Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
In hoeverre volgende informatie helemaal juist is kan ik niet weten. Zeker niet omdat ik van enkele punten als iets anders gelezen heb.

…. rest verwijderd.
Laatst gewijzigd door Chouka op ma 16 mar 2020, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chouka
Lizzy schreef: ma 16 mar 2020, 11:09 Ja, ik heb al gelezen dat bovenstaande informatie onjuist is....
O.K., dan heb ik het al ineens verwijderd. Ook al denk ik dat er meer waarheid in stond dan punten waar ik aan twijfelde.
Door Siberienne
Chouka schreef: ma 16 mar 2020, 11:22 O.K., dan heb ik het al ineens verwijderd. Ook al denk ik dat er meer waarheid in stond dan punten waar ik aan twijfelde.
De punten over hete dranken en veel drinken kloppen niet. De rest was redelijk kloppend.

Even een mooi moment delen : https://www.bndestem.nl/breda/gigantisc ... oogle.com/

Het deed mijn collega's daar echt goed.

Het werk van ML is nu ook gestopt. Hij komt thuis. Geeft mij wel extra rust in mijn hoofd.
Door MillyMol
Ik behoor tot de groep mensen met een verhoogd risico, dus ik zit in thuisisolatie tot in ieder geval 6 april, op advies van mijn arts. In ‘mijn’ ziekenhuis in Amsterdam inmiddels 10 patiënten in isolatie i.v.m. corona. Nog niemand op de ICU. Vanuit huis sta ik in dagelijks contact met mijn team, dat ik aanstuur via Skype, mail en WhatsApp. Momenteel worden er functionaliteiten uitgebouwd in het EPD om de recovery in te kunnen zetten als ICU, mocht de toestroom op gang komen. En die gaat op gang komen, daar ben ik van overtuigd.
Vanaf morgen worden alle electieve operaties en niet-spoed zorg stopgezet. Consulten zoveel mogelijk via telefoon of video call.

Mijn afscheidslunch op 31 maart heb ik zelf maar geannuleerd. Naast dat ik het ongepast vind kan ik er toch niet zelf bij zijn. En mijn vertrek op 3 april wordt mogelijk uitgesteld als de situatie dat nodig maakt.

Op persoonlijk vlak ook wel consequenties:
Eerste trip begin april naar Hongarije met een deel van de inboedel gaat niet door. De trip begin mei staat ook op losse schroeven. Ik houd rekening met het scenario dat ik alles tijdelijk moet opslaan en een vakantiehuisje in de middle of nowhere moet gaan huren. Als dat tenminste ook niet op slot gaat.

Mochten we in een ‘lock down’ situatie terechtkomen (en ik acht de kans zeker reëel) dan vermoed ik dat de overdracht van het huis niet doorgaat. Zelf vind ik dat ook niet een noodzakelijke handeling. Ik ga zo maar eens schakelen met de makelaar om te achterhalen of hij dit scenario ook al bedacht heeft.

Ervaren jullie al persoonlijke gevolgen?
Door Chouka
Siberienne schreef: ma 16 mar 2020, 11:39 De punten over hete dranken en veel drinken kloppen niet. De rest was redelijk kloppend.
Dat waren de punten waar ik mijn twijfels bij had.
Verder vond ik de informatie over hoelang de virussen kunnen overleven interessant om te weten.
Door Lizzy
Chouka schreef: ma 16 mar 2020, 13:03 Dat waren de punten waar ik mijn twijfels bij had.
Verder vond ik de informatie over hoelang de virussen kunnen overleven interessant om te weten.
Had het gerust laten staan hoor! We kunnen er altijd een toevoeging aan doen, toch?
Door Lizzy
MillyMol schreef: ma 16 mar 2020, 12:28 Ik behoor tot de groep mensen met een verhoogd risico, dus ik zit in thuisisolatie tot in ieder geval 6 april, op advies van mijn arts. In ‘mijn’ ziekenhuis in Amsterdam inmiddels 10 patiënten in isolatie i.v.m. corona. Nog niemand op de ICU. Vanuit huis sta ik in dagelijks contact met mijn team, dat ik aanstuur via Skype, mail en WhatsApp. Momenteel worden er functionaliteiten uitgebouwd in het EPD om de recovery in te kunnen zetten als ICU, mocht de toestroom op gang komen. En die gaat op gang komen, daar ben ik van overtuigd.
Vanaf morgen worden alle electieve operaties en niet-spoed zorg stopgezet. Consulten zoveel mogelijk via telefoon of video call.

Mijn afscheidslunch op 31 maart heb ik zelf maar geannuleerd. Naast dat ik het ongepast vind kan ik er toch niet zelf bij zijn. En mijn vertrek op 3 april wordt mogelijk uitgesteld als de situatie dat nodig maakt.

Op persoonlijk vlak ook wel consequenties:
Eerste trip begin april naar Hongarije met een deel van de inboedel gaat niet door. De trip begin mei staat ook op losse schroeven. Ik houd rekening met het scenario dat ik alles tijdelijk moet opslaan en een vakantiehuisje in de middle of nowhere moet gaan huren. Als dat tenminste ook niet op slot gaat.

Mochten we in een ‘lock down’ situatie terechtkomen (en ik acht de kans zeker reëel) dan vermoed ik dat de overdracht van het huis niet doorgaat. Zelf vind ik dat ook niet een noodzakelijke handeling. Ik ga zo maar eens schakelen met de makelaar om te achterhalen of hij dit scenario ook al bedacht heeft.

Ervaren jullie al persoonlijke gevolgen?
Jeetje. Wat heftig voor je. Dat betekent dus ook dat je geen boodschappen kan doen? Wie doet dat voor je? En de rest is natuurlijk ook super heftig voor je maar belangrijk is dat je gezond blijft :-*

Leo is 63 en heeft COPD dus wij voelen ons ook bepaald niet veilig. Tot vorige week is Leo nog iedere dag op school geweest dus we knijpen 'm wel. Nou heeft ie net zelf weer aangeboden toch klusjes te willen doen voor school, na schooltijd (er lopen nu nog leraren en leerlingen rond maar dat hij dan in de avonduren deze klusjes doet) en daar baal ik eigenlijk wel van :-X . Ik vind gewoon dat hij thuis moet blijven. OK, op de boswandelingen na - volgens mij kunnen we toch wel veilig in het bos blijven wandelen?
Door sam28
Wat heftig Milly, thuis blijven, isolatie en waarschijnlijk een uitgesteld afscheid! Fijn dat je in ieder geval thuis kunt werken. Net als Lizzy vraag ik me af wie je boodschappen doet.

Lizzy, ik zou dat ook eng vinden met Leo zijn COPD. Ik zou ook vinden dat hij thuis moest blijven, hij is toch iemand uit een risicogroep ook al wil hij er misschien zelf niet aan.

Zelf nog geen gevolgen, ik zat natuurlijk al thuis. Ook nog niets gehoord van de zorg database, ik sta er ondertussen in 2. Ze hebben het denk ik nogal druk. ;)
Door MillyMol
Mijn oudste dochter woont ook nog thuis, dus zij doet de boodschappen. Ik ga ’s morgens vroeg en ’s avonds laat met de honden wandelen. Dan is het erg stil. Ik ga niet de lift in als er al iemand anders in staat en ik vraag ook aan anderen om niet bij me in te stappen. Vinden ze wel lastig, maar jammer dan. En anders stap ik zelf uit. Ik raak de deurknop van de lift en de liftknoppen zelf niet aan met blote handen en zo probeer ik het risico tot een minimum te beperken.

Dus Ja Lizzy, wandelen kan echt nog wel hoor. Gewoon voldoende afstand houden.
Door Chouka
Lizzy schreef: ma 16 mar 2020, 15:10 Had het gerust laten staan hoor! We kunnen er altijd een toevoeging aan doen, toch?
Of een verwijdering. Zet ik het terug, nadat ik verwijderd heb waar ik aan twijfel?
Door Chouka
Siberienne schreef: ma 16 mar 2020, 11:39 De punten over hete dranken en veel drinken kloppen niet. De rest was redelijk kloppend.

Even een mooi moment delen : https://www.bndestem.nl/breda/gigantisc ... oogle.com/

Het deed mijn collega's daar echt goed.

Het werk van ML is nu ook gestopt. Hij komt thuis. Geeft mij wel extra rust in mijn hoofd.
Siberienne, vanaf het begin van dit topic heb ik gevolgd wat jij schreef. Hartelijk dank voor die info.
Door MillyMol
Vergeet ik Leo helemaal! :-\

Ik vind dat hij ook in de risicogroep valt, dus zoveel mogelijk social distancing moet betrachten. Als hij ’s avonds wat wil doen en zeker weet dat er niemand in school is dan kan dat denk ik wel. Misschien wel handschoenen dragen tijdens zijn klusjes.
Door Chouka
[quote=Lizzy post_id=3397605 t bos.... volgens mij kunnen we toch wel veilig in het bos blijven wandelen?
[/quote]

Wandelen wel. groepswandelingen worden afgeraden.
'Gezellig' kletsen als je iemand tegen komt best op 1,5 meter afstand.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door