Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Angelique schreef: za 29 feb 2020, 21:56 Geen idee, ik weet niet beter of dat gewone zeep ook prima is.
Ik heb nu begrepen dat het de alcohol is die het hem doet. Die vernietigt virussen. Maar dan moet er dus wel een flink percentage alcohol in je flesje zitten.
wiki:

90% alcohol rubs are highly flammable, but kill many kinds of viruses, including enveloped viruses such as the flu virus, the common cold virus, and HIV, though is notably ineffective against the rabies virus.[18][19][20]

90% alcohol rubs are more effective against viruses than most other forms of hand washing.[21] Isopropyl alcohol will kill 99.99 % or more of all non-spore forming bacteria in less than 30 seconds, both in the laboratory and on human skin.[16][22]

En 9 dagen? Dat vind ik nou niet bepaald kort :-X
Ik las vanmiddag dat het Rhino-virus zo'n drie a vier uur overleeft buiten een lichaam. Dat is toch heel wat anders.
Door Angelique
Herstel..net de video teruggevonden en hij zei...a few days. Dan moet het wel via hoesten oid ophet oppervlak terechtgekomen zijn. Het zou niet zo zijn dan enige aanraking van een besmet iemand zo,n oppervlak al besmet zouzijn.
Door Aquillo
Nee niet echt. Als het echt een golf wordt kun je er weinig aan doen. Er zijn meer virale ziekten die zo eng zijn dat je al helemaal niet wil weten wat die kunnen veroorzaken. Mocht je ziek worden .. direct contact met je arts en met eventuele medicatie gewoon uitzieken.
Op zich vallen de aantallen besmettingen nog mee als je dat in verhouding zet tot het aantal mensen dat op deze aardkloot rondloopt.
Wat ik wel interessant vindt.. het bericht dat er een hond besmet zou zijn in China. Ik hoop dat ze het mis hebben

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -bij-hond/
Honden hebben ook eigen corona-virussen. Net als katten. FIP is vb veroorzaakt door Corona.
Die komen erg veel voor. Bij katten zijn er meer wel drager dan niet.

Kans is groot dat zo'n hond gewoon een gemuteerd virus had van de 'normale' honden corona die licht positief teste voor deze corona bij de mens. En dat verhaal is, zoals gewoonlijk, een eigen leven gaan leiden.

Niemand het linkje in Ina's bericht gelezen?
Van mijn kant dan ook maar even een artikel om de Corona gekte een beetje te relativeren
https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/ ... tQM58KEWIk
Het is een interessant stukje. En ik weet niet of Knack in NL bekend is maar dat is een ernstig tijdschrift, geen roddelblad.
Door Laika
pearlsofpassion schreef: zo 01 mar 2020, 07:13

Het is een interessant stukje. En ik weet niet of Knack in NL bekend is maar dat is een ernstig tijdschrift, geen roddelblad.
Ik kan het stuk niet lezen zonder me te registreren.

Voor onszelf zijn we niet zo bang. Mijn grootste angst is dat we allebei opgenomen moeten worden en er dan niemand is die voor Seven kan zorgen.

Wij plannen onze afspraken en boodschappen vaak op 1 dag. Omdat we dan niet tussendoor even onze handen kunnen wassen heb ik toch maar een flesje handgel met alcohol gekocht (het was volgens mij de laatste ::) )
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: zo 01 mar 2020, 07:13 Honden hebben ook eigen corona-virussen. Net als katten. FIP is vb veroorzaakt door Corona.
Die komen erg veel voor. Bij katten zijn er meer wel drager dan niet.

Kans is groot dat zo'n hond gewoon een gemuteerd virus had van de 'normale' honden corona die licht positief teste voor deze corona bij de mens. En dat verhaal is, zoals gewoonlijk, een eigen leven gaan leiden.

Ik heb het gelezen. En heel eerlijk gezegd vond ik het artikel weinig hout snijden. Het vergelijk met de Spaanse griep op gebied van vorm van besmetting vond ik nogal een misser. Tijdens de Spaanse griep overleden namelijk vooral jonge gezonde mensen. Geen verzwakte. Cytokine Storm. Dat heb ik al eerder genoemd in deze.

Verder denk ik niet dat China het fijn vindt dat ze weer lekker vat op de bevolking hebben. Het land ligt plat en de economie ligt plat. En als China nou iets niet fijn vindt, is het wel een platliggende economie. Ja, en dat China een vervuild land is: ja, leuk en aardig maar in Europa verspreid het virus zich net zo makkelijk.

En ja, ik vind het hele verhaal dus eigenlijk gewoon niet echt boeiend.... Da's natuurlijk puur persoonlijk.
Door Too
Angelique schreef: za 29 feb 2020, 23:36 Herstel..net de video teruggevonden en hij zei...a few days. Dan moet het wel via hoesten oid ophet oppervlak terechtgekomen zijn. Het zou niet zo zijn dan enige aanraking van een besmet iemand zo,n oppervlak al besmet zouzijn.
Is nog wel van belang hoeveel van dat virus dan nog in leven is en voor zo ver ik t begrepen heb neemt dat erg snel af.
Door pike
Angelique schreef: za 29 feb 2020, 23:36 Herstel..net de video teruggevonden en hij zei...a few days. Dan moet het wel via hoesten oid ophet oppervlak terechtgekomen zijn. Het zou niet zo zijn dan enige aanraking van een besmet iemand zo,n oppervlak al besmet zouzijn.
Dat laatste denk ik ook niet, maar de uitgehoeste druppels met virus dalen toch ergens op neer. En als je maar snel genoeg contact maakt met je hand en vervolgens in je neus peutert, of op je duim zuigt of gaat nagelbijten :biggrin2: Heb je hem dan zitten?
Door Aquillo
Kaio schreef: zo 01 mar 2020, 15:51 Ik zat de regels van huisisolatie te lezen
https://www.nu.nl/coronavirus/6034311/d ... lk_wrapper

Eh ;D ::) :-\ :-[
2 weken op je kamer blijven, in onze slaapkamer staat er alleen een bed...
Elke dag van alles poetsen terwijl je ziek bent? Ik kan met koorts amper op mijn benen staan ;D

Maar serieus dan maak ik me wel de meeste zorgen nog om de honden , hoe moet dat dan in zo'n geval?
Ja dat laatste vooral. Ik heb normaal wel iemand die er voor kan zorgen als ik ziek ben, ware het niet dat die vriend nu net met een gebroken voet zit. Dus nee die kan dat niet. is ook de enige die ik toevertrouw om mijn honden te voeren zoals ik doe.
Door Lizzy
Kaio schreef: zo 01 mar 2020, 15:51 Ik zat de regels van huisisolatie te lezen
https://www.nu.nl/coronavirus/6034311/d ... lk_wrapper

Eh ;D ::) :-\ :-[
2 weken op je kamer blijven, in onze slaapkamer staat er alleen een bed...
Elke dag van alles poetsen terwijl je ziek bent? Ik kan met koorts amper op mijn benen staan ;D

Maar serieus dan maak ik me wel de meeste zorgen nog om de honden , hoe moet dat dan in zo'n geval?
Interessant, dank je voor het plaatsen. Gaat natuurlijk nergens over, poetsen terwijl je doodziek bent..... Dat moeten je huisgenoten dus doen. Bij ons kan er wel 1 iemand boven blijven en 1 iemand beneden. Maar wij hebben maar 1 plee en 1 badkamer en die is beneden dus dat is best ingewikkeld. Er staan ook wel dingen in dat ik denk "pardon?". Je kleding apart wassen op 60 graden? Waar is dat dan goed voor?

Qua honden hebben we allemaal wel een probleem, denk ik. Ja, stel je buurman is ziek, ga jij daar naar binnen om hondjelief aan te lijnen en uit te laten???

Wij hebben een redelijk grote tuin (400 m2). Hoe lullig ik het ook vind voor mijn hondjes: ze zoeken het daar maar uit. Dood gaan ze er niet van. Ik heb vandaag wel met Leo gepraat over "stel nou dat je beide het ziekenhuis in moet". Dat is echt wel een ding :-X . Laten we gewoon maar hopen dat het zo ver niet komt want dat lossen we niet op :-X
Door Kaio
Oo wij hebben natuurlijk ook nog een vide van beneden naar de bovenverdieping :biggrin2: dus alleen bovenverdieping wordt hem niet, dat staat allemaal in verbinding . En ok de honden kunnen 2 weken de tuin in bij ons ook, maar dat een van ons 2 weken boven blijft en de honden niet ziet, onmogelijk natuurlijk! ;D Maar er zijn ook mensen zonder tuin, geen idee hoe dat opgelost wordt, zou denken iemand die er dan mee wandelt?
Maar inderdaad stel nou dat je beide naar het ziekenhuis moet, dan zitten wij met een serieus probleem. We hebben niet zomaar honden die je ergens anders neerzet. Bovendien kan opa dat niet meer aan.

Ja kleding op 60 graden, dan kun je het meeste wel weggooien ::) of je hebt naveltruitjes :biggrin2:
Door sam28
Nee ik ben niet zenuwachtig, het zal me echt jeuken. Ik zag vandaag in de supermarkt wel mensen hamsteren.
Euhh, waarom? Zolang de katten te eten hebben en een schone poepdoos, vind ik het wel gezegend.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door