Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Zelfs in lockdown kan je nog gewoon eten kopen he.
Het is door dit soort misvattingen dat de winkels nu leeg zijn en mensen die gewoon willen winkelen bijna niets meer vinden.
Ik hoop dat dat hamsteren snel stopt want dat is nog het ergste. En dat ze al hun gehamsterde voedsel dan ook gaan opeten nu, want als er zijn die het zeker hebben zijn het die extreme hamsteraars wel die allemaal in een propvolle winkel op elkaar gaan staan. Ik hoop dat die tenminste zich niet meer in de winkels vertonen en we rustig kunnen winkelen.

Ik vind het eigenlijk wel goed, die lockdown. Beter dat dan half werk waar men er de kantjes vanaf loopt. Voor ons verandert er eigenlijk niets.

Weet er iemand of er in België een FB groep of zo is waar je je kan opgeven om de hond van een ziek iemand uit te laten?
Door Tanna
MillyMol schreef: di 17 mar 2020, 17:55 Ik gebruik al twee weken geen karretjes meer en ook niet de plastic mandjes. Ik doe alles in mijn boodschappentassen en kieper die leeg op de band. De bon laat ik neerleggen en pak ik dan op.
Ik doe dat al tientallen jaren zo, geen karretje, geen mandje. Een typische auti.......en de laatste jaren kom ik zelfs nauwelijks nog in winkels, teveel stress en paniek.
Door Kaio
Tanna schreef: wo 18 mar 2020, 08:55 Ik doe dat al tientallen jaren zo, geen karretje, geen mandje. Een typische auti.......en de laatste jaren kom ik zelfs nauwelijks nog in winkels, teveel stress en paniek.
Dat is hier in Duitsland verboden in de supermarkt, daar wordt je echt wel direct op aangesproken, je mag niet in een boodschappentas inladen. Uit ervaring :biggrin2:

Dat vind ik trouwens het fijne bij de AH met zelfscan, wel meteen in een boodschappentas ( wel die in de kar staan) meteen de prijs van iets kunnen zien en gewoon zonder alles nog eens eerst op de band te leggen kunnen betalen aan een zuil. Heerlijk :biggrin2:
Door hannabelgje
Nou met 20 kilo kippenvoer vrees ik toch een kar nodig te hebben. Ik vind de lockdown wel goed. Het doel is om ipv dat 1 persoon 3 andere besmet dat onder de 1 te krijgen. Met de lockdown dwing je mensen om afstand te houden. Dat is denk ik een goed ding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Spikkelneus
Gister nog even bij de Welkoop geweest voor 60 kilo kippenvoer (dat is voor 1 maand, niet gehamsterd, gewoon wat ik altijd koop). Maar er was geen hooi voor de konijnen, alleen van die kleine overprijsde pakjes van een paar kilo. Gelukkig groeit het gras alweer, dan eten ze dat maar.
Extra vlees besteld voor 3 weken voor de honden bij Floris - levertijd over 9 dagen; ik hoop maar dat hij dan nog rijdt :-\
Na 3 weken bloed hoesten ben ik dat echt wel zat (zooooo smerig) - het is wel een klotegriepje dit, hardnekkig; het wordt niet erger, maar ook zeker niet beter. Tenminste, ik hoop maar dat het corona is, want als het iets anders is en ik krijg er corona bij, dan vrees ik het ergste. Ik droom 's nachts zelfs van toen ik nog een eigen praktijk had, met een zuurstofgenerator, oh, wat zou ik dat ding nog graag hebben.... lucht! De manlief heeft alleen nog maar een beetje hoofdpijn en een snotneus, die komt er weer goed vanaf!
Door ellenned
Kim_S schreef: wo 18 mar 2020, 10:04 Wat moeilijk!
Zo lastig uit te leggen... :-\
dat valt bij sommigen nog wel mee, maar om gedragsproblemen te voorkomen is het heel belangrijk dat ze een vast dagprogramma hebben en zich fysiek en mentaal moe maken. Personeel is al ziek en we zijn maar met zn zevenen.ik houd mn hart vast, maar ik vind het zo ongelooflijk k** voor ze
Door sam28
Super ingewikkeld Ellen! Niet uit te leggen en meer dan sneu. :-[
Spikkelneus schreef:Na 3 weken bloed hoesten ben ik dat echt wel zat (zooooo smerig) -
Je hebt toch wel contact met huisarts of GGD? Bloed hoesten is echt niet oke hoor.
Door Ina
ellenned schreef: wo 18 mar 2020, 10:01 Wij zijn een woning met 18 verst gehandicapte mensen, binnen 2 dagen al 4 in isolatie op hun kamer. Ik kan wel janken, hoe dan, hoe houden ze dit vol!
Dat kan ik me goed voorstellen

Mensen met kleine kinderen krijgen nu al de kriebels....'want hoe moet ik 3 (minimaal) weken doorkomen zonder dat er gewonden vallen'

Nou, ik kan me voorstellen dat het in de Z-verpleging nog vele malen erger is.....veel patienten zijn prima mobiel maar verstandelijk niet ver genoeg om ook maar enige verklaring te kunnen geven waarom deze maatregelen nodig zijn
In mijn tijd had ik bewoners die 3 koppen groter en 50 kilo zwaarder waren als mij....als die een 'ik ben niet bereikbaar' aanval kregen was het alle zeilen bijzetten om dat weer in rustig vaarwater te krijgen
Hoe die in de vrede ooit 3 weken in afzondering in hun kamer gehouden zouden moeten worden....ik krijg er ook tranen van in mijn ogen als ik er bij stil sta :'(
Door Kaela
hannabelgje schreef: wo 18 mar 2020, 09:13 Nou met 20 kilo kippenvoer vrees ik toch een kar nodig te hebben. Ik vind de lockdown wel goed. Het doel is om ipv dat 1 persoon 3 andere besmet dat onder de 1 te krijgen. Met de lockdown dwing je mensen om afstand te houden. Dat is denk ik een goed ding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ja ik weet het ook niet. Lockdown of de huidige maatregelen. Is lockdown uitstel of afstel? Wat kost ons dat allemaal.
Het gros van de mensen zit nu thuis te werken ipv op kantoor en doen niet veel meer dan een boodschapje her en der. Natuurlijk zie je de extremen, maar ik durf geen inschatting te maken of dat nou echt zoveel mensen zijn. Op de gehele bevolking dan he. We zijn met 17 miljoen mensen, als er daarvan 2000 in Scheveningen op het strand gaat lopen of 200 naar een supermarkt gaan, lijkt dat heel veel, maar dat is op het totaal natuurlijk niet. Maar nogmaals, ik weet het niet.
Door ellenned
Ina schreef: wo 18 mar 2020, 10:11 Dat kan ik me goed voorstellen

Mensen met kleine kinderen krijgen nu al de kriebels....'want hoe moet ik 3 (minimaal) weken doorkomen zonder dat er gewonden vallen'

Nou, ik kan me voorstellen dat het in de Z-verpleging nog vele malen erger is.....veel patienten zijn prima mobiel maar verstandelijk niet ver genoeg om ook maar enige verklaring te kunnen geven waarom deze maatregelen nodig zijn
In mijn tijd had ik bewoners die 3 koppen groter en 50 kilo zwaarder waren als mij....als die een 'ik ben niet bereikbaar' aanval kregen was het alle zeilen bijzetten om dat weer in rustig vaarwater te krijgen
Hoe die in de vrede ooit 3 weken in afzondering in hun kamer gehouden zouden moeten worden....ik krijg er ook tranen van in mijn ogen als ik er bij stil sta :'(
Ja precies, en waar we normaal met zn tweeën staan draai ik vanavond en vannacht alleen. Maar we gaan het zien, positief blijven en proberen of ik nog een beetje goede sfeer neer kan zetten
Door Ina
ellenned schreef: wo 18 mar 2020, 10:23 Ja precies, en waar we normaal met zn tweeën staan draai ik vanavond en vannacht alleen. Maar we gaan het zien, positief blijven en proberen of ik nog een beetje goede sfeer neer kan zetten
Bij deze ook een heel hard aplaus voor jou en je collega's..... petje af namens mij !!!

Veel sterkte en hopelijk blijft het allemaal een beetje rustig
Door Kaio
Klinkt jolly:
Onderzoek: Coronavirus kan uren in de lucht overleven
Uit nieuw onderzoek dat is gepubliceerd in de New England Journal of Medicine blijkt dat het COVID-19-virus in de lucht zo'n drie uur besmettelijk kan zijn en op oppervlakten zelfs dagen.

Voor het onderzoek werd een besmette persoon gevraagd te hoesten en te niezen, waarna de vrijgekomen microscopische druppels werden opgevangen en bestudeerd.

Ook werd de proefpersoon gevraagd om bepaalde oppervlakken aan te raken. Wat bleek: op plastic en roestvrij staal kan het virus maximaal drie dagen overleven. Op karton was het virus na maximaal 24 uur niet meer levensvatbaar. Op koper overleeft het COVID-19-virus maximaal vier uur.

Maar ja ergens wisten we al dat het zich of tijdens de incubatietijd al verspreide of zich beter per lucht verspreidde , anders zou het niet zo hard gegaan kunnen zijn. Dus dat hamstergedrag met overvolle supermarkten.......
Door Lizzy
Kaio schreef: wo 18 mar 2020, 10:39 Klinkt jolly:
Onderzoek: Coronavirus kan uren in de lucht overleven
Uit nieuw onderzoek dat is gepubliceerd in de New England Journal of Medicine blijkt dat het COVID-19-virus in de lucht zo'n drie uur besmettelijk kan zijn en op oppervlakten zelfs dagen.

Voor het onderzoek werd een besmette persoon gevraagd te hoesten en te niezen, waarna de vrijgekomen microscopische druppels werden opgevangen en bestudeerd.

Ook werd de proefpersoon gevraagd om bepaalde oppervlakken aan te raken. Wat bleek: op plastic en roestvrij staal kan het virus maximaal drie dagen overleven. Op karton was het virus na maximaal 24 uur niet meer levensvatbaar. Op koper overleeft het COVID-19-virus maximaal vier uur.

Maar ja ergens wisten we al dat het zich of tijdens de incubatietijd al verspreide of zich beter per lucht verspreidde , anders zou het niet zo hard gegaan kunnen zijn. Dus dat hamstergedrag met overvolle supermarkten.......
Echt om heel blij van te worden :-X :-X :-X

Maar daarom dus o.a. dat die man uit Hongkong z'n kin in de kruipkelder hing van verbazing toen ie hoorde dat wij in Europa geen mondkapjes gebruiken :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door