Angelique schreef: ↑di 17 mar 2020, 17:06 Nou ja, misschien dat Jeff dan ondertussen even deze kan installeren voor het geval je positief bent![]()
mondkapje.jpg

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Angelique schreef: ↑di 17 mar 2020, 17:10 Na boodschappen smeer ik eerst van die desinfectant op mn handen. Mijn stuur wordt dan verder niet smerig denk ik. De deurklinken hier waar vreemden aanzitten spray ik ook af met ipa. Volgende keer met boodschappen doen trek ik latex handschoenen aan. Vindt het wel geschoten met die gore karretjes.Ik gebruik al twee weken geen karretjes meer en ook niet de plastic mandjes. Ik doe alles in mijn boodschappentassen en kieper die leeg op de band. De bon laat ik neerleggen en pak ik dan op.
Angelique schreef: ↑di 17 mar 2020, 17:06 Nou ja, misschien dat Jeff dan ondertussen even deze kan installeren voor het geval je positief bent![]()
mondkapje.jpg
Angelique schreef: ↑di 17 mar 2020, 12:43 Geen idee, bij vaccins binnen deze materie wordt al snel gesproken over veel hogere percentages als in boven de 90% oid.Maar de mazelen is wel ontzettend besmettelijk. Als ik 10 keer zoveel.
En dan halen ze zelf de mazelen erbij en dacht ik...mensen van 50+ hebben allemaal mazelen gehad en die zijn dan zelf wel immuun, maar blijkbaar geldt daarvoor ook geen groepsimmuniteit.
CindyMayella schreef: ↑di 17 mar 2020, 17:08 Wij laten om de beurt de honden uit, zodat we allemaal ff een frisse neus kunnen halen.... ik ga nu toch iets vaker naar de super om wat ‘extra’ boodschappen te halen (zodat we het toch een weekje of wat kunnen uitzingen), maar vaak zijn de schappen alweer leegIk heb voor zaterdagavond een Appie bezorging staan. Donderdag wil ik de laatste boodschappen toevoegen. Laat me weten als ik wat kan bestellen voor je......
Verder zitten we allemaal thuis, niet op verjaardagsbezoek etc..... jongste gaat nog wel naar de fysio, dat ging nog wel door (heeft wel flesje handgel mee).....
Angelique schreef: ↑di 17 mar 2020, 17:37 Je zal mij echt niet betrappen dat ik buiten iets op de grond knikker, en dus al helemaal niet mijn latex handschoenen.Voor de duidelijkheid, vandaar die smilies, zou ik ook absoluut niet van je verwacht hebben he
Lizzy schreef: ↑di 17 mar 2020, 17:04 Volgens mij moet voor groepsimmuniteit zeker 80 tot 90% van de bevolking ziek zijn geweest. Om die graad van 80% te bereiken 13,5 miljoen mensen ziek worden dit jaar. Stel we hebben ongeveer 500.000 zieke mensen tegelijkertijd hebben, dan zijn er zeker 20.000 - 50.000 die intensive care nodig hebben op hetzelfde moment. Het kan aan mij liggen hoor maar groepsimmuniteit is volgens mij een illusie en gaat extreem veel doden veroorzaken.Om te beginnen bij China: we zitten in een andere situatie dan China: daar konden ze nog proberen het virus te stoppen en in China te houden, nu zit het over de hele wereld. En blijft het voorlopig nog wel even rondgaan. We kunnen Nederland op de lange termijn niet afgrendelen van de wereld.
Nou zat ik te denken he.... In China zijn ze ongeveer wel subject matter expert lijkt me. Waarom luisteren we gewoon niet naar hen? Gaan we als klein landje zelf een een of ander wagenwiel uitvinden, samen met het RIVM?
Zie je dus nu kweet-niet-hoeveel toeristen die naar de Waddeneilanden afreizen voor vakantie. Ik denk dan "zijn we achterlijk geworden?". Ze gaan de eilanden niet afsluiten, zoals huisartsen wel verzocht hebben
. Een huisarts op Texel stond het huilen nader dan het lachen
![]()
pearlsofpassion schreef: Maar de mazelen is wel ontzettend besmettelijk. Als ik 10 keer zoveel.Blijkbaar is dit ook besmettelijker dan men dacht? Het schijnt dat er 1 barman in Ischl ontzettend veel mensen besmet heeft, over heel Europa, benoemde landen zijn oa Zweden, België, Denemarken, Nederland, Duitsland, Engeland en Ierland. Maar ze zijn pas gaan zoeken naar de ‘aanstichter’ nadat de IJslandse autoriteiten aan de bel hebben getrokken met meerdere besmettingen van mensen die in Ischl zijn geweest. Bleek het een Duitse barman te zijn die in een super populaire tent werkt onderaan de piste. Vandaar dat ze dat dal hebben afgesloten en uiteindelijk in 1e instantie het Tirol. Ondertussen zijn er dus al geen idee hoeveel besmette mensen terug gekomen van hun wintersport, inclusief alle mensen die in de voorjaarsvakantie daar zijn geweest.....
En het merendeel van de tijd is er toch wel groepsimmuniteit voor de mazelen? Tis gewoon, als het ergens voorkomt krijgt iedereen die niet imuun is het.
Siberienne schreef: ↑di 17 mar 2020, 19:55 Ik ben trouwens benieuwd wie er na het uittrekken van zijn handschoenen de officieel regels volgt van desinfecteren van handen.... maar dat terzijde.Ik niet, maar ik heb ze dan ook nog nooit in een soortgelijke situatie gebruikt. Hier in het werk trek ik ze vaak nog met mn tanden uit