Kim_S schreef: ↑ma 16 mar 2020, 20:18 Momenteel 2 sinaasappels per dagIk niet van sinaasappels![]()
(Ik hou niet van pilletjes)

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Cathy schreef: ↑ma 16 mar 2020, 20:09 Zijn er hier al mensen die extra vit C nemen ? en hoeveel neem je dan ?Ik wel, een pilletje per dag. Vooral voor de weerstand tegen verkoudheid en griep in het algemeen. Ik neig nogal naar bloedarmoede, en woon in een streek waar we weinig vitamine D van de zon krijgen, en ik eet bijna geen vlees, dus ik neem een pil met ijzer, vit C en B12, en levertraan (vit D, E en A, met een citroensmaakje, goed te doen) en Blutsaft. En dan nu dus wat extra C.
Anne in Zweden schreef: ↑ma 16 mar 2020, 21:14 Andere vraag: dragen jullie mondkapjes oid wanneer jullie boodschappen doen of voor iets anders onder de mensen komen? Mannie vroeg zich dat daarnet af; we moeten morgen naar de stad (katten rabiësenting verlengen + boodschappen), en toen kwam die vraag in hem op.Ik zit in thuisisolatie, dus nu ff niet
Kim_S schreef: ↑ma 16 mar 2020, 21:16 Ik zit in thuisisolatie, dus nu ff nietHij heeft er nog een paar liggen van de bouw van de garage vorig jaar en het werken met steenwol/isolatie. Uiteraard zouden we geen kapjes gaan aanschaffen, die moeten inderdaad naar mensen die in de zorg werken.![]()
Maar nee, ik vind mondkapjes voor ziekenhuispersoneel...
Anne in Zweden schreef: ↑ma 16 mar 2020, 21:14 Andere vraag: dragen jullie mondkapjes oid wanneer jullie boodschappen doen of voor iets anders onder de mensen komen? Mannie vroeg zich dat daarnet af; we moeten morgen naar de stad (katten rabiësenting verlengen + boodschappen), en toen kwam die vraag in hem op.Nee. Volgens de huidige consensus draagt het niet bij aan het voorkomen van verspreiding. Wel effectief is handen wassen, niet je gezicht aanraken, niet in je ogen wrijven en afstand houden. En in je elleboog of in een zakdoekjes hoesten en proesten en dan je handen wassen. Beter nog: thuisblijven als je hoest en proest en je handen wassen.
Anne in Zweden schreef: ↑ma 16 mar 2020, 21:17 Hij heeft er nog een paar liggen van de bouw van de garage vorig jaar en het werken met steenwol/isolatie. Uiteraard zouden we geen kapjes gaan aanschaffen, die moeten inderdaad naar mensen die in de zorg werken.Stofkapjes dus? Die gaan ook niet helpen tegen virussen ben ik bang...
Kim_S schreef: ↑ma 16 mar 2020, 21:22 Stofkapjes dus? Die gaan ook niet helpen tegen virussen ben ik bang...Nee, maar dat doen al die mondkapjes die je mensen op straat ziet dragen (op tv) ook niet. De kapjes zijn voornamelijk bedoeld om door anderen uitgehoeste druppeltjes uit de buurt van je mond te houden, voor zover ik weet.
Anne in Zweden schreef: ↑ma 16 mar 2020, 21:37 Nee, maar dat doen al die mondkapjes die je mensen op straat ziet dragen (op tv) ook niet. De kapjes zijn voornamelijk bedoeld om door anderen uitgehoeste druppeltjes uit de buurt van je mond te houden, voor zover ik weet.Ik zou het niet doen. Bedenk ook dat als je ze gebruikt hebt, ze daarna weg moeten. Dus je kunt het 1x of 2x en dan heb je er geen meer. En verder wat Millymol zegt.