Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Voor mij voelt het heel onwerkelijk allemaal maar dat komt ook doordat de situatie in het zuiden op dit moment zo anders is dan hier in het noorden. Zo las ik vandaag het volgende artikel van het hoofd IC van het umcg: https://www.lc.nl/friesland/Hoofd-inten ... 81557.html
Om dan vervolgens te lezen dat patiënten uit Brabant met speciale bus hierheen worden gebracht: http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... video.html

Overigens laat dat onverlet dat ik niet met andere mensen afspreek. Maar de buurvrouw van rond de 60 vind het dan weer belachelijk dat haar dochter met verkoudheid thuis moet blijven (werkt op cardiologie) en had gisteren gewoon 4 mensen over de vloer thuis :-X
Door Lizzy
Echt lachen deze youtube ;D ;D ;D !

Ik denk trouwens dat we er met z'n alle echt vanuit kunnen gaan dat de mensen in ons land net zo dom zijn als overal ter wereld :-X . Ik bel daarnet mijn vader. Hij en zijn vrouw zijn een dag of 4 geleden terug gekomen uit Spanje. En zijn beide ziek. Koorts, hoesten, niesen. Zij heeft een pacemaker, hij heeft kanker. Dus nah, reden tot bezorgdheid. Nee zeg, verteld ie me net dat ie eergisteren gewoon boodschappen is wezen doen en naar de apotheek is geweest :o :-X >:( . En dat terwijl ze genoeg hulp om zich heen hebben, mijn broer ook had aangeboden boodschappen te doen, ze een buurman hebben die helpt, etc. Ik heb hem net echt de wind van voren gegeven en gezegd dat ie binnen moet blijven totdat ze beide weer helemaal beter zijn. Maar geloof mij nou, dit zijn geen (in de regel dan) domme laaggeletterde halve tamme en ook zij lopen dus gewoon ziek in de winkels. Dit maakt me echt nog meer ongerust dan dat ik al was :-X :-X :-X :-X
Ik word er ook kriegel van hoor. Als je hier door het dorp rijdt,met de auto, lijkt niemand zich ergens iets van aan te trekken. Gewone zaterdag drukte bij de winkels, bij de vuilstort,en in de speeltuintjes. Onbegrijpelijk dat Nederland niet wil luisteren!!!
Door MillyMol
Lizzy schreef: za 21 mar 2020, 13:21 Echt lachen deze youtube ;D ;D ;D !

Ik denk trouwens dat we er met z'n alle echt vanuit kunnen gaan dat de mensen in ons land net zo dom zijn als overal ter wereld :-X . Ik bel daarnet mijn vader. Hij en zijn vrouw zijn een dag of 4 geleden terug gekomen uit Spanje. En zijn beide ziek. Koorts, hoesten, niesen. Zij heeft een pacemaker, hij heeft kanker. Dus nah, reden tot bezorgdheid. Nee zeg, verteld ie me net dat ie eergisteren gewoon boodschappen is wezen doen en naar de apotheek is geweest :o :-X >:( . En dat terwijl ze genoeg hulp om zich heen hebben, mijn broer ook had aangeboden boodschappen te doen, ze een buurman hebben die helpt, etc. Ik heb hem net echt de wind van voren gegeven en gezegd dat ie binnen moet blijven totdat ze beide weer helemaal beter zijn. Maar geloof mij nou, dit zijn geen (in de regel dan) domme laaggeletterde halve tamme en ook zij lopen dus gewoon ziek in de winkels. Dit maakt me echt nog meer ongerust dan dat ik al was :-X :-X :-X :-X
Je zou ze toch potdorie opsluiten en de sleutel meenemen! De kans dat zij Corona hebben is meer dan 50%.
Door sam28
Jeetje zeg Lizzy, wat heftig. Ik snap dat je m de wind van voren hebt gegeven.

Gisteravond was hier in de gang gedonder. (context; ik woon in een zelfstandige studio/appartement en mijn voordeur komt uit op een studentengang. Super ideaal :-X . De gang komt uit in een huis vol 65+ ers)
Ik vraag aan de gangbeheerder wat er loos is, ik hoor onbekende stemmen, het was laat en ik had geen zin om op te staan en de gangbeheerder wordt er voor betaald.
Ja, nee sorry excuus. Ze vieren een verjaardag met wat mensen en blijven nu in de woonkamer van de begane grond.
Vanochtend maar eens gevraagd waar het op slaat dat er een verjaardag gevierd kan worden in een gebouw waar kwetsbare ouderen wonen.
Echt serieus, dat is dan de toekomst, die 19-22 jarigen die hier in de gang wonen.
Door Kaio
Lizzy schreef: za 21 mar 2020, 13:21 Echt lachen deze youtube ;D ;D ;D !

Jeetje zeg! Snap dat je je ongerust maakt.
Is dit eigenwijsheid, of struisvogelpolitiek of ?
Door MillyMol
Ik zie met stijgend afgrijzen foto’s en filmpjes voorbij komen van mensen die gezellig met zijn allen naar de bouwmarkt, het tuincentrum, de markt, de milieustraat, het strand etc. gaan en daar hutjemutje op elkaar staan en zitten. :rant:

De mensheid gaat niet ten onder aan dit virus, maar aan zijn eigen egoïsme en stupiditeit. Echt hoor! :banned:
Door rosmin
MillyMol schreef: za 21 mar 2020, 15:42 Ik zie met stijgend afgrijzen foto’s en filmpjes voorbij komen van mensen die gezellig met zijn allen naar de bouwmarkt, het tuincentrum, de markt, de milieustraat, het strand etc. gaan en daar hutjemutje op elkaar staan en zitten. :rant:

De mensheid gaat niet ten onder aan dit virus, maar aan zijn eigen egoïsme en stupiditeit. Echt hoor! :banned:

+1
#stayathome

https://www.nvmm.nl/ntmm/artikeloverzic ... editorial/

Interessant artikel in tijdschrift van micro-biologen, oa. door Jan kluytmans
Door rosmin
Ik ben blij dat ik op het platteland woon in deze coronacrisis, we gaan alleen naar buiten voor boodschappen, hond uitlaten en in de tuin bezig zijn.

Alle BP’s in de zorg, veel sterkte en let goed op jezelf en anderen, en voor de zieken heel veel beterschap , houd jullie haaks :-*
Door doranto
MillyMol schreef: za 21 mar 2020, 15:42 Ik zie met stijgend afgrijzen foto’s en filmpjes voorbij komen van mensen die gezellig met zijn allen naar de bouwmarkt, het tuincentrum, de markt, de milieustraat, het strand etc. gaan en daar hutjemutje op elkaar staan en zitten. :rant:

Ik begrijp dat gewoon echt helemaal niet! :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door