Kaela schreef: ↑di 17 mar 2020, 07:09 Ik word er een beetje moe van dat men (niet hier hoor) zich gedraagd alsof we al in lockdown zitten. En dat iedereen die niet hermetisch binnen blijft persoonlijk verantwoordelijk is voor de dood van elke kwetsbare.Ik maak me er meer ongerust dat mensen het niet serieus nemen, nou daarom zijn nu dus ook de restaurant dicht en cafe's. Maar als mensen dan verder thuis party'sgaan organiseren enzo, dan vrees ik nog hardere maatregelen. Eentje die in Italië al genomen is, nu in Frankrijk ook al. Dus ergens ben ik blij dat men zich een beetje al zo gedraagd.
Veel ZZP-ers hebben het nu moeilijk en het is prima dat daar over gesproken wordt. Maar ik moet gewoon naar mijn werk (er wordt met man en macht gewerkt aan iedereen thuis aan het werk te krijgen) en krijg vervolgens bovenstaande in mijn schoenen geworpen. Je moet thuisblijven! Nou, das leuk bedacht, maar allereerst moet dat helemaal niet volgens geen enkele richtlijn. En ten tweede, jij als zzper zit nu zonder werk en das mooi kut, maar als ik niet gewoon ga werken, zit ik straks ook zonder werk. Want mijn baas heeft ook gewoon een toko te runnen en niemand is er mee geholpen als alles economisch in elkaar dondert. Dus ik steek gewoon mijn neus buiten de deur en ga naar mijn werk, op hoop van zegen dat ik in de "het uit zich als een griepje" groep val. En uiteraard ga ik de komende tijd niet op bezoek bij mensen die kwetsbaar zijn ofzo. Ik kan beter wel werken en niet naar mijn moeder zolang zij niet ziek wordt, dan andersom!
Nou ja, kort gezegd, het zou zo fijn zijn als we allemaal een beetje normaal tegen elkaar blijven doen. Dus nu ga ik me weer richten op alle positieve dingen die ook hieruit voortkomen, zoals de vele hulp die elkaar geboden wordt!

Overigens mag(moet) je in een lock down nog steeds naar je werk ( dat hebben die mensen dan verkeerd begrepen die jou bekritiseren ) en boodschappen doen maar dat is ook alles.
En daar vrees ik hier nu serieus wel voor, thuisblijven ok, honden thuisblijven ok, die overleven dat wel, maar voor hoelang? 2 weken , 3 weken, eh 2 maanden ? Dan wordt het toch ff anders vrees ik. En persoonlijk moet ik ook niet aan denken om heel lang niet te kunnen wandelen buiten