Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Ik wil in ieder geval jou vast bedanken Siberienne voor de verhelderende berichten in dit topic! Voor mij in ieder geval erg prettig om te lezen met een realistische blik :)
Door millyckk
dinky89 schreef:Ik wil in ieder geval jou vast bedanken Siberienne voor de verhelderende berichten in dit topic! Voor mij in ieder geval erg prettig om te lezen met een realistische blik :)
Eens!
Siberienne schreef: di 03 mar 2020, 21:31 Ik vraag me af of mensen ze niet voor zichzelf aan het gebruiken zijn. (Echt hoor, mensen doen de raarste dingen en Corona is Corona toch?)
OH, dat zou dan beter zijn. Ale, nog steeds onzinnig, maar iets minder gevaarlijk.
Mensen doen in dit soort situaties echt de raarste dingen, geloven niets meer en luisteren ook niet echt meer, horen alleen wat ze willen horen.
Door pike
Het lijkt er inderdaad op alsof mensen ze voor zichzelf gebruiken. Dit staat op RTL-nieuws:

"Ook lijken mensen op zoek te zijn naar thuistesten. De 'Testjezelf Pre-Pet Coronavirus Test' – bedoeld voor dieren, niet voor mensen – is online inmiddels uitverkocht. Ook de drogist laat weten een piek te zien in de verkoop van dit soort producten.

Niet voor Covid-19

Herman Egberink, viroloog gezelschapsdieren infectieziekten, raadt dit soort thuistests af. Ze zijn nadrukkelijk bedoeld om te controleren of honden of katten besmet zijn met een coronavirus, maar niet geschikt om mensen te testen, en bovendien niet gemaakt voor Covid-19.

"Er bestaan verschillende coronavirussen. De virussen die bij een hond en kat voorkomen zijn totaal anders dan het virus dat bij de mens voorkomt. De meeste behoren ook tot een andere groep dan Covid-19."

Deze testen als mens proberen, levert volgens Egberink weinig op. "Waarschijnlijk blijft de test negatief, zelfs al ben je besmet. En als hij wel positief is, zegt dat eigenlijk niets.""
Door Aquillo
Isoleren .. mezelf. klein huis dus kan er niemand in en uit. Schoonmaken gaat dus ook niet als je ziek in je uppie op bed ligt. Kleinere tuin.. uit nood zou het kunnen. Eten voor mens en dier geen probleem. tegenwoordig wordt alles aan huis bezorgd. maar kunnen buren en bekenden ook doen. op de stoep neer zetten of aan je deur hangen. Moet ik zelf wel de deur kunnen openen natuurlijk
Door Aquillo
dinky89 schreef: di 03 mar 2020, 22:40 Ik wil in ieder geval jou vast bedanken Siberienne voor de verhelderende berichten in dit topic! Voor mij in ieder geval erg prettig om te lezen met een realistische blik :)
Mee eens
Door Siberienne
dinky89 schreef: di 03 mar 2020, 22:40 Ik wil in ieder geval jou vast bedanken Siberienne voor de verhelderende berichten in dit topic! Voor mij in ieder geval erg prettig om te lezen met een realistische blik :)
Dank allemaal ;) doe het graag.
Door kiara
Mijn zoon van 16 is ziek
Had vanochtend 38 koorts en last van ze longen met adem halen
Straks nog een keer meten
Hopelijk niks aan de hand, maar mijn oudste dochter zegt: bij koorts en luchtweg klachten contact opnemen met huisarts ( volgens RIVM)
Vind het toch eng hoor :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door