Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Vandaag wordt bekend of de scholen in Duitsland ook dicht gaan voor 2 weken, daarna is het ook nog paasvakantie dus het zullen dan 4 weken zijn. Ik denk dat dat een goede maatregel zal zijn, en verwacht eigenlijk ook wel dat ze dit zullen doorzetten.
Door Lizzy
Ik denk serieus dat in deze het spreekwoord "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" van toepassing is.

Leo en ik werken "gelukkig" op een school die lekker open blijft :-X
Door Siberienne
Noorwegen gaat ook in lockdown. En iedereen die tussen 27 februari en nu in een land buiten Scandinavië is geweest gaat 14 dagen in quarantaine. Dilemma, weet nu niet zeker of we de boot wel op komen van Oslo naar Kiel. Hoe streng zijn de controles voor mensen die weg willen....
Ik ben nu in Zwitserland bij een collega-vriendinnetje. Met ML en nog een collega. Geen idee of het verstandig is/was om te gaan.
Ook geen idee of we maandag nog wel weer aan het werk mogen. Ik vind het zelf in een aantal opzichten toch best lastig terwijl ik ook besef dat de situatie in 24 uur best drastisch veranderd is....
Door Lizzy
Siberienne schreef: vr 13 mar 2020, 08:24 Noorwegen gaat ook in lockdown. En iedereen die tussen 27 februari en nu in een land buiten Scandinavië is geweest gaat 14 dagen in quarantaine. Dilemma, weet nu niet zeker of we de boot wel op komen van Oslo naar Kiel. Hoe streng zijn de controles voor mensen die weg willen....
Poeh. Dus de kans is groot dat je daar niet meer weg komt? Hoe problematisch zou dat voor je zijn?
Door Kaela
Siberienne schreef: vr 13 mar 2020, 08:24 Noorwegen gaat ook in lockdown. En iedereen die tussen 27 februari en nu in een land buiten Scandinavië is geweest gaat 14 dagen in quarantaine. Dilemma, weet nu niet zeker of we de boot wel op komen van Oslo naar Kiel. Hoe streng zijn de controles voor mensen die weg willen....
Oei, dat is wel heel spannend!

@ Millyck sterkte voor je broer!

De ontwikkelingen gaan opeens snel. Gister nog tot half juni een volle agenda, nu is ie grotendeels leeg of toch minstens op losse schroeven. En daar baal ik van. Maar als ik hoor dat Belgie en Noorwegen in lockdown gaan, dan baal ik nog meer van de halve maatregelen.

Heeft iemand enig idee hoe het in de lockdown gebieden met dingen als boodschappen gaat? Er wordt nu gezegd niet hamsteren en gut, zelfs al ga je hamsteren, voor hoe lang dan? Ik heb wel wat "instinct" zeg maar, om naar de supermarkt te rennen nu, maar verder dan een pak extra wc-papier en een extra brood in de vriezer kom ik dan eigenlijk ook niet echt. Daar ga je de oorlog ook niet mee winnen natuurlijk ;D

PoP, gaan, kunnen, mogen jullie nu nog wel op vakantie?
Door Lizzy
Ik hoop dat de AH boodschappen service ons gaat helpen met het leveren van boodschappen :-\ . Hoe lullig ook, ik denk dat we het nu vooral van de mensen tussen de 20 en de 40 jaar moeten gaan hebben om dit land door de crisis heen te helpen.

Het is natuurlijk niet zo moeilijk om zelf zoveel mogelijk groenten uit de vriezer en potjes in huis te halen, pasta, rijst, aardappelpuree, diepvries vis, vlees, vega-happen, etc. En kant-en-klaar happen uit blik, pakjes en vriezer. Lang houdbare melk of aanverwante artikelen, brood in je vriezer of crackers kopen en eten voor je huisdieren in huis halen. Ik weet niet of het nodig is, wat ik al zeg, ik hoop dat de AH en Jumbo boodschappenservice ons door de crisis gaat helpen :-\
Door Kaela
Lizzy schreef: vr 13 mar 2020, 08:53 Ik hoop dat de AH boodschappen service ons gaat helpen met het leveren van boodschappen :-\ . Hoe lullig ook, ik denk dat we het nu vooral van de mensen tussen de 20 en de 40 jaar moeten gaan hebben om dit land door de crisis heen te helpen.

Het is natuurlijk niet zo moeilijk om zelf zoveel mogelijk groenten uit de vriezer en potjes in huis te halen, pasta, rijst, aardappelpuree, diepvries vis, vlees, vega-happen, etc. En kant-en-klaar happen uit blik, pakjes en vriezer. Lang houdbare melk of aanverwante artikelen, brood in je vriezer of crackers kopen en eten voor je huisdieren in huis halen. Ik weet niet of het nodig is, wat ik al zeg, ik hoop dat de AH en Jumbo boodschappenservice ons door de crisis gaat helpen :-\
Het is echt fijn dat zulke dingen nu bestaan! Want ik heb daar de hoop ook wel een beetje op gevestigd!

Wij gaan straks trouwens op het werk wel iets lolligs doen. We doen elke maand een klein leuk iets met het team, als teambuilding. Een uurtje fietsen met een mini-picknick, een lesje yoga, een lunch met gezonde hapjes, dat soort dingen. Even iets leuks samen doen ipv altijd serieus werken.
Voor tijdens onze lunch heb ik straks een bingo klaar staan. Lekker even flauw bezig zijn. En gisteren heb ik bij de action allemaal corona prijzen gekocht. Plastic handschoenen, schoonmaakdoekjes, een fles handzeep, tissues, vitamine C snoepjes, dat soort onzin. Zijn we als team in ieder geval goed voorbereid ;D . En ik heb een (hele eenvoudige) taart gebakken, om lekker op te snoepen.
Door Kaio
Kaela schreef: vr 13 mar 2020, 09:20 Het is echt fijn dat zulke dingen nu bestaan! Want ik heb daar de hoop ook wel een beetje op gevestigd!

Wij gaan straks trouwens op het werk wel iets lolligs doen. We doen elke maand een klein leuk iets met het team, als teambuilding. Een uurtje fietsen met een mini-picknick, een lesje yoga, een lunch met gezonde hapjes, dat soort dingen. Even iets leuks samen doen ipv altijd serieus werken.
Voor tijdens onze lunch heb ik straks een bingo klaar staan. Lekker even flauw bezig zijn. En gisteren heb ik bij de action allemaal corona prijzen gekocht. Plastic handschoenen, schoonmaakdoekjes, een fles handzeep, tissues, vitamine C snoepjes, dat soort onzin. Zijn we als team in ieder geval goed voorbereid ;D . En ik heb een (hele eenvoudige) taart gebakken, om lekker op te snoepen.
;D ;D ;D
Dus ze hadden toch nog wel wat :biggrin2:
Door Kaio
Hier hebben we geen bezorg services van supermarkten
;)

Maar goed als iedereen denkt het zo te doen houdt het ook snel op vrees ik :-\

Tja en over hamsteren, in principe is er genoeg voor iedereen. Maar ja behalve als een 10% van de bevolking denkt dat ie voor 2 jaar pasta en rijst in moet slaan etc,. waardoor een volgende 10% dat ook denkt omdat ie angstig wordt en het ook gaat doen, en vervolgens is er dus niet meer genoeg voor iedereen.
Ik eet dus bijna alleen verse dingen, vooral van groenten, dus van dat heb ik niet veel in huis. Ik vind groenten uit pot zo goor. De diepvries gaat dalijk wel vol zitten met eten voor de 3 beren, want ja dat vullen we nu zekerheidshalve wel aan, gezien de sluitingen van vele winkels etc. Diervoer kan wel eens als niet essentieel worden beschouwd.....
Maar goed ik ga ervan uit dat het na deze massale paniekactie het zich wel weer stabiliseert in de supermarkten enzo. Als je toch al een voorraadje hebt :biggrin2:
Door Angelique
Lizzy schreef: vr 13 mar 2020, 08:13 Ik denk serieus dat in deze het spreekwoord "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" van toepassing is.

Leo en ik werken "gelukkig" op een school die lekker open blijft :-X
Dat zeker ja. Nederland had de luxe in deze dat ze vooruit konden kijken wat er elders gebeurde en welke maatregelen er genomen moeten worden om geen italie te worden. Maar tot op heden lijken ze het witte garen opnieuw uit te willen vinden die experts van ons die eind januarie nog zeiden dat de kans dat het virus europa zou bereiken uitermate klein was en dat het allemaal helemaal niet zo besmettelijk was.

Voorkomen dat het hier zou komen was bijkans onmogelijk natuurlijk, maar hun indamaanpak is een grote fail geweest.
Door Angelique
Kaela schreef: vr 13 mar 2020, 09:37 Ja, ik heb tot nog toe hier geen lege schappen gezien.
Hier ook niet, zeker in de supermarkten niet. Bij het kruidvat was vandeweek het rek met eigenmerk zeepjes bijna leeg, maar er stonden nog minstens 50 andere flacons.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door