Angelique schreef: ↑vr 20 mar 2020, 18:10 Er gaat maar weinig boven Groningen...aldi.jpgHeb jij deze foto net gemaakt????

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Angelique schreef:En schaamteloos gehamsterdBij de konijnen af zeg!!![]()
sam28 schreef: ↑vr 20 mar 2020, 18:49 Maar goed, dat allemaal en vast meer. En misschien haal ik de helft wel weer weg omdat ik vind dat ik me heb laten gaan in dit bericht.Het is heel erg persoonlijk wat je schrijft Sam, maar ik lees niets geks. Sterker nog, ik hik al een tijdje tegen zulke dingen aan en volgens mij is het goed om te doen. Waarom zou je je zorgen maken om iets dat je praktisch op kan lossen, door het op papier te zetten. Ik vind jou een goed voorbeeld en ga je volgen. Even de tijd nemen het op te schrijven. Ergens vindbaar in huis neer te leggen en te weten het is duidelijk.![]()
Angelique schreef: ↑vr 20 mar 2020, 17:48 Die 2de categorie IS enger, want die zorgen er persoonlijk voor dat een indamfase op voorhand gaat mislukken. Maar oh wee als straks een opa in die hoek overlijdt, dan zul je ze horen krijsen dat Jaap en Mark aan de hoogste boom moeten.Nou het is ook wel menselijk of Nederlandse mentaliteit om het dan nog steeds te doen. Want jij bent belangrijker dan de rest, voor jou gelden de regels niet. Dat zie je met alle regels, wetten en verboden, dus nu ook met corona.
Aan de andere kant kan ik ook begrijpen als een generatie opgroeit in een maatschappij zonder bedreigingen en waarin weinig verantwoordelijkheid wordt gevraagd omdat je altijd de overheid of iig een ander de schuld kan geven van wat er in jouw leven mis is gegaan. Dat zo'n generatie makkelijk zal denken...de overheid zorgt voor ons en als het mis gaat, zorgen ze nog steeds voor ons, maar gaan we ze wel de schuld geven van het overlijden van opa/oma. Dat je daar wellicht zelf ook een beetje schuldig aan bent komt niet in ze op, want zolang een overheid iets niet kneiterhard verbiedt gaan ze het gewoon doen.
En die overheid van ons die vertrouwd op gezond verstand...dat is natuurlijk hartstikke cool, alleen geeft het wel aan hoever ze van de maatschappij afstaan dat ze niet weten dat we binnen onze maatschappij hele bevolkingsgroepen hebben die geen tot weinig verstand hebben, laat staan gezond verstand.
Maar goed, we staan niet alleen, in België dezelfde groepen, in duitsland net zo. De een doet voorzichtig, de ander dentk..hoehe, vakantie.
Angelique schreef: ↑vr 20 mar 2020, 17:34 Ali stopte al vrij snel met verzenden aangezien veel fabrieken en winkeltjes dicht en/of opgehokt zaten. En als het al verzonden werd strande het in de haven van wuhan. Een pakje wat dan uiteindelijk dan toch aankwam was zolang onderweg geweest dat je het wel veilig kon openmaken.Vanaf dat het bekend was. Maar je vergeet de tijd die eraan vooraf is gegaan. Eerst virus van dier naar mens, dan moet nog eens op gaan vallen dat er iets gaande is. Per definitie zie je bij dit soort dingen het topje van de ijsberg in het ziekenhuis. Af en toe een patient met een ernstige pneumonie die dood gaat zonder dat je weet wat het is, dat gebeurt. Het gaat pas opvallen als het veel wordt en als het buiten het normale plaatje valt. Als het bv jongere mensen zijn of ineens heel veel. En dan nog de incubatie tijden erbij. Dus ik schat dat voordat het op ging vallen dat er wat bijzonders was, je zomaar een maand verder bent.
Ondertussen is het virus hier en hebben we natuurlijk te doen met postsorteerders en bezorgers die net je pakketje bepoteld hebben.
Cathelijn schreef: ↑vr 20 mar 2020, 20:11 Het is raar hier... 'mijn' ziekenhuis is Bernhoven in Uden. Ik was er een ruime maand geleden nog. Erp is hier vlakbij, zo triest daar.Wat fijn Cathelijn!
Het is een stuk stiller op straat, maar mensen wandelen en fietsen wel. Wij Brabanders, zeker in de dorpen, zijn gewend aan een vol verenigingsleven, iedereen zit wel ergens bij. Mensen zijn normaal altijd veel bij elkaar en nu dus niet. Het valt niet mee.
En ondertussen gaat mijn werk gewoon door nou ja gewoon... het is pittig.
Ik had wel een mooi lichtpuntje vandaag: we hadden een aangebroken doos flesjes desinfectiemiddelen en ik ben na het werk naar mijn eigen huisarts gereden om ze aan te bieden. De opluchting daar toen ze hoorden dat we ze nog aan meer kunnen helpen als het nodig was... Het deed me goed dat ik daarmee kon helpen. Ze waren bijna door de middelen heen en wisten niet wanneer ze weer nieuwe konden krijgen. Hopelijk kunnen we daar wat stress wegnemen en hoeft er niemand een hele dag rond te bellen om nog ergens wat voorraad te vinden.
Siberienne schreef: ↑vr 20 mar 2020, 20:19 Wat fijn Cathelijn!Er zijn nog zoveel mensen aan het werk om de zorg heen. En wij vinden het niet meer dan normaal om zoveel mogelijk bij te dragen, maar dank je
Desinfectie middelen zijn bij ons het probleem niet meer maar voor de rest zijn wij inderdaad ook heel veel aan het regelen om alles in het lab draaiende te houden. En al die mensen achter de schermen, zoals ook jullie bedrijf, die daarmee helpen, echt ook daarvoor petje af ! Dat die maar niet vergeten worden.