou daar geen probleem mee hebben, en medebarfer zou hem in dat geval wel gezelschap willen houden. Ze zouden dan naar het bedrijf rijden, de bestelling over de vriezers en koelboxen verdelen en dan weer terugrijden naar Zweden. Maar ik ben er een beetje huiverig voor, omdat ik niet weet hoe soepel ze over de grens komen. Manlief is Duitser, en Duitse staatsburgers mogen ook nu altijd Duitsland binnen, dus zowel vanuit Zweden als vanuit NL zou dat voor hem geen probleem zijn. Zweden laat EU-burgers nog gewoon het land binnenkomen, dus daar ook geen problemen. Maar ik weet niet hoe moeilijk men aan de grens gaat doen over een aanhanger vol bevroren vlees. Hoewel het dus allemaal in vriezers/grote koelboxen zit, is het transport onderweg niet gekoeld. Normaal gesproken mag je de grens over met rauw vlees als het voor privégebruik is, en voor Zweden hebben we de vereiste vergunning van het ministerie van Landbouw om rauw vlees te vervoeren. Toch voel ik me er niet helemaal senang bij. Ook omdat het hele idee van de huidige maatregelen juist is om mobiliteit tegen te gaan en het virus zo in te dammen.

Officieel zou het allemaal geen probleem moeten zijn: de Duits-NLse grens is geopend, reizen tussen de twee landen wordt afgeraden maar is niet verboden, als ik het wel heb. Het enige is dat het verboden is in Duitsland ergens te overnachten, maar dat zouden manlief en medebarfer sowieso op de boot tussen Duitsland en Zweden doen.

Hoe kijken jullie hiertegenaan? Gewoon gaan rijden zolang de grens tussen NL en Duitsland geopend is? Of toch liever wachten tot de maatregelen minder streng worden? De bestelling is, als ik het goed heb begrepen, klaar voor transport, en de spullen zijn ook betaald (het transport nog niet, dat betalen we altijd achteraf).
Door K&D
Morgen wordt bekend gemaakt tot wanneer de beperkende regels gelden. Als het tot die datum uit te zingen valt met evt. KVV of tijdelijk wat in Zweden online bestellen, dan is het misschien nog te overzien en kan met de leverancier wat geregeld worden in de tussentijd. Op zich is er niets op tegen om het op te halen, maar stel je krijgt op de terugweg vertraging/de auto krijgt wat onderweg dan heb je een groot probleem.
Door Kim_S
De grens van Denemarken is dicht voor zover ik weet, maar ik neem aan dat jullie dan rechtstreeks naar Duitsland rijden / varen.

Aan deze kant van Duitsland / Nederland was er in ieder geval geen controle afgelopen zaterdag, even ter info ;)

Ik zou me er zelf ook niet prettig bij voelen hoor, maar als je toestemming hebt vanuit Zweden, hebben ze dan echt iets om moeilijk over te doen?
Is het mogelijk om te zorgen dat de vriezers aan kunnen tussendoor? Met een aggregaat of zo? Dat zou je dan nog kunnen laten zien als je controle krijgt.

En anders toch maar gewoon de buurman lief aankijken en een eland schieten :biggrin2:
Door src_esther
Lizzy schreef: zo 29 mar 2020, 10:53 Interessant artikel in het Parool: https://www.parool.nl/wereld/wetenschap ... k-bezweren
Ja, interessant. Maaarrrr, het lijken mij mensen die niet met de poten in de modder staan. Met wat voor trauma's zadel je het verplegend personeel op? Ik kan me zo voorstellen dat er straks in Italië en Spanje heel wat PTSS onder het zorgpersoneel op gaat treden. Als er niet zoveel IC capaciteit nodig zou zijn en/of we voldoende IC capaciteit (en handen aan de bedden) zouden hebben was het misschien een optie, nu vind ik dat niet.
Zover ik weet is er in Waterland een man (80+) overleden aan de gevolgen van Covid-19 en weet ik van een hoop mensen dat ze het hebben (gehad) en daar niet doodziek van zijn geweest. Maar ze zeggen allen dat het vreselijk was en niet gewoon een griepje. Vandaag vertelde iemand over een kennis (in de 30), die ligt al enkele dagen in kunstmatige coma op de IC, beide ouders zijn ook ziek en liggen in het ziekenhuis. Vreselijk en het zal waarschijnlijk niet het enige gezin zijn waar het zo gaat.

Verder hoop ik dat er heel wat koppen gaan rollen in die adviesorganen want er is nogal wat te verwijten...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door