Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Cathelijn schreef: za 14 mar 2020, 10:01 Bij ons in de supermarkt niks te merken, ok, er stond een extra stapel toiletpapier ergens. Geen drukte, geen hysterie, geen afgeladen winkelwagentjes. En ik kon gewoon mijn normale boodschappen doen. Is dat een voordeel van een klein dorp?
We gaan het zien. ML is net weg om even wat boodschappen te halen in het eerstvolgende dorp waar winkels zijn. :)
Door Too
Angelique schreef: za 14 mar 2020, 09:57 ^^ 14 dagen pleepapier is toch zat. Zal vandeweek heus wel weer bijgevuld zijn.
Dit, er zijn nergens in Nederland tekorten ze vullen gewoon bij kennelijk was er nog geen wc-papier geleverd vandaag.
Door Cathelijn
Doranto schreef: za 14 mar 2020, 10:04 We gaan het zien. ML is net weg om even wat boodschappen te halen in het eerstvolgende dorp waar winkels zijn. :)
Na alle verhalen hier en op social media was het bijna een anticlimax toen ik de winkel binnenstapte :biggrin2:
Door Kaela
Cathelijn schreef: za 14 mar 2020, 10:07 Na alle verhalen hier en op social media was het bijna een anticlimax toen ik de winkel binnenstapte :biggrin2:
Hahaha, ja he. Ik was bijna blij dat mijn favo crackers op zijn. Heb ik nog wat te zeuren ;D .

WC papier bij de lidl en trekpleister op, bij de jumbo was het schap volledig vol. Wij hadden nog voor slechts een dag of wat, dus het stond voor afgelopen donderdag de gekte uitbrak al op het lijstje. Maar voelde me wel een beetje een hamster toen ik met mijn (dezelfde als die we altijd komen) maxi verpakking naar de auto liep :cool: .
Door evelyn02
Vreselijk verhaal op de radio. Een bedrijf in het Westland verwerkt zoete aardappelen. Normaal gebeurt dat vnl. machinaal. Nu liepen er heel veel medewerkers in de hal (dicht op elkaar) omdat ze door het hamsteren enorme bestellingen kregen. Alleen machinaal verwerken lukt dan niet.
Leve het hamsteren en de Corona. Hoezo egoistisch gedrag?
Door Kim_S
Ik hoest. Echt behoorlijk, mijn longen zitten ook “vast” zegmaar. Verder ben ik niet ziek, geen koorts, geen snotteren, niks.

En nou wil ik dus eigenlijk gewoon weten of dit nou corona is, maar ja, je wordt alleen getest als je in risicogebied was (Brabant stond er niet bij :P) of als je contact gehad hebt met iemand die positief getest is.

Natuurlijk is het belangrijker om de tests te bewaren voor acute gevallen, maar ik wil gewoon weten of ik nou nog een paar weken thuis moet blijven voor de zekerheid, of dat ik gewoon meteen weer naar buiten kan als het over is ::)
Door dinky89
Brood was er nu voldoende gelukkig :groupwave2:
Had ook het idee dat er minder gekte was dan gistermiddag. Nu gewoon boodschappen kunnen doen. :cool:

@Kaela: 1 pak wc-papier valt bij mij niet onder hamsteren ;)

@Kim: beterschap! Geloof dat hier geldt 24 uur klachtenvrij is genezen. Begrijpelijk dat je wilt weten of het corona is :biggrin2:
Door frodo quin
Ander land en andere regels natuurlijk. Hier is het 7 dagen thuis blijven als je je niet lekker voelt en je symptomen mogelijks corona zouden kunnen zijn.

Testen doen we hier ook niet/nauwelijks en er zijn op dit moment nog een aantal virussen in de omloop die dezelfde symptomen veroorzaken.
Door Kim_S
Ik moet zeggen dat ik normaal bij verkoudheid en griep altijd meteen mijn neus en holtes dicht heb zitten, en dat is nu helemaal niet zo.

Sowieso is er in Duitsland opgeroepen om zo veel mogelijk thuis te blijven. En mijn werkgever verwacht dat ik 3 weken thuis werk (ook als ik niet zou hoesten). Dus de komende tijd ga ik toch nergens heen.

Maar wil gewoon weten of dit het nou is ::)
Door doranto
Cathelijn schreef: za 14 mar 2020, 10:07 Na alle verhalen hier en op social media was het bijna een anticlimax toen ik de winkel binnenstapte :biggrin2:
Nou bij de AH waren hier dus ook lege schappen hè :(
Hij gaat nu in een ander dorp bij de Jumbo kijken...
Door pike
Cathelijn schreef: za 14 mar 2020, 10:01 Bij ons in de supermarkt niks te merken, ok, er stond een extra stapel toiletpapier ergens. Geen drukte, geen hysterie, geen afgeladen winkelwagentjes. En ik kon gewoon mijn normale boodschappen doen. Is dat een voordeel van een klein dorp?
Ongetwijfeld, hier in het dorpje is ook nog alles goed verkrijgbaar, gistermiddag waren de schappen en vriezers best gevuld.
Ben ontzettend blij niet meer in een grote stad te wonen nu.
Door Kaio
Kim_S schreef: za 14 mar 2020, 10:27 Ik hoest. Echt behoorlijk, mijn longen zitten ook “vast” zegmaar. Verder ben ik niet ziek, geen koorts, geen snotteren, niks.

En nou wil ik dus eigenlijk gewoon weten of dit nou corona is, maar ja, je wordt alleen getest als je in risicogebied was (Brabant stond er niet bij :P) of als je contact gehad hebt met iemand die positief getest is.

Natuurlijk is het belangrijker om de tests te bewaren voor acute gevallen, maar ik wil gewoon weten of ik nou nog een paar weken thuis moet blijven voor de zekerheid, of dat ik gewoon meteen weer naar buiten kan als het over is ::)
Zeg je dat je hier bij mij bent geweest :biggrin2:

Klinkt overigens als iets wat je nu toch heel goed in de gaten moet houden hoor!
Door Kim_S
Kaio schreef: za 14 mar 2020, 11:46 Zeg je dat je hier bij mij bent geweest :biggrin2:

Klinkt overigens als iets wat je nu toch heel goed in de gaten moet houden hoor!
Hahaha dat is een idee :biggrin2:

Ik hou het zeker in de gaten. Voor nu vind ik het nog prima te doen, gelukkig.
Door doranto
pike schreef: za 14 mar 2020, 11:36 Ongetwijfeld, hier in het dorpje is ook nog alles goed verkrijgbaar, gistermiddag waren de schappen en vriezers best gevuld.
Ben ontzettend blij niet meer in een grote stad te wonen nu.
Wij wonen zelf in een buurtschap waar geen winkels zijn. In het dichtsbijzijnde dorpje is er 1 supermarkt (Jumbo) maar daar dus ook lege schappen hè. :( .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door