Hebben jullie ook thuis besproken "what if?" ?
Wat nou als een van twee verkouden of grieperig wordt? Wat ga je dan doen? Wat nou als je beide ziek wordt? Wat dan? Wat nou als beide naar het ziekenhuis moeten? Wat dan met je huisdieren?
Wij hebben een soort van noodplan gemaakt. Of het effectief is weten we nu (nog) niet natuurlijk. Maar goed, Leo heeft alle belangrijke papieren (financiële handel) naar mij gestuurd (excel, word, etc). en ik heb alle belangrijke dingen over de honden (wat ze aan supplementen krijgen en wat ze eten) naar hem gestuurd.
We hebben afgesproken dat bij de eerste beste verkoudheid en/of griepverschijnselen diegene die ziek begint te worden onmiddellijk naar boven vertrekt. Met telefoon en laptop. Omdat wij boven geen toilet hebben, hebben we vandaag een camping toilet via Internet besteld. We gaan dan direct gescheiden van elkaar leven want 1 van ons moet voor de honden kunnen blijven zorgen. Diegene die nog gezond is zorgt voor de honden en maakt eten/drinken voor diegene die boven ligt. Via de telefoon houden we elkaar op de hoogte. We zetten eten en drinken klaar op de trap. We slepen 1 matras naar beneden en daar slaapt de ander.
Mochten we nou samen hoesten, tegelijkertijd, dan is het te hopen dat geen van beide opgenomen hoeft te worden in het ziekenhuis. Zo lang het goed gaat : de honden kunnen in de tuin hun behoefte doen, wij hebben KVV in huis gehaald om geen complete maaltijden te hoeven prepareren. Ik weet zeker dat we wel vrienden hebben die eten voor ons halen en voor de deur zetten.
Het enige echte rampscenario is dat we beide ziekenhuis hulp nodig hebben

. Geen fucking clue wat ik dan met onze honden moet

. Ik hoop "komt tijd komt raad". En dat dit scenario gewoon niet gaat plaatsvinden. Punt.