Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pluk
Kaio schreef: zo 22 mar 2020, 12:39 Wat ik overigens vaak tegenkom nu is dat dierarts niet als vitaal beroep gezien wordt en dat deze dus met lock down dicht moeten?
Ik mag serieus hopen dat dat gewoonweg niet waar is....
De vitale beroepenlijst heeft te maken met voor wie kinderopvang beschikbaar is en niet met een lockdown.
Door Lizzy
Natuurmonumenten

NOODOPROEP:
Onze natuurgebieden worden overspoeld met duizenden bezoekers. Dit is niet meer verantwoord! Dringend verzoek om naar huis te gaan of thuis te blijven. We snappen dat dit geen leuke boodschap is, maar wel nodig: GA NIET DE NATUUR IN VANDAAG! #SocialDistance #Corona
Echt. Compleet van God los. En zo meteen huilie huilie doen als er een lockdown komt :uglystupid2:
Door Lizzy
Kaio schreef: zo 22 mar 2020, 12:39 Wat ik overigens vaak tegenkom nu is dat dierarts niet als vitaal beroep gezien wordt en dat deze dus met lock down dicht moeten?
Ik mag serieus hopen dat dat gewoonweg niet waar is....
Ik zag dat de overheid dit al heeft gerectificeerd.
Door sam28
Lizzy schreef: Echt. Compleet van God los. En zo meteen huilie huilie doen als er een lockdown komt :uglystupid2:
Nou precies. Of wanneer een naaste of bekende ineens heel erg ziek word.
Door Kaio
Lizzy schreef: zo 22 mar 2020, 12:48 Ik zag dat de overheid dit al heeft gerectificeerd.
Nou gelukkig.
Ik heb nl hier het een en ander aan pillen nodig waar de gemiddelde junk jaloers op zal zijn ;)
Dat had ik al met de DA afgesproken dat versturen evt een oplossing kan zijn ( dan maar zonder controle) als de grenzen dicht gaan of zo. Moet ie wel open blijven natuurlijk.
Maar kon me dat ook niet voorstellen zoiets wil je als overheid ook echt niet
Door kiara
Spikkelneus schreef: zo 22 mar 2020, 09:05 Kwart over 7 's ochtends in het bos op zondag. Nog nooit heb ik zo idioot veel mensen gezien op dit tijdstip :o Die proberen blijkbaar de drukte voor te zijn. Maar rustig je honden uitlaten is er echt niet meer bij.
De supermarkt gister direct bij openingstijd is normaal ook alleen zo druk vlak voor Kerst of Pasen. Alles was nog wel verkrijgbaar (behalve wc-papier en diepvries pizza's, maar die hadden we toch niet nodig). Afstand houden in de supermarkt is echt nog wel een dingetje voor veel mensen...

Het is ook wel begrijpelijk dat mensen moeite hebben met de maatregelen: je hele leven wordt er in geramd dat je met koorts en griepverschijnselen best kan werken en je huishouden draaiende kan houden; en dat doet men dus ook braaf. En nu moet je opeens thuis blijven terwijl je je gewoon prima voelt (of in elk geval niet doodziek). Dat voelt heel tegenstrijdig.
Ik om half 9 en op altijd rustige plek nu niet dus
Door kiara
Ik zat op watsep en kreeg ineens dit bericht met zooitje alarm bellen op de telefoon schrok me rot. Jullie ook?
Bijlagen
66EA806E-E7E1-4CFA-9B53-304C8AF6461F.png
66EA806E-E7E1-4CFA-9B53-304C8AF6461F.png (784.02 KiB) 1528 keer bekeken
Door zurca
Wij hebben vanmorgen gewandeld, in een bijna leeg bos. Op een paar plaatsen, waar we uitgezette routes passeerde, kwamen we wat mensen tegen. Allemaal even een aantal stapjes extra aan de kant bij passeren... Het kan dus wel.
Door -Annemarie-
MillyMol schreef: zo 22 mar 2020, 12:14 Hoe acuut denk je dat dit is? Moeten we dan in een situatie zitten zoals in Spanje? Iran? Italië? Of mag het alleen als een of andere chemische fabriek giftige stoffen heeft uitgestoten die zich als een virus over een groot gebied verspreiden? Over twee a drie weken gaan we de gevolgen zien van wat zich gisteren en vandaag afspeelt op diverse plekken in het land.
Ik neem het hele corona zeer serieus. Maar een NL Alert gaat er niet voor zorgen dat mensen hun gedrag gaan veranderen. Ze krijgen niet ineens een dosis gezond verstand ofzo.
Het is zeer zorgwekkend dat er nog zoveel mensen zijn die de adviezen aan hun laars lappen. Absoluut onverstandig en asociaal. Maar een Alert gaat daar niets aan veranderen.
-Annemarie- schreef: zo 22 mar 2020, 11:30 https://www.scienceguide.nl/2020/03/we- ... ven-hoort/

Goed stuk, vind ik. Van voormalig huisarts en hoogleraar filosofie Marli Huijer. (of was het al geplaatst hier?)
En een andere insteek op de weerstand: “Het griepvaccin helpt niet tegen corona, maar het zou me niet verbazen als de weerstand tegen virussen van land tot land verschilt omdat ieder land van oudsher een eigen manier van omgaan met ziektes heeft. Alleen dat al maakt de Nederlandse situatie anders.” Het land dat nu geldt als grootste schrikbeeld is Italië. Een land met een andere demografie en cultuur, ook als het op gezondheid aankomt. “Wij hebben in Nederland niet op elke hoek van de straat een apotheek. Wij nemen niet voor alles een antibioticum. We leven dicht op elkaar, reizen veel en hebben een ander klimaat. Dat betekent dat Nederland anders is dan andere landen wat betreft onze weerstand.”

Ik lees deze net, en ik vraag me nu af of dit niet een verklaring kan zijn voor het hoge aantal doden in Italië en Spanje. Covid-19 schijnt heel slecht te reageren op antibiotica, die de symptomen alleen maar erger maken. Maar in landen als Italië en Spanje is het heel gewoon om bij het minste of geringste naar antibiotica te grijpen; hoeveel mensen daar zullen dus in eerste instantie niet uit gewoonte antibiotica hebben genomen toen ze last kregen van symptomen? Zonder te weten dat ze de ziekte alleen maar erger maken daardoor? Ben benieuwd of daar te zijner tijd meer duidelijkheid over komt.

Interessant is trouwens dat Duitsland veel lagere sterftecijfers heeft dan andere landen, 84 of zo, bij meer dan 23.000 bevestigde besmettingen. Terwijl bv. het Duitse dieet ongezonder is (veel varkensvlees en vette sauzen) dan het Italiaanse. Misschien wordt er in Italië meer gerookt dan in Duitsland? Of toch iets met antibiotica? Ik ben benieuwd of er over een aantal maanden (of jaren wellicht) een bepaald patroon kan worden ontdekt waaruit blijkt waarom Italië en Spanje zo hard getroffen werden, vergeleken met een land als Duitsland.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door