Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Elf schreef: vr 20 mar 2020, 14:38 Datzelfde vraag ik me ook af.... Als je toch je pakketje aanpakt, openmaakt en vervolgens je handen wast is er toch niets aan de hand? En sowieso niet aan je ogen, neus en mond zitten :P
Zo dacht ik er dus ook over. Maar zekerheidshalve pak ik de volgende pakketten wel met handschoenen aan en kiep ze in de schuur voor een paar dagen. Maar ja goed, dan ga ik daarna boodschappen doen.... En ja, dan zit je dus met hetzelfde probleem. Alles wat je daar aanraakt kan net daarvoor fors overheen gehoest zijn. Kan moeilijk m'n sla ontsmetten :biggrin2: . En ik moet toch boodschappen doen, ook voor m'n moeder. Kan ook niet groot voor haar inkopen want ze heeft een kleine vriezer en de mijne zitten vol met hondenvoer. Dus tja. Ik geloof dat ik nergens meer met een nog redelijk veilig gevoel naar toe ga. Wilde ik om 7 uur naar de AH volgende week, nee, daar mogen de ouderen tot 8 uur winkelen (ik ken echt geen oudere die om 7 uur al bij de super kan gaan staan hoor. Het zijn bijna allemaal trage starters).
Door Siberienne
Spikkelneus schreef: vr 20 mar 2020, 12:49 Die pakketbezorgers houden er duidelijk verschillende regels op na (of ze houden zich er niet aan).
Pakket van postnl: drukt op de bel, zet het pakket op de grond, stapt achteruit en is al weg voordat de deur open is gedaan (oke, hij heeft met zijn tengels aan dat pakket gezeten en aan ons hek, maar dat kan ook niet echt anders....).
Pakket van DHL: jongen loopt met pakket in zijn armen gewoon naar binnen, en zet het in de hal, en hij begint ook nog even een praatje ::) Nou was deze pakketbezorger ook maar een jaar of 20 en de 1e een jaar of 50, zou dat verschil maken?
Volgens mij maakt het zo langzamerhand ook echt niet meer uit (in deze regio zijn sowieso heel veel mensen ziek, en getest wordt er alleen op mensen die in het zkh worden opgenomen, dus niemand weet wat ie nou heeft). Of je nou 4x per dag interactie hebt met een pakketbezorger, of 1x met de cassiere in de winkel - het blijft een beetje lood om oud ijzer (niet voor de cassiere en de bezorger overigens....)
En vervolgens lees je weer dat de kans dat je het via spullen krijgt minimaal is, dus dan boeit het sowieso niet, behalve dat je bij andere mensen uit de buurt moet blijven. Dat deed ik toch al jaren. Iedereen lijkt nu heel hard te proberen te ontkomen aan een virus wat je hoe dan ook linksom of rechtsom wel gaat oplopen (in het kader 'flatten the curve'; maar ziek word je evengoed).
De tegenstelling tussen internet (chaos, paniek) en real life (iedereen hier in de buurt is superrelaxed aan het tuinieren en het wandelen) is wel groot.
Het is voor mij ook echt surrealistisch, contrast tussen hier in het ziekenhuis en thuis / hier op het forum. Het is echt zo bizar wat er gebeurd, al die zieke mensen, de maatregelen, het regelwerk om alles draaiende te houden. Het lukt allemaal nog dankzij mega inzet van iedereen en steun van elders ook uit het land. Maar ik hoop echt dat de voorspelling dat het ver-4-voudigd per week niet klopt. Duimen graag !!
Door Lizzy
Spikkelneus schreef: vr 20 mar 2020, 12:49 Die pakketbezorgers houden er duidelijk verschillende regels op na (of ze houden zich er niet aan).
Pakket van postnl: drukt op de bel, zet het pakket op de grond, stapt achteruit en is al weg voordat de deur open is gedaan (oke, hij heeft met zijn tengels aan dat pakket gezeten en aan ons hek, maar dat kan ook niet echt anders....).
Pakket van DHL: jongen loopt met pakket in zijn armen gewoon naar binnen, en zet het in de hal, en hij begint ook nog even een praatje ::) Nou was deze pakketbezorger ook maar een jaar of 20 en de 1e een jaar of 50, zou dat verschil maken?
Volgens mij maakt het zo langzamerhand ook echt niet meer uit (in deze regio zijn sowieso heel veel mensen ziek, en getest wordt er alleen op mensen die in het zkh worden opgenomen, dus niemand weet wat ie nou heeft). Of je nou 4x per dag interactie hebt met een pakketbezorger, of 1x met de cassiere in de winkel - het blijft een beetje lood om oud ijzer (niet voor de cassiere en de bezorger overigens....)
En vervolgens lees je weer dat de kans dat je het via spullen krijgt minimaal is, dus dan boeit het sowieso niet, behalve dat je bij andere mensen uit de buurt moet blijven. Dat deed ik toch al jaren. Iedereen lijkt nu heel hard te proberen te ontkomen aan een virus wat je hoe dan ook linksom of rechtsom wel gaat oplopen (in het kader 'flatten the curve'; maar ziek word je evengoed).
De tegenstelling tussen internet (chaos, paniek) en real life (iedereen hier in de buurt is superrelaxed aan het tuinieren en het wandelen) is wel groot.
Ik zou zeggen "kom eens in Zoetermeer boodschappen doen" (als je weer helemaal beter bent - hoe gaat het?). Dan zie je echt wel dat de chaos en paniek ook op straat leeft hoor.
Door Lizzy
Siberienne schreef: vr 20 mar 2020, 16:39 Het is voor mij ook echt surrealistisch, contrast tussen hier in het ziekenhuis en thuis / hier op het forum. Het is echt zo bizar wat er gebeurd, al die zieke mensen, de maatregelen, het regelwerk om alles draaiende te houden. Het lukt allemaal nog dankzij mega inzet van iedereen en steun van elders ook uit het land. Maar ik hoop echt dat de voorspelling dat het ver-4-voudigd per week niet klopt. Duimen graag !!
Ik vind het lullig om te zeggen maar niets wijst erop dat de voorspelling niet klopt.... :-\
Door Spikkelneus
Lizzy schreef: vr 20 mar 2020, 16:40 Ik zou zeggen "kom eens in Zoetermeer boodschappen doen" (als je weer helemaal beter bent - hoe gaat het?). Dan zie je echt wel dat de chaos en paniek ook op straat leeft hoor.
Hier echt helemaal niet. Iedereen doet hier net of er niks aan de hand is (voor zover je dat kan zien vanuit je raam/auto).
Met mij gaat het best goed. Pijnlijke longen, maar dat is restschade, dat trekt wel weer bij.
Het ziekenhuis hier vlakbij is wel in chaos en dat terwijl het ergste waarschijnlijk nog moet komen. Die hebben tenten buiten staan omdat de wachtruimtes binnen te vol zijn.
Maar op straat is men gezellig aan het recreëren, in grote getale. Ik ben wel blij om in het buitengebied te wonen, want ik geloof je direct dat er bij jullie meer paniek is, en daar raak je toch door aangestoken, of je dat nou wil of niet....
Door Siberienne
Lizzy schreef: vr 20 mar 2020, 16:41 Ik vind het lullig om te zeggen maar niets wijst erop dat de voorspelling niet klopt.... :-\
Het is vandaag rustiger met nieuwe patienten als gisteren. Dat scheelt. Er is nog een mogelijkheid dat Brabant tegen de carnavalspiek aan zit te kijken en dat het afvlakt. Ik denk dat namelijk geen enkel model rekening houdt met het gebrek aan social distance tijdens de carnaval. Er zijn vroeger ook meningitis uitbraken geweest naar carnaval en influenza pieken etc Voorspellen blijft moeilijk als het over de toekomst gaat ;). We gaan het zien, van dag tot dag. En 'prepare for the worst, hope for the best"

(((Overigens, ik zou echt niet zo moeilijk doen over een postpakketje. Als dat een effectieve manier van overdracht was geweest, dan was met Ali Baba dat virus nog veeeeeeel sneller overal geweest ;) ;) ))))
Door Lizzy
Spikkelneus schreef: vr 20 mar 2020, 16:54 Hier echt helemaal niet. Iedereen doet hier net of er niks aan de hand is (voor zover je dat kan zien vanuit je raam/auto).
Met mij gaat het best goed. Pijnlijke longen, maar dat is restschade, dat trekt wel weer bij.
Het ziekenhuis hier vlakbij is wel in chaos en dat terwijl het ergste waarschijnlijk nog moet komen. Die hebben tenten buiten staan omdat de wachtruimtes binnen te vol zijn.
Maar op straat is men gezellig aan het recreëren, in grote getale. Ik ben wel blij om in het buitengebied te wonen, want ik geloof je direct dat er bij jullie meer paniek is, en daar raak je toch door aangestoken, of je dat nou wil of niet....
We hebben hier twee categorieën (grofweg). De bange poeperts zoals ik. En de mafkezen die het zich allemaal geen reet kan schelen en in de supermarkt niet eens moeite doen om afstand te houden. Ook jongeren geven hier nog steeds tuin en garage feestjes :-X . Ik vind de tweede categorie enger.
Door dinky89
Het zou wel heel fijn zijn wanneer jullie daar in het zuiden op de top zitten en het aantal patiënten af gaat vlakken. Las wel dat het hier in het noorden nog sterk meevalt allemaal mogelijk omdat hier geen carnaval is en de vakantie een week eerder was.
Uiteraard moet je als ziekenhuis wel voorbereid zijn op het scenario dat het nog erger wordt en het is ook de vraag wanneer we weer 'back to normal' kunnen want daar zijn we uiteraard nog niet nu iedereen zoveel mogelijk fysiek contact vermijd en waar mogelijk thuis werkt.
Door Angelique
Lizzy schreef: vr 20 mar 2020, 16:40 Ik zou zeggen "kom eens in Zoetermeer boodschappen doen" (als je weer helemaal beter bent - hoe gaat het?). Dan zie je echt wel dat de chaos en paniek ook op straat leeft hoor.
Al dit soort dingen valt en staat met in welk deel van het land je woont. Leuk dat de mensen in de dorpen lekker chill zijn, maar diegene die een beetje afstand houden in de aldi...wat meestal makkelijk kan, want nooit bomvol, zijn op 1 hand te tellen.
Dat relaxte is ook niet goed hoor, die gaan namelijk ook lekker relaxed met z'n allen naar de makro, of naar het strand of naar de bouwmarkt. En die internetpaniek is ook maar relatief,,, het ene moment deel je een groep verpleegsters die vragen om binnen te blijven, het volgende moment roep je op om vooral te gaan shoppen, want de winkels hebben het zo moeilijk.
Door Angelique
Siberienne schreef: vr 20 mar 2020, 17:09 Het is vandaag rustiger met nieuwe patienten als gisteren. Dat scheelt. Er is nog een mogelijkheid dat Brabant tegen de carnavalspiek aan zit te kijken en dat het afvlakt. Ik denk dat namelijk geen enkel model rekening houdt met het gebrek aan social distance tijdens de carnaval. Er zijn vroeger ook meningitis uitbraken geweest naar carnaval en influenza pieken etc Voorspellen blijft moeilijk als het over de toekomst gaat ;). We gaan het zien, van dag tot dag. En 'prepare for the worst, hope for the best"

(((Overigens, ik zou echt niet zo moeilijk doen over een postpakketje. Als dat een effectieve manier van overdracht was geweest, dan was met Ali Baba dat virus nog veeeeeeel sneller overal geweest ;) ;) ))))

Ali stopte al vrij snel met verzenden aangezien veel fabrieken en winkeltjes dicht en/of opgehokt zaten. En als het al verzonden werd strande het in de haven van wuhan. Een pakje wat dan uiteindelijk dan toch aankwam was zolang onderweg geweest dat je het wel veilig kon openmaken.
Ondertussen is het virus hier en hebben we natuurlijk te doen met postsorteerders en bezorgers die net je pakketje bepoteld hebben.
Door Kaela
Hier (Friesland) is geen paniek, wel bezorgdheid. Ik zie zelf in mijn directe omgeving ook gelukkig geen party's en dergelijke.

Ik vrees dat je als bangepoeper vooral jezelf hebt. Want je gaat niet voorkomen dat je het krijgt. Misschien kun je het langer dan gemiddeld uitstellen door echt heel veel maatregelen te nemen. Maar uiteindelijk is nu toch wel de verwachting dat het gros van de mensen wel corona gaat krijgen. Als je het nu niet krijgt, dan wel als het werkende leven weer gaat beginnen straks. Want op een gegeven moment is het virus gewoon in de samenleving. En openbare plekken zijn Heel Erg Vies. En dat gaat met geen enkele maatregel veranderen.

Neemt niet weg dat ik de maatregelen van de overheid zelf serieus neem en zo goed mogelijk opvolg. Want ik snap de noodzaak van flatten the curve. Maar ik ben voor mezelf wel blij in geen van beide extremen te vallen en dat ook niet heel veel om me heen te zien.

Waar ik het moeilijk mee heb is het thuiswerken. Nu gaat het nog prima hoor. Maar ik mis de gezelligheid van mijn werk wel. En mijn sociale agenda is ook leger dan leeg. Terwijl ik graag veel onderneem. Geen paardrijden meer, geen enkele activiteit met vrienden en familie. Alleen maar thuis zitten, een plaatselijk wandelingetje om de benen te strekken en vooral zo min mogelijk mensen zien. Pppffff, ik vind dat ontzettend benauwend. En hoewel ik niet jaloers ben op de zorgen van de hondeneigenaren nu (mogen we onze honden wel uit blijven laten enz), mis ik nu heel, heel, heel erg om een hond te hebben waar je mee naar buiten kan. En iets mee kan doen, ook in huis. Onze huidige dieren zijn allemaal "leuk dat je er bent" dieren, maar geen dieren waar ik een hersenwerkje of training of spelletje mee kan doen. Dat is best een beetje saai. Allemaal luxe enerzijds, maar als het lang gaat duren toch echt wel mijn bottleneck. Mentale gezondheid is ook gezondheid :-\
Door Angelique
Lizzy schreef: vr 20 mar 2020, 17:11 We hebben hier twee categorieën (grofweg). De bange poeperts zoals ik. En de mafkezen die het zich allemaal geen reet kan schelen en in de supermarkt niet eens moeite doen om afstand te houden. Ook jongeren geven hier nog steeds tuin en garage feestjes :-X . Ik vind de tweede categorie enger.
Die 2de categorie IS enger, want die zorgen er persoonlijk voor dat een indamfase op voorhand gaat mislukken. Maar oh wee als straks een opa in die hoek overlijdt, dan zul je ze horen krijsen dat Jaap en Mark aan de hoogste boom moeten.

Aan de andere kant kan ik ook begrijpen als een generatie opgroeit in een maatschappij zonder bedreigingen en waarin weinig verantwoordelijkheid wordt gevraagd omdat je altijd de overheid of iig een ander de schuld kan geven van wat er in jouw leven mis is gegaan. Dat zo'n generatie makkelijk zal denken...de overheid zorgt voor ons en als het mis gaat, zorgen ze nog steeds voor ons, maar gaan we ze wel de schuld geven van het overlijden van opa/oma. Dat je daar wellicht zelf ook een beetje schuldig aan bent komt niet in ze op, want zolang een overheid iets niet kneiterhard verbiedt gaan ze het gewoon doen.
En die overheid van ons die vertrouwd op gezond verstand...dat is natuurlijk hartstikke cool, alleen geeft het wel aan hoever ze van de maatschappij afstaan dat ze niet weten dat we binnen onze maatschappij hele bevolkingsgroepen hebben die geen tot weinig verstand hebben, laat staan gezond verstand.
Maar goed, we staan niet alleen, in België dezelfde groepen, in duitsland net zo. De een doet voorzichtig, de ander dentk..hoehe, vakantie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door