Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Waarom moeten dingen die je alleen zelf aanraakt opeens schoongemaakt worden? Zoals je autostuur? Er zit verder niemand anders in mijn auto, dus alleen mijn bacillen zitten er op. En na een paar uur zijn die dood, dus morgen is mijn auto zeker weten weer virusvrij. Idem met lichtknopjes.

Ik maak normaal dat alles wel gewoon schoon hoor. Maar ik zie het nut van met spiritus door mijn eigen huis gaan niet zo?
Door Kaio
Kaela schreef: di 17 mar 2020, 15:25 Waarom moeten dingen die je alleen zelf aanraakt opeens schoongemaakt worden? Zoals je autostuur? Er zit verder niemand anders in mijn auto, dus alleen mijn bacillen zitten er op. En na een paar uur zijn die dood, dus morgen is mijn auto zeker weten weer virusvrij. Idem met lichtknopjes.

Ik maak normaal dat alles wel gewoon schoon hoor. Maar ik zie het nut van met spiritus door mijn eigen huis gaan niet zo?
;D nee ik heb dat ook niet dat alles zo schoongemaakt moet worden. Denk dat je met gewoon boodschappen doen meer risico loopt zeker nu iedereen ineens heeft ontdekt dat er groente en fruit bestaat ? :???:
Bij de Dm stond een meneer min 5 pakken van elk soort reiniger in te laden ::) Nou wil niet weten hoe die dagbesteding er verder uitziet ;D
Door Lizzy
Volgens mij moet voor groepsimmuniteit zeker 80 tot 90% van de bevolking ziek zijn geweest. Om die graad van 80% te bereiken 13,5 miljoen mensen ziek worden dit jaar. Stel we hebben ongeveer 500.000 zieke mensen tegelijkertijd hebben, dan zijn er zeker 20.000 - 50.000 die intensive care nodig hebben op hetzelfde moment. Het kan aan mij liggen hoor maar groepsimmuniteit is volgens mij een illusie en gaat extreem veel doden veroorzaken.

Nou zat ik te denken he.... In China zijn ze ongeveer wel subject matter expert lijkt me. Waarom luisteren we gewoon niet naar hen? Gaan we als klein landje zelf een een of ander wagenwiel uitvinden, samen met het RIVM?

Zie je dus nu kweet-niet-hoeveel toeristen die naar de Waddeneilanden afreizen voor vakantie :-X . Ik denk dan "zijn we achterlijk geworden?". Ze gaan de eilanden niet afsluiten, zoals huisartsen wel verzocht hebben :-X. Een huisarts op Texel stond het huilen nader dan het lachen :-X
Door Lizzy
Kaela schreef: di 17 mar 2020, 15:25 Waarom moeten dingen die je alleen zelf aanraakt opeens schoongemaakt worden? Zoals je autostuur? Er zit verder niemand anders in mijn auto, dus alleen mijn bacillen zitten er op. En na een paar uur zijn die dood, dus morgen is mijn auto zeker weten weer virusvrij. Idem met lichtknopjes.

Je gaat naar de supermarkt. Doet daar boodschappen met je handen. Toch? Rijd je daarna naar huis. Zitten er toch niet alleen jouw bacillen aan dat stuur?

Ja, van mij hoef je het niet schoon te maken ;D . Misschien slaat het ook wel nergens op.... Ik weet het niet. Ik doe het gewoon voor de zekerheid.
Door Angelique
Kim_S schreef: di 17 mar 2020, 16:35 Nog steeds niks gehoord. Het zal nu wel morgen worden dan. Ook prima, ik val nog niet om ;)
Nou ja, misschien dat Jeff dan ondertussen even deze kan installeren voor het geval je positief bent :P
mondkapje.jpg
mondkapje.jpg (70.01 KiB) 1504 keer bekeken
Wij laten om de beurt de honden uit, zodat we allemaal ff een frisse neus kunnen halen.... ik ga nu toch iets vaker naar de super om wat ‘extra’ boodschappen te halen (zodat we het toch een weekje of wat kunnen uitzingen), maar vaak zijn de schappen alweer leeg :-\ .....
Verder zitten we allemaal thuis, niet op verjaardagsbezoek etc..... jongste gaat nog wel naar de fysio, dat ging nog wel door (heeft wel flesje handgel mee).....
Door Angelique
Lizzy schreef: di 17 mar 2020, 17:06 Je gaat naar de supermarkt. Doet daar boodschappen met je handen. Toch? Rijd je daarna naar huis. Zitten er toch niet alleen jouw bacillen aan dat stuur?

Ja, van mij hoef je het niet schoon te maken ;D . Misschien slaat het ook wel nergens op.... Ik weet het niet. Ik doe het gewoon voor de zekerheid.

Na boodschappen smeer ik eerst van die desinfectant op mn handen. Mijn stuur wordt dan verder niet smerig denk ik. De deurklinken hier waar vreemden aanzitten spray ik ook af met ipa. Volgende keer met boodschappen doen trek ik latex handschoenen aan. Vindt het wel geschoten met die gore karretjes.
Door Kaio
Angelique schreef: di 17 mar 2020, 17:10 Na boodschappen smeer ik eerst van die desinfectant op mn handen. Mijn stuur wordt dan verder niet smerig denk ik. De deurklinken hier waar vreemden aanzitten spray ik ook af met ipa. Volgende keer met boodschappen doen trek ik latex handschoenen aan. Vindt het wel geschoten met die gore karretjes.
Wel niet buiten op de grond gooien he ;) ;D heb ik mensen al zien doen, want ja in de auto mee naar huis nemen wil je dan ook niet, maar ik stond wel ff verbaas hoe makkelijk die dingen buiten gewoon stiekem op de grond gepleurd werden.
Angelique schreef:
Nou ja, misschien dat Jeff dan ondertussen even deze kan installeren voor het geval je positief bent :P
mondkapje.jpg
Speciaal voor alleen Kim :biggrin2:
Door Kaio
Lizzy schreef: di 17 mar 2020, 17:04 Volgens mij moet voor groepsimmuniteit zeker 80 tot 90% van de bevolking ziek zijn geweest. Om die graad van 80% te bereiken 13,5 miljoen mensen ziek worden dit jaar. Stel we hebben ongeveer 500.000 zieke mensen tegelijkertijd hebben, dan zijn er zeker 20.000 - 50.000 die intensive care nodig hebben op hetzelfde moment. Het kan aan mij liggen hoor maar groepsimmuniteit is volgens mij een illusie en gaat extreem veel doden veroorzaken.

Nou zat ik te denken he.... In China zijn ze ongeveer wel subject matter expert lijkt me. Waarom luisteren we gewoon niet naar hen? Gaan we als klein landje zelf een een of ander wagenwiel uitvinden, samen met het RIVM?

Zie je dus nu kweet-niet-hoeveel toeristen die naar de Waddeneilanden afreizen voor vakantie :-X . Ik denk dan "zijn we achterlijk geworden?". Ze gaan de eilanden niet afsluiten, zoals huisartsen wel verzocht hebben :-X. Een huisarts op Texel stond het huilen nader dan het lachen :-X
En dat laatste gaat dus voor een totale lock down zorgen he. Als we niet kunnen luisteren dan maar anders :(
Fijn dat je getest gaat worden, Kimmekind; je kunt maar beter weten waar je mee te maken hebt. Qua maatregelen zal het verder niet veel veranderen ten opzichte van nu (quarantaine, de kassière niet in d'r gezicht hoesten etc.) maar mochten je symptomen verergeren, dan weten ze in het ziekenhuis tenminste meteen wat ze moeten doen.

Maar we gaan ervan uit dat het de milde covid-variant is. ;)

Was vanmiddag even in een lokaal supermarktje, maar ook hier wordt licht gehamsterd: het gewone tarwemeel was bijna op, gelukkig stond er wel nog eco-spelt en eco-tarwe. Gist was daarentegen helemaal op, zowel vers als droog. Op toiletpapier heb ik niet gelet, daar heb ik nog twee familieverpakkingen van in huis (= 36 rollen) :biggrin2:
Door Angelique
Kaio schreef: di 17 mar 2020, 17:32 Wel niet buiten op de grond gooien he ;) ;D heb ik mensen al zien doen, want ja in de auto mee naar huis nemen wil je dan ook niet, maar ik stond wel ff verbaas hoe makkelijk die dingen buiten gewoon stiekem op de grond gepleurd werden.

Speciaal voor alleen Kim :biggrin2:
Je zal mij echt niet betrappen dat ik buiten iets op de grond knikker, en dus al helemaal niet mijn latex handschoenen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door