Lizzy schreef: ↑vr 20 mar 2020, 17:11
We hebben hier twee categorieën (grofweg). De bange poeperts zoals ik. En de mafkezen die het zich allemaal geen reet kan schelen en in de supermarkt niet eens moeite doen om afstand te houden. Ook jongeren geven hier nog steeds tuin en garage feestjes
. Ik vind de tweede categorie enger.
Die 2de categorie IS enger, want die zorgen er persoonlijk voor dat een indamfase op voorhand gaat mislukken. Maar oh wee als straks een opa in die hoek overlijdt, dan zul je ze horen krijsen dat Jaap en Mark aan de hoogste boom moeten.
Aan de andere kant kan ik ook begrijpen als een generatie opgroeit in een maatschappij zonder bedreigingen en waarin weinig verantwoordelijkheid wordt gevraagd omdat je altijd de overheid of iig een ander de schuld kan geven van wat er in jouw leven mis is gegaan. Dat zo'n generatie makkelijk zal denken...de overheid zorgt voor ons en als het mis gaat, zorgen ze nog steeds voor ons, maar gaan we ze wel de schuld geven van het overlijden van opa/oma. Dat je daar wellicht zelf ook een beetje schuldig aan bent komt niet in ze op, want zolang een overheid iets niet kneiterhard verbiedt gaan ze het gewoon doen.
En die overheid van ons die vertrouwd op gezond verstand...dat is natuurlijk hartstikke cool, alleen geeft het wel aan hoever ze van de maatschappij afstaan dat ze niet weten dat we binnen onze maatschappij hele bevolkingsgroepen hebben die geen tot weinig verstand hebben, laat staan gezond verstand.
Maar goed, we staan niet alleen, in België dezelfde groepen, in duitsland net zo. De een doet voorzichtig, de ander dentk..hoehe, vakantie.