Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑vr 13 mar 2020, 07:46 België gaat zo goed als in lockdown. Winkels (behalve voeding), restaurants, scholen ed. gaan dicht.België heeft groot gelijk.
Siberienne schreef: ↑vr 13 mar 2020, 08:24 Noorwegen gaat ook in lockdown. En iedereen die tussen 27 februari en nu in een land buiten Scandinavië is geweest gaat 14 dagen in quarantaine. Dilemma, weet nu niet zeker of we de boot wel op komen van Oslo naar Kiel. Hoe streng zijn de controles voor mensen die weg willen....Poeh. Dus de kans is groot dat je daar niet meer weg komt? Hoe problematisch zou dat voor je zijn?
Siberienne schreef: ↑vr 13 mar 2020, 08:24 Noorwegen gaat ook in lockdown. En iedereen die tussen 27 februari en nu in een land buiten Scandinavië is geweest gaat 14 dagen in quarantaine. Dilemma, weet nu niet zeker of we de boot wel op komen van Oslo naar Kiel. Hoe streng zijn de controles voor mensen die weg willen....Oei, dat is wel heel spannend!
Lizzy schreef: ↑vr 13 mar 2020, 08:53 Ik hoop dat de AH boodschappen service ons gaat helpen met het leveren van boodschappenHet is echt fijn dat zulke dingen nu bestaan! Want ik heb daar de hoop ook wel een beetje op gevestigd!. Hoe lullig ook, ik denk dat we het nu vooral van de mensen tussen de 20 en de 40 jaar moeten gaan hebben om dit land door de crisis heen te helpen.
Het is natuurlijk niet zo moeilijk om zelf zoveel mogelijk groenten uit de vriezer en potjes in huis te halen, pasta, rijst, aardappelpuree, diepvries vis, vlees, vega-happen, etc. En kant-en-klaar happen uit blik, pakjes en vriezer. Lang houdbare melk of aanverwante artikelen, brood in je vriezer of crackers kopen en eten voor je huisdieren in huis halen. Ik weet niet of het nodig is, wat ik al zeg, ik hoop dat de AH en Jumbo boodschappenservice ons door de crisis gaat helpen![]()
Kaela schreef: ↑vr 13 mar 2020, 09:20 Het is echt fijn dat zulke dingen nu bestaan! Want ik heb daar de hoop ook wel een beetje op gevestigd!
Wij gaan straks trouwens op het werk wel iets lolligs doen. We doen elke maand een klein leuk iets met het team, als teambuilding. Een uurtje fietsen met een mini-picknick, een lesje yoga, een lunch met gezonde hapjes, dat soort dingen. Even iets leuks samen doen ipv altijd serieus werken.
Voor tijdens onze lunch heb ik straks een bingo klaar staan. Lekker even flauw bezig zijn. En gisteren heb ik bij de action allemaal corona prijzen gekocht. Plastic handschoenen, schoonmaakdoekjes, een fles handzeep, tissues, vitamine C snoepjes, dat soort onzin. Zijn we als team in ieder geval goed voorbereid. En ik heb een (hele eenvoudige) taart gebakken, om lekker op te snoepen.
Lizzy schreef: ↑vr 13 mar 2020, 08:13 Ik denk serieus dat in deze het spreekwoord "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" van toepassing is.Dat zeker ja. Nederland had de luxe in deze dat ze vooruit konden kijken wat er elders gebeurde en welke maatregelen er genomen moeten worden om geen italie te worden. Maar tot op heden lijken ze het witte garen opnieuw uit te willen vinden die experts van ons die eind januarie nog zeiden dat de kans dat het virus europa zou bereiken uitermate klein was en dat het allemaal helemaal niet zo besmettelijk was.
Leo en ik werken "gelukkig" op een school die lekker open blijft![]()