Ik ben toen met de info van Barfplaats overgestapt van br@k naar vlees en ben begonnen als ware het een eliminatiedieet.
Al bijna 8 jaar voer ik KVV, uitsluitend enkelvoudige diersoorten met calciumbron uit bot en zonder premixen.
Ik voer paard, rund, geit, lam, hert, haas, konijn, zalm van verschillende merken, pureer zelf elke maand een groentemix.
Mijn hond is waarschijnlijk allergisch voor (granen / gluten), kip en eend en daardoor heb ik alle gevogelte geskipt, misschien wat kort door de bocht maar het werkt. En omdat het al jaren goed gaat is uitlokken / proberen / provocatie eigenlijk geen optie voor mij.
Er is steeds moeilijker aan te komen, de samenstelling verandert regelmatig, de kwaliteit neemt af en de prijs schiet omhoog.
Inmiddels ben ik zelf bewuster met voeding bezig en trek die lijn graag door naar mijn hond.
Er komt een vegetariër bij de slager

Ik overweeg serieus om zelf KVV te gaan maken / malen en ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Rund en paard kan ik qua botten waarschijnlijk vergeten, het zij zo.
Het laatste topic wat ik over vleesmolens kon vinden was 2 jaar oud.
Iemand ervaring met een elektrische vleesmolen die de wat hardere botsoorten als lam en geit (makkelijk) kan vermalen?
Ideeën en/of tips over andere diersoorten dan gevogelte zijn ook meer dan welkom.
En waarom dan geen barf?
Nou omdat ik een luie hond heb haha als ik een hele penslap geef dan wordt het eerst doodgeschud en daarna komt hij het terugbrengen met de vraag wat hij ermee moet en of ik het aub in stukjes kan knippen.
En 1 dag oogkleppen op en malen zal voor mij wel lukken als het daarna een maand lang 3 x per dag niet herkenbaar in de bak ligt