Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Ik ga jullie vermoeien met wat do's en don't met betrekking tot het innemen van supplementen. Het kan natuurlijk zijn dat wat ik schrijf niet klopt. Maar dan zijn er hier wel weer mensen die me corrigeren! Graag ook aanvullen met informatie als je hebt :-*

Wel doen:
* Vitamine C innemen
* Vitamine D innemen
* Gemberthee drinken als je ziek bent
* Knoflook eten
* Golden Paste nemen
* Stomen met tea tree olie als je ziek bent

Niet doen als je ziek bent:
* Echinacea supplementen innemen
* Sambucol of andere vlierbes supplementen innemen
* Honing of suiker eten
* Chlorella, Spirulina innemen

Bovenstaande supplementen of voedingsmiddelen kunnen een verhoging van de cytokine productie veroorzaken. Zeggen ze. En dat kan leiden tot een zogenaamde "Cytokine Storm". Zeggen ze. Wat in meer dan Jip en Janneke taal zoveel wil zeggen als een totaal op hol geslagen immuunsysteem. Wat dan weer kan leiden tot long en orgaanschade.
Door Kaio
Nou hier is het al opgelopen tot 20 in 3 dagen tijd. En op andere plekken in Duitsland zijn er ook weer nieuwe.
En er zijn Hier al 1000 mensen in quarantaine. Nu hebben we het hier over kleine dorpjes met ook voldoende niks ertussen. Wel is patiënt 0 nog onbekend hier.
In Nederland en Tilburg is dat wel anders he, daar ligt alles veel dichter op elkaar, dus ik vrees dat het hard zal gaan :-\ Ligt er natuurlijk wel aan waar hij is geweest nadat ie terug is gekomen uit Italië en of ie met ziekteverschijnselen lang heeft rondgelopen of dat ie direct aan de bel getrokken heeft.
Door Kaio
Dit stukje vind ik nou ook helemaal niet leuk
In Hongkong zou een hond van een besmette persoon licht positief getest hebben op het coronavirus, melden meerdere Chinese media. Volgens Hongkong is er geen aanleiding om te denken dat het dier mensen kan besmetten. De hond is wel in quarantaine geplaatst uit voorzorgsmaatregel.
Hoop maar dat dat een beetje lariekoek is
Door kiara
Kaio schreef: vr 28 feb 2020, 09:08 Nou hier is het al opgelopen tot 20 in 3 dagen tijd. En op andere plekken in Duitsland zijn er ook weer nieuwe.
En er zijn Hier al 1000 mensen in quarantaine. Nu hebben we het hier over kleine dorpjes met ook voldoende niks ertussen. Wel is patiënt 0 nog onbekend hier.
In Nederland en Tilburg is dat wel anders he, daar ligt alles veel dichter op elkaar, dus ik vrees dat het hard zal gaan :-\ Ligt er natuurlijk wel aan waar hij is geweest nadat ie terug is gekomen uit Italië en of ie met ziekteverschijnselen lang heeft rondgelopen of dat ie direct aan de bel getrokken heeft.
Jemig dat gaat ook hard in Duitsland pff
Ik heb het idee dat die mondkapjes ( als ze er nog zijn) ook niet voldoende helpen :(
Het gekke ( gelukkig) hoor je niks over besmetting bij kinderen alleen oudere toch?
Door Kaio
kiara schreef: vr 28 feb 2020, 09:24 Jemig dat gaat ook hard in Duitsland pff
Ik heb het idee dat die mondkapjes ( als ze er nog zijn) ook niet voldoende helpen :(
Het gekke ( gelukkig) hoor je niks over besmetting bij kinderen alleen oudere toch?
Ik heb nog geen mondkapjes gezien, maar ben nog niet hier in Duitsland naar de winkel geweest. Heb ik een beetje vermeden, verwacht daar van die panikerende alles inslaan mensen tegen te komen, en als er dan zoveel van die mensen om me heen lopen plof ik echt, dat is echt iets waar ik niet mee om kan gaan, dus blijf ik weg :P

De besmettingen betreffen de in quarantaine gestelde mensen die contact hebben gehad met dat echtpaar. Er is niet vermeld of dat ook kinderen zijn. Zij werkte dus wel op een kinderdagverblijf. Maar ook die en de ouders zijn in quarantaine. Maar geloof dat de meeste dus carnaval vierders zijn, dus inderdaad met een al zieke in contact geweest zijn.
In Italië waren er wel kinderen besmet maar echt heel weinig maar
Wat ik me afvraag wat gebeurt er als je in quarantaine gezet wordt in je eigen huis met je huisdieren. Want tsja de honden moet reeel gezien toch uit en toch ook eten ed. Ik vraag me ondertussen echt af of ik niet voor de honden een extra lading vlees moet laten komen zodat mocht het gebeuren we ze iig kunnen voeren.
Vind het ondertussen wel eng worden. Zeker Den Haag hutje mutje. Mijn manager is nu ook ver weg op vakantie....en met al dat carnaval en nu ivm de voojaarsvakantie veel mensen op vakantie.
Door Kaio
Cindy de Wolf schreef: vr 28 feb 2020, 09:56 Wat ik me afvraag wat gebeurt er als je in quarantaine gezet wordt in je eigen huis met je huisdieren. Want tsja de honden moet reeel gezien toch uit en toch ook eten ed. Ik vraag me ondertussen echt af of ik niet voor de honden een extra lading vlees moet laten komen zodat mocht het gebeuren we ze iig kunnen voeren.
Vind het ondertussen wel eng worden. Zeker Den Haag hutje mutje. Mijn manager is nu ook ver weg op vakantie....en met al dat carnaval en nu ivm de voojaarsvakantie veel mensen op vakantie.
Dat vroeg ik me serieus ook al af. Ik heb geen idee daar wordt niks over geschreven.
Wel dat de burgermeester zelfs een totale lock down niet uitsluit. Nou heb ik de mazzel dat dit dorpje dus net bij de andere gemeente hoort.
Mijn man is vorige week wel nog bij de stort geweest die naast dat dorp ligt, nu heb je op zo'n plaats gelukkig niet veel mensen
Maar inderdaad als dat gebeurd mogen mijn honden dan 14 dagen niet uitgelaten worden? :???: :???: :???:
Kaio schreef: vr 28 feb 2020, 10:01 Dat vroeg ik me serieus ook al af. Ik heb geen idee daar wordt niks over geschreven.
Wel dat de burgermeester zelfs een totale lock down niet uitsluit. Nou heb ik de mazzel dat dit dorpje dus net bij de andere gemeente hoort.
Mijn man is vorige week wel nog bij de stort geweest die naast dat dorp ligt, nu heb je op zo'n plaats gelukkig niet veel mensen
Maar inderdaad als dat gebeurd mogen mijn honden dan 14 dagen niet uitgelaten worden? :???: :???: :???:

Ik had ook al gezocht maar daar niets over gevonden....Als het dreigt kunnen wij naar de camping dat ligt afgelegen en zeker nu erg verlaten/rustig. Denk beetje te vergelijken met jou nu. Maar thuis in Den Haag. Ik krijg er serieus de bibbers van. Maar goed als je geen contact mag hebben mag je ook niets aangeleverd krijgen neem ik aan. Afijn nog veel vragen/onduidelijk. Of de leveranciers zitten dadelijk zonder omdat alles stil ligt. Vind het lastig en doodeng. Verder maak ook ik mij zorgen om mijn ouders en mijn opa en oma...voor onszelf denk ik dat het risico wel "meevalt".
Door kiara
Voorjaarsvakantie is toch voorbij althans hier in Drenthe wel
Ik maak mij vooral zorgen als je inderdaad word ingesloten( dorpen/stad) kwa eten drinken.
Voor de honden heb ik zat gelukkig, maar zit toch te denken om wat houdbare dingen in te slaan :(

Toch kinderen oké
Als het in de grote steden komt is het leed niet te overzien ( bv Amsterdam Rotterdam )
Door kiara
Cindy de Wolf schreef: vr 28 feb 2020, 10:07 Ik had ook al gezocht maar daar niets over gevonden....Als het dreigt kunnen wij naar de camping dat ligt afgelegen en zeker nu erg verlaten/rustig. Denk beetje te vergelijken met jou nu. Maar thuis in Den Haag. Ik krijg er serieus de bibbers van. Maar goed als je geen contact mag hebben mag je ook niets aangeleverd krijgen neem ik aan. Afijn nog veel vragen/onduidelijk. Of de leveranciers zitten dadelijk zonder omdat alles stil ligt. Vind het lastig en doodeng. Verder maak ook ik mij zorgen om mijn ouders en mijn opa en oma...voor onszelf denk ik dat het risico wel "meevalt".
Ja dat heb ik ook mijn moeder is 85 en woont in Haarlem dus ook nog ver weg

Camping kan ik ook heen( heb tourcaravan ) maar misschien mag dat dan ook niet meer.
kiara schreef: vr 28 feb 2020, 10:09 Voorjaarsvakantie is toch voorbij althans hier in Drenthe wel
Ik maak mij vooral zorgen als je inderdaad word ingesloten( dorpen/stad) kwa eten drinken.
Voor de honden heb ik zat gelukkig, maar zit toch te denken om wat houdbare dingen in te slaan :(

Toch kinderen oké
Als het in de grote steden komt is het leed niet te overzien ( bv Amsterdam Rotterdam )
Nee in Midden Nederland is het nu voorjaarsvakantie.
Door Siberienne
Lizzy schreef: vr 28 feb 2020, 07:34 Nauwelijks. Meneer is vast lekker wezen carnavallen. Het is gewoon wachten op "oh, we hebben 50 besmette burgers in Brabant. Oh, de eerste in Rotterdam gesignaleerd. Oh hemel, niet 1 maar 30".
Zo bedoelde ik het niet. Als die meneer een week geleden uit Lombardije is terug gekomen en de incubatie tijd is gemiddeld 5-7 dagen, dan is de kans dat Doranto in de weken ervoor ergens tegenaan is gelopen bij een bezoekje aan de supermarkt nihil. Maar goed, wij (als in "het publiek") weten niet alle details van deze man dus de tijd zal het leren.

In z'n algemeenheid: op het moment dat de gevallen nog alleen opduiken in mensen die een reis naar een bekend gebied hebben gemaakt, is het virus nog niet uitgebreid rond aan het gaan. Dat bedoelde ik voor Doranto.

In Nederland hebben we de NIVEL peilstations. Dat zijn een aantal huisartsen praktijken die screeningskweken afnemen bij mensen met griep-achtig beeld om te weten welke virussen rond gaan. Die hebben de afgelopen weken ook al op corona getest en nog niks gevonden.

Verspreiding nu kan natuurlijk wel en het is nog niet goed te voorspellen hoe hard dat gaat. Verstandigste zou zijn dat mensen die grieperig zijn thuis blijven en in ieder geval een goede "hoest hygiene".

Ik maak me soms ook wel zorgen hoor, over mensen die ik ken die kwetsbaar zijn (kinderen trouwens heel weinig gevallen tot nu toe en de meeste mild van wat bekend is) maar denk tegelijk, die lopen ook risico bij influenza, RS, Metapneumovirus, bacteriele luchtweginfecties. Dus daar probeer ik wel een beetje nuchter in te blijven. Verreweg de meeste infecties verlopen niet ernstig (>80%)

Ik maak me meer zorgen om ontwrichting van de handel, met bijvoorbeeld dreigende tekorten aan geneesmiddelen die in China worden geproduceerd en ik denk dat de ziekenhuizen het erg druk gaan krijgen als het snel verspreid. Maar ook dat kan meevallen. Warm weer kan bv ook helpen, en zon om verspreiding tegen te gaan.
Al met al, we weten niet alles, dus ik hoop maar gewoon op het beste scenario. En per dag zie ik wel wat er gaat gebeuren. Ik ben erg goed in bedenken van rampenscenario's en ik merk nu bij mezelf dat ik daar wel klaar mee ben en denk "we zien wel wat er gebeurt" . " de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest"
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door