Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Siberienne schreef: wo 18 mar 2020, 22:10 Ik denk dat de grenscontroles puur op symptomen/klachten/koorts gaan. Er zijn wel sneltest n van een paar uur, maar dat kost ook nog eens een flink bedrag. Plus daar moet je personeel en een lab voor hebben.
Dat ja. Hoe ziet iemand eruit, koorts meten, wat kom je doen etc. En op grond daarvan alleen kunnen ze je weigeren.
Volgens mij is hier de 2e agenda , hamsteraars een beetje tegen te houden.
Vrachtwagen worden hier gewoon doorgelaten, en Duitse platen ook. ( is van nl naar de)

Ze stonden wel gezellig schouder aan schouder te kletsen in een groepje van 8 , over goed voorbeeld gesproken
Door Kaela
Ik heb voor vanavond een afspraak plasma doneren staan. En dat gaat gewoon door. Best een gek idee, want daarvoor moet ik dus naar een plek waar vele andere mensen komen. Maar aan de andere kant, ze gaan met gedoneerd bloed en plasma ook onderzoek doen naar antilichamen ed. Dus dat is dan weer heel nuttig.
Door Lizzy
Gisterenavond om 19 uur boodschappen geprobeerd te doen. Ben gedesillusioneerd met een tasje spulletjes weer naar huis gegaan. 80% van de AH XL was leeggeroofd. Geen voorgebakken broodjes, geen pasta, geen pasta saus uit een potje, geen zakken HAK meer. En de mensen die ook boodschappen aan het doen waren liepen gewoon (echt, ik kon ze niet eens ontwijken) vlak langs me heen. Niks 1,5 meter afstand :-\ . Wat zijn mensen toch rare wezens. Kijken die geen TV? Zien die niet dat gisteren 500 Italianen zijn gestorven aan de gevolgen van Corona? :'(

Ik heb gisteren het debat zitten bekijken en ik had het nooit durven zeggen maar ik was het eens met Thierry Baudet. Alles dicht en afschalen wanneer het kan. In plaats van wachten tot hier de pleuris net zo is uitgebroken als in Italië (en dat gaat gewoon gebeuren) en dan pas opschalen. Maar goed, ik heb het niet voor het zeggen.

Maar ik ben wel echt bang.
Door Lizzy
Spikkelneus schreef: wo 18 mar 2020, 13:52 Ik hoest 'iets' op en het smaakt als bloed, dus het zal wat slijm zijn met een beetje bloed (genoeg om er misselijk van te worden). Maar geen koorts (alleen lichte verhoging). En minimaal hoesten, het is een droog kuchje. Ik heb (nog) geen contact met de ha gehad, want ten eerste is het een enorme eikel, waar ik nog nooit wat aan gehad heb en ten tweede denk ik niet dat hij veel voor me kan doen en het voelt ook raar, want ik ben voor mijn gevoel niet echt ziek - ik doe alles wat ik normaal ook doe, alleen dan benauwd. Ja, de huisarts kan doorsturen naar het zkh voor een scan, maar als je ergens kans loopt op een secundaire infectie, is het daar wel, waar alle hoestende mensen bij elkaar gebracht worden. Dat vind ik pas echt spannend. Ik voel me veiliger in mijn eigen huis. Zolang het een virus is, zijn er toch geen medicijnen en is het een kwestie van uitzieken. We zien wel, als ik zieker word, trek ik wel aan de bel. Voor nu hou ik nog de struisvogeltactiek aan.

Qua binnen blijven: ik laat de honden uit en daar kom ik normaal gesproken nooit iemand bij tegen (maar nu wel, want iedereen is opeens in het bos, deze week is een soort permanente zondagmiddag). En ik doe de meest noodzakelijke boodschappen. De manlief is evengoed ziekjes, dus die is even besmettelijk als ik. En de buren zijn in de 70 en liggen beide met hoge koorts op bed; dus wij doen boodschappen voor hen en niet andersom. En verder is er niemand in de buurt aan wie ik zou kunnen vragen om dingen voor ons te halen, alleen ouderen en die wil ik niet in mijn buurt hebben voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden wonen allemaal ver weg.
Jeetje. Dit klinkt wel als Corona. En als dat zo is draag je natuurlijk wel mega bij aan het verspreiden van het virus :-\ . Ik snap wel dat je moet eten en nu is het ook gewoon echt super triest dat de supermarkten vol zitten qua bezorgen. Ik weet niet waar je woont, maar kan iemand van hier misschien helpen?
Door Kaio
Lizzy schreef: do 19 mar 2020, 07:54 Gisterenavond om 19 uur boodschappen geprobeerd te doen. Ben gedesillusioneerd met een tasje spulletjes weer naar huis gegaan. 80% van de AH XL was leeggeroofd. Geen voorgebakken broodjes, geen pasta, geen pasta saus uit een potje, geen zakken HAK meer. En de mensen die ook boodschappen aan het doen waren liepen gewoon (echt, ik kon ze niet eens ontwijken) vlak langs me heen. Niks 1,5 meter afstand :-\ . Wat zijn mensen toch rare wezens. Kijken die geen TV? Zien die niet dat gisteren 500 Italianen zijn gestorven aan de gevolgen van Corona? :'(

Ik heb gisteren het debat zitten bekijken en ik had het nooit durven zeggen maar ik was het eens met Thierry Baudet. Alles dicht en afschalen wanneer het kan. In plaats van wachten tot hier de pleuris net zo is uitgebroken als in Italië (en dat gaat gewoon gebeuren) en dan pas opschalen. Maar goed, ik heb het niet voor het zeggen.

Maar ik ben wel echt bang.
Voor hoeveel jaar slaan mensen dan in? Ik snap het nog niet zo goed. Ja ik denk een deel van jee als we in quarantaine moeten omdat we wat hoesten of zo, we weten niet voor hoelang dan, en ik heb niemand die dan wel boodschappen voor me doet want ja partner mag dan ook niet. Wellicht dat veel mensen niet weten hoe ze dan aan voedsel moeten komen. Ik zou het dan hier ook niet weten!
Dus denk wel dat juist deels daarom veel gehamsterd wordt.

En nee die 1,5 meter afstand lukt echt voor geen meter. Iedereen wil pakken wat die pakken kan, vreselijk. Ik kan daar slecht tegen en wordt daar agressief van waardoor ik me juist ook zo ga gedragen, dat zullen dus velen ook hebben gok ik zo :-\

Goh ik dacht gisteren ook nog: heeft Wilders eindelijk zijn zin, grenzen dicht in Europa ! :P
Door Lizzy
Kaio schreef: do 19 mar 2020, 08:11 Voor hoeveel jaar slaan mensen dan in? Ik snap het nog niet zo goed. Ja ik denk een deel van jee als we in quarantaine moeten omdat we wat hoesten of zo, we weten niet voor hoelang dan, en ik heb niemand die dan wel boodschappen voor me doet want ja partner mag dan ook niet. Wellicht dat veel mensen niet weten hoe ze dan aan voedsel moeten komen. Ik zou het dan hier ook niet weten!

En nee die 1,5 meter afstand lukt echt voor geen meter. Iedereen wil pakken wat die pakken kan, vreselijk. Ik kan daar slecht tegen en wordt daar agressief van waardoor ik me juist ook zo ga gedragen, dat zullen dus velen ook hebben gok ik zo :-\

Goh ik dacht gisteren ook nog: heeft Wilders eindelijk zijn zin, grenzen dicht in Europa ! :P
Het zou zo mooi zijn als Nederlanders wat socialer werden en de bezorging van supermarkten over zouden laten aan mensen die niet meer naar buiten mogen omdat ze besmet zijn. Kijk, als jij met Corona boodschappen gaat doen, besmet je niet 1 iemand anders (to flatten the curve) maar misschien 10.

Dus links of rechtsom moet er iets verzonnen worden zodat zieke echt binnen kunnen blijven. Dit loopt echt zo vreselijk uit de klauwen. Maar goed, als je dus ziek bent: er lopen -tig vrijwilligers actie's waarbij mensen boodschappen voor zieke mensen willen doen. Misschien langs die weg proberen. Of vraag hier op Barfplaats om hulp!

Ja, Wilders heeft inderdaad eindelijk z'n zin :P
Door evelyn02
Kaela schreef: do 19 mar 2020, 07:52 Ik heb voor vanavond een afspraak plasma doneren staan. En dat gaat gewoon door. Best een gek idee, want daarvoor moet ik dus naar een plek waar vele andere mensen komen. Maar aan de andere kant, ze gaan met gedoneerd bloed en plasma ook onderzoek doen naar antilichamen ed. Dus dat is dan weer heel nuttig.
Een vriendin van mij is donorarts. Het schijnt heel erg druk te zijn. Afgelopen week zag ze 100 mensen op een dag. Hoezo risico?
Binnenkort zal de vraag naar bloed minimaal worden want alle geplande OK’s gaan niet door. Ik zou niet gaan tot ze de zaakjes wat beter op orde hebben en niet zoveel mensen zien op een dag!
Door Kaela
evelyn02 schreef: do 19 mar 2020, 08:25 Een vriendin van mij is donorarts. Het schijnt heel erg druk te zijn. Afgelopen week zag ze 100 mensen op een dag. Hoezo risico?
Binnenkort zal de vraag naar bloed minimaal worden want alle geplande OK’s gaan niet door. Ik zou niet gaan tot ze de zaakjes wat beter op orde hebben en niet zoveel mensen zien op een dag!
Ik denk niet dat te voorspellen is dat de vraag naar bloed en plasma af zal nemen. Want het is niet dat omdat er nu corona is, dat mensen geen andere ziektes of ongelukken meer hebben. En zodra er meer mensen ziek gaan worden, neemt het aantal donoren af. Als de voorraad dan nu op orde is, geeft dat echt problemen (net als tijdens een griepgolf).

Dus ik ga wel.
Door Ina
In dit artikel wordt uitgelegd waarom ze wel doorgaan met bloed en plasma afname
Ze gaan een grootschalig onderzoek doen naar de verspreiding van corona
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/l ... ~ae8f611a/

Wat niet wegneemt dat het om juist naar die plek te gaan waar veel mensen komen natuurlijk best een beetje heel erg spannend is als je voor jezelf juist zo bezig bent om contacten te mijden :-\
Door Angelique
Kaio schreef: do 19 mar 2020, 08:11 Voor hoeveel jaar slaan mensen dan in? Ik snap het nog niet zo goed. Ja ik denk een deel van jee als we in quarantaine moeten omdat we wat hoesten of zo, we weten niet voor hoelang dan, en ik heb niemand die dan wel boodschappen voor me doet want ja partner mag dan ook niet. Wellicht dat veel mensen niet weten hoe ze dan aan voedsel moeten komen. Ik zou het dan hier ook niet weten!

Geen idee of dat overal is, maar ik heb een stuk gelezen van iemand in quarantaine die vertelde dat hij iedere dag door arts/ggd gebeld werd voor de stand van zaken en en dat als hij iets nodig had dat door vrijwiligers gebracht werd.
Door hannabelgje
Hier hebben de meeste supermarkten een tijdslot voor ouderen. Een uur per dag geloof ik. Ook mogen er een maximaal aantal mensen tegelijk in de winkel en moet je na een half uur weer buiten staan. Ik vind dat wel echt een goede regeling. Ik moet vandaag ook voor mijn ouders boodschappen doen. Ik ga wel in mijn lunchpauze. Na 17 zal het wel druk zijn vrees ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ik vind het doodeng worden. Vd week met 1 van de eerste thuiswerk dagen met de honden uitlaten struikelde ik bijna over de mensen. In een gebied wat normaal stil is. Veel groepen, veel schouder aan schouder. Werd er pislink van.

Wij hebben heel erg getwijfeld om naar de camping id Ardennen te gaan. Werken kan ik vanaf daar. Daar is het uitgestorven, bos voor de deur etc. Maarja 2 ouders in risicogroep die ook nog 3 honden hebben en wat als we niet meer terug mochten..zelf een hond waarbij het woord inslapen al gevallen is. En wat als... dus thuis gebleven.

Het enige wat ik gehamsterd heb is 300kg kvv voor de honden dat is 3 maanden. Dan maar even geen mooie samengestelde maaltijden. Want geloof zomaar dat kvv en barf niet als essentieel aangemerkt worden. Oh en we hebben 2 broden id vriezer liggen iets wat we normaal nooit hebben.
@Lizzy:
Aangezien je redelijk bij mij in de buurt woont: hier in het WC (Hoge Veen, Leidschenveen), liggen de schappen van de AH en Dirk weer aardig gevuld.... misschien dat je zo daar naar toe kan (voordat het vanmiddag weer leeg is)......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door