Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Tanna schreef: ↑do 19 mar 2020, 22:05 Mijn achternicht van 90 in Den Haag probeerde bij AH boodschappen te bestellen om te laten bezorgen maar dat kan niet meer. Die AH is helemaal gestopt met bezorgen, alle handen zijn nodig om de vakken te vullen........voor mensen die het geluk hebben nog wel zelf naar de winkel te kunnen........Besteld ze dan rechtstreeks bij de winkel ipv via de website/app?![]()
![]()
pluk schreef: ↑do 19 mar 2020, 22:20 Besteld ze dan rechtstreeks bij de winkel ipv via de website/app?Ze heeft geen internet, had het telefonisch geprobeerd. Ik had voorgesteld dat ik het online zou regelen maar ze wilde het zelf zien te regelen. Ik zie nu dat ze wel bezorgen maar dat het al tot en met 2 april vol is en voor later kun je niet bestellen.
Appie komt hier (Nootdorp) zaterdagavond leveren. Geen probleem om wat mee te bestellen. Als ze in Ypenburg of Leidschenveen woont kan ik t best voor de deur afzetten of iemand moet t komen halen.
Tanna schreef: ↑do 19 mar 2020, 22:05 Mijn achternicht van 90 in Den Haag probeerde bij AH boodschappen te bestellen om te laten bezorgen maar dat kan niet meer. Die AH is helemaal gestopt met bezorgen, alle handen zijn nodig om de vakken te vullen........voor mensen die het geluk hebben nog wel zelf naar de winkel te kunnen........Wat een onverwachte keuze..![]()
![]()
MillyMol schreef: ↑do 19 mar 2020, 09:20 Er wordt nog maar heel weinig bloed gebruikt tijdens operaties hoor. Alleen bij open hart operaties, grote tumor chirurgie en trauma chirurgie. Dat bloed is vooral ook nodig om bijvoorbeeld stollingsfactoren voor mensen met hemofilie te maken. Je moet vooral ook je eigen voorzorgsmaatregelen nemen door geen handen te schudden, te vragen of ze de stoel waarop jij gaat zitten willen desinfecteren (vooral de leuning waarop je arm komt te liggen), afstand te houden en daarom ook vragen als de mensen om je heen het ‘vergeten’ en te checken of het personeel voldoende beschermingsmiddelen draagt. Zij lopen meer risico’s dan jij, vergeet dat niet.Het was echt prima in orde gisteren. Overal handgels, de pennen en mappen werden schoongemaakt, overal schoonmaakdoekjes voor de oppervlaktes. Ik krijg altijd een warmtematje, daar ging een schoon hoesje overheen. Het knijpballetje werd in een wegwerpwashandje gedaan. Ze hebben ook stoelen (zowel normale als doneerplekken) weggehaald zodat alle afstanden groter waren.
Siberienne schreef: ↑do 19 mar 2020, 19:44 +1Heel veel sterkte Siberienne. Klinkt echt zwaar. En ik heb het zo te doen met iedereen die zich nu helemaal de pleuris werkt in de vreselijkste omstandigheden.....
Ik merk het om me heen ook, trekt echt zware wissel en het is heel stressige situatie. Ik doe het ‘gewone’ werk terwijl 2 collega’s meer dan fulltime met Corona bezig zijn maar de sfeer is erg gespannen en sommige mensen gaan er met de dag grauwer uitzien. Met mij gaat het best goed, mijn frustratie is meer dat ik meer zou willen doen maar ik probeer dus maar wel beetje te moederen![]()
En verder weet ik even niet zo goed wat te zeggen. Het aantal gevallen in de ziekenhuizen is stijgend en ons ziekenhuis (Tilburg) zit er middenin. Er zijn nu 14 patiënten op de IC, op de COVID19 afdelingen ben ik de tel een beetje kwijt, ik schat rond de 100. Het bedrijfsrestaurant is dicht, we zitten bij besprekingen met een stoel ertussen. Alle gewone zorg is zowat gestopt. En iedereen doet zijn stinkende best. Gebrek aan test materialen en dingen als maskers enzo is heel lastig en geeft hoop extra stress, gedoe en frustratie. Ik hoop dat dat een keer opgelost wordt.
Tanna schreef: ↑do 19 mar 2020, 22:50 Ze heeft geen internet, had het telefonisch geprobeerd. Ik had voorgesteld dat ik het online zou regelen maar ze wilde het zelf zien te regelen. Ik zie nu dat ze wel bezorgen maar dat het al tot en met 2 april vol is en voor later kun je niet bestellen.Ik woon in de buurt van loosduinen. Ik pb je even
Ze woont op Loosduinen dus dat is een eind bij jou vandaan. Wel lief dat je zou willen helpen, bedankt!![]()
Lizzy schreef:Laten jullie trouwens allemaal een bezorgt pakket 24 uur ongeopend staan? Ik maak ze gewoon open, gooi de verpakking weg en was mijn handen. Niet goed?Zou ik ook zo doen ja. Ik gebruik wel desinfectie gel naderhand.
sam28 schreef:Ik doe gewoon boodschappen als ik die nodig heb met een mandje. Ik let erop dat ik afstand hou en niet aan mijn gezicht zit. Wat best lastig is want mijn gezicht besluit per direct dat het moet kriebelen als ik er niet aan mag zitten.Ik heb nog nooit zoveel jeuk in mijn gezicht gehad![]()
Als ik de boodschappen heb weggepakt dan was ik grondig mijn handen.
hannabelgje schreef: ↑vr 20 mar 2020, 09:08 Zou ik ook zo doen ja. Ik gebruik wel desinfectie gel naderhand.Het verse vlees vult de vriezer en van bloem en eieren kun je veel pannekoeken bakken
Ik vond trouwens sommige lege schappen gisteren best raar. Patentbloem, vers vlees, eieren. Maar in de diepvries waren enorme voorraaden. Beetje raar.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk