Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
tt-tjes schreef: wo 04 mar 2020, 19:27 Ik heb tot nu toe geen koorts, hoest me alleen te pletter, niesen als een gek en al een doos tissues versleten.
Er zijn in het Radboud ziekenhuis 160 mensen getest met luchtweg problemen. Geen daarvan had het Corona virus.

Deze stond vanmorgen op mijn tijdlijn:

CORONAVIRUS
Last evening dining out with friends, one of their uncles, who's graduated with a master's degree and who worked in Shenzhen Hospital (Guangdong Province, China) sent him the following notes on Coronavirus for guidance:
1. If you have a runny nose and sputum, you have a common cold
2. Coronavirus pneumonia is a dry cough with no runny nose.
3. This new virus is not heat-resistant and will be killed by a temperature of just 26/27 Celsius. It hates the Sun.
4. If someone sneezes with it, it takes about 10 feet before it drops to the ground and is no longer airborne.
5. If it drops on a metal surface it will live for at least 12 hours - so if you come into contact with any metal surface - wash your hands as soon as you can with a bacterial soap.
6. On fabric, it can survive for 6-12 hours. normal laundry detergent will kill it.
7. Drinking warm water is effective for all viruses. Try not to drink liquids with ice.
8. Wash your hands frequently as the virus can only live on your hands for 5-10 minutes, but - a lot can happen during that time - you can rub your eyes, pick your nose unwittingly and so on.
9. You should also gargle as prevention. A simple solution of salt in warm water will suffice.
10. Can't emphasize enough - drink plenty of water!

THE SYMPTOMS
1. It will first infect the throat, so you'll have a sore throat lasting 3/4 days
2. The virus then blends into a nasal fluid that enters the trachea and then the lungs, causing pneumonia. This takes about 5/6 days further.
3. With pneumonia comes high fever and difficulty in breathing.
4. The nasal congestion is not like the normal kind. You feel like you're drowning. It's imperative you then seek immediate attention.

===

Of het allemaal waar is weet ik niet, hoewel het niet door een mafklapper werd gedeeld :biggrin2:
Door kiara
Lizzy schreef: do 05 mar 2020, 07:48 Er zijn in het Radboud ziekenhuis 160 mensen getest met luchtweg problemen. Geen daarvan had het Corona virus.

Deze stond vanmorgen op mijn tijdlijn:

CORONAVIRUS
Last evening dining out with friends, one of their uncles, who's graduated with a master's degree and who worked in Shenzhen Hospital (Guangdong Province, China) sent him the following notes on Coronavirus for guidance:
1. If you have a runny nose and sputum, you have a common cold
2. Coronavirus pneumonia is a dry cough with no runny nose.
3. This new virus is not heat-resistant and will be killed by a temperature of just 26/27 Celsius. It hates the Sun.
4. If someone sneezes with it, it takes about 10 feet before it drops to the ground and is no longer airborne.
5. If it drops on a metal surface it will live for at least 12 hours - so if you come into contact with any metal surface - wash your hands as soon as you can with a bacterial soap.
6. On fabric, it can survive for 6-12 hours. normal laundry detergent will kill it.
7. Drinking warm water is effective for all viruses. Try not to drink liquids with ice.
8. Wash your hands frequently as the virus can only live on your hands for 5-10 minutes, but - a lot can happen during that time - you can rub your eyes, pick your nose unwittingly and so on.
9. You should also gargle as prevention. A simple solution of salt in warm water will suffice.
10. Can't emphasize enough - drink plenty of water!

THE SYMPTOMS
1. It will first infect the throat, so you'll have a sore throat lasting 3/4 days
2. The virus then blends into a nasal fluid that enters the trachea and then the lungs, causing pneumonia. This takes about 5/6 days further.
3. With pneumonia comes high fever and difficulty in breathing.
4. The nasal congestion is not like the normal kind. You feel like you're drowning. It's imperative you then seek immediate attention.

===

Of het allemaal waar is weet ik niet, hoewel het niet door een mafklapper werd gedeeld :biggrin2:
Ach dan zal het wel meevallen
Interessant van de Engelse bedankt
Door pike
Als het bij 26-27 graden dood gaat waarom doet het het dan zo goed in een lichaam van 37? En moet je je kleding wassen op 60?
Hoe weet die studiebol al die details (bv dat het na x meter naar de grond dwarrelt en hoe lang het op welke ondergrond in leven blijft) van een nieuw virus?
Maar wel prettig om eens een keer geen paniekverhaal te lezen.
Door Lizzy
pike schreef: do 05 mar 2020, 13:47 Als het bij 26-27 graden dood gaat waarom doet het het dan zo goed in een lichaam van 37? En moet je je kleding wassen op 60?
Hoe weet die studiebol al die details (bv dat het na x meter naar de grond dwarrelt en hoe lang het op welke ondergrond in leven blijft) van een nieuw virus?
Hahahaha, weet je dat ik me tijdens de wandeling met de honden exact hetzelfde af liep te vragen?! Ik heb dus ook echt geen idee maar misschien is het gewoon ouderwets gelul hoor, dat het virus niet van 26 graden houdt.
Door tt-tjes
kiara schreef: Gelukkig geen koorts
Beterschap
Nu dus wel koorts ;D ik drink me suf aan thee met honing. Het enorme snotteren is nu wel af aan het nemen. Hoesten wordt ook iets minder. Ik heb dus gewoon griep.
Door Kaio
Dat is wel een goede. Denk dat die temperatuur op de buitenlucht temperatuur slaat. Ergens logisch want griepvirus is ook niet actief in de zomer doorgaans.
Wellicht dat een virus zich anders gedraagt als het een gastheer heeft dan in de open lucht. On open lucht weet het sowieso maar korter te overleven dan in een gastheer. Vraag me niet hoe dat zit, wellicht iemand die er meer van weet ;D

Maar is op 60 graden wassen dan nodig? Tis immers buiten het lichaam? Of is het meer ienemienemutte noem maar eens een getal wat op de wasmachine staat? :g:
Door Siberienne
pike schreef: do 05 mar 2020, 13:47 Als het bij 26-27 graden dood gaat waarom doet het het dan zo goed in een lichaam van 37? En moet je je kleding wassen op 60?
Combinatie vans temperatuur en vochtigheid en UV? Ik weet nog wel dat we verkoudheisvirussen zoals de gewone Corona bij lagere temperaturen moesten kweken, ze dringen het lichaam binnen in neusslijmvlies en dat is kouder dan 37C

Helemaal verklaren kan ik het ook niet maar het is wel een bekend fenomeen dan veel verkoudheid en griepvirussen niet circuleren op dit halfrond in de zomer. Het groepseizoen in Australië is dan ook precies omgekeerd van hier: begint geloof in juni daar.

De verspreiding van een nieuw virus is lastig inschatten; hoe ver het door de lucht dwarrelt is natuurkunde; hoever verspreiden druppels van een bepaalde grootte zich door de lucht bij hoesten / niesen. Maar de crux zi t hem erin hoeveel virusdeeltjes zo’n druppel bevat en hoeveel er nodig zijn om iemand ziek te maken bij inademing.
Globaal wordt 1,5 meter aangehouden voor alle virussen die luchtweg infecties geven, of dat voor COVID19 ook klopt is nog de vraag.
Door Siberienne
Kaio schreef: do 05 mar 2020, 14:53 Dat is wel een goede. Denk dat die temperatuur op de buitenlucht temperatuur slaat. Ergens logisch want griepvirus is ook niet actief in de zomer doorgaans.
Wellicht dat een virus zich anders gedraagt als het een gastheer heeft dan in de open lucht. On open lucht weet het sowieso maar korter te overleven dan in een gastheer. Vraag me niet hoe dat zit, wellicht iemand die er meer van weet ;D

Maar is op 60 graden wassen dan nodig? Tis immers buiten het lichaam? Of is het meer ienemienemutte noem maar eens een getal wat op de wasmachine staat? :g:
Boven de 40C (of was het nou 42) denatureren eiwitten en daarmee ook de spikes van eiwit waarmee virussen zich aan cellen hechten. Dus is het ‘dood’ (eigenlijk leven virussen niet eens echt)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door