Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Ik vind de porties ook lastig inschatten bij de WW. Maar meestal kan je de eenheid wel naar grammen omzetten en dat is makkelijker. Daar waar het niet kan wordt het schatten en toch ook zo eerlijk zijn dat het meestal wel iets minder is dan je zelf zou bedenken/willen.
Door Elf
Kaela schreef: vr 14 feb 2020, 22:03 Ik vind de porties ook lastig inschatten bij de WW. Maar meestal kan je de eenheid wel naar grammen omzetten en dat is makkelijker. Daar waar het niet kan wordt het schatten en toch ook zo eerlijk zijn dat het meestal wel iets minder is dan je zelf zou bedenken/willen.
Als je naar beneden scrolt in de app zie je hoeveel gram een portie is :)
Door El_Kato
Elf schreef: za 15 feb 2020, 08:58 Als je naar beneden scrolt in de app zie je hoeveel gram een portie is :)
Paar keer geprobeerd maar kan het toch niet helemaal vinden… maakt op zich niet zoveel uit het werd al eerder gezegd sowieso minder dan wat ik normaal als portie pak :P

De Griekse joghurt is op het het laatste restje in opties van 100 gr met 30 gr meusli (dat klinkt weinig maar is echt wel genoeg) en een banaan of appel in stukjes erdoor. Heb voor nu sojajoghurt gehaald dat is beter en vind ik prima te doen met muesli :)

Zaterdag een 0 punten minestronesoep gemaakt erg lekker maar goed vullen doet ie niet… heb een uurtje laten dan alweer een rommelbuik :(
Vandaag heb ik er 2 crackers met cottages cheese met nog een paar plakjes shoarma rollade die nog over waren bij gedaan. Vanavond een restje Thai wat ook op moet :)
Door El_Kato
Prima vol te houden tot nu :) heb de afgelopen dagen minder punten gegeten per dag dan mag maar zeker niet weinig gegeten. Wel meer fruit en groente. Vandaag en morgen blijf ik ook onder het aantal punten wat per dag mag. Dat moet ook want vrijdag en zaterdag ga ik uit eten :D Vrijdag in een goed biefstuk restaurant, daar kijk ik de hele week al naar uit hmmmmmjammmie lekker stukje vlees, bord vol met goddelijke jus en een wit broodje om te dopen HEAVEN :P En een lekkere fles wijn erbij natuurlijk dus dan heb ik alle extra punten nodig die ik deze dagen heb bespaart ;D Zaterdag is een verrassing maar daar zal ook zeker een wijntje bij zitten dus dan heb ik al mijn extra’s wel weer opgemaakt :)

Vrijdag ga ik wegen ben benieuwd :D

Als ik er zo een routine in kan krijgen, door de week gezond veel groente en fruit en in het weekend waar we zin in hebben en wat we lekker vinden dan zou dat een prima balans zijn denk ik :)
Door Angelique
Dat laatste gaat niet werken...kun je wel een keer doen, maar zou geen gewoonte moeten zijn. Dan beter je menu zo aanpassen dat je altijd lekker eet, maar dan wat minder en op punten aangepast.
Bij los gaan in het weekend schuif je in 2 dagen makkelijk net zoveel calorieën naar binnen als in de 5 dagen "lijnen en puntentellen" daarvoor. En over 5 dagen is het alweer weekend :biggrin2:
Door hannabelgje
Hoe gaat het met de afvallers? Ik was een beetje van het ww pad afgeraakt de afgelopen weken. De laatste week toch weer braaf op gaan letten en de moed bij elkaar geraapt vanmorgen om op de weegschaal te gaan staan. Toch weer wat eraf en weer over een drempeltje heen. Ik denk dat het regelmatig blijven bewegen, buiten zijn en heel de week zelf koken toch een redelijk resultaat geeft voor mij.
Ik hoop dat jullie ook een beetje de moed erin kunnen houden in deze lastige tijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Kaela
Ik was de weg ook wat kwijt helaas. Thuis zitten is wel een voordeel. Meneer doet boodschappen en ik laat hem geen rommel meenemen. Ik eet daardoor een stuk meer basic dan op het werk.

Wegen was vorige week namelijk wel even slikken. Maar eens zien wat wen paar weken op dit regime doen. Qua beweging zit ik redelijk hetzelfde, dus het zo op zijn minst er voor mogen zorgen dat ik niet meer aankom. Vind ik ;)
Door hannabelgje
Hoe gaat het met de afvallers? Ik was gelukkig niet aangekomen de afgelopen tijd en sinds deze week weer even strak op regime. Ook weer braaf aan het hardlopen gegaan minimaal 2x per week nu de parkings weer open zijn. Op verharde grond hardlopen lukt me echt niet.
Ook voor de WW mensen: bij de appie hebben ze nu eigen merk skyr die super lekker is. En betaalbaar uiteraard. Ik vind die van de lidl erg zuur.

Door pluk
Nou ja, kom ik er nu pas achter dat er een WW groepje actief is hier :o
9 jaar geleden zo'n 30 kilo mee afgevallen maar de helft daarvan er toch weer bijgegeten. Door aanpassen van wat gewoontes viel ik langzaam weer wat af en ik heb t vanaf 20 april weer opgepakt met WW paars en sindsdien 4,3 kilo afgevallen. Nog 6 te gaan tot de bovengrens van mijn streefgewicht :)
Door Kaela
Hier blijf ik stabiel op -4 kilo. Ik ben sinds het thuiswerken niet aangekomen, ook niet afgevallen. En ik ben heel trots dat ik niet aangekomen ben, want ik heb enorm veel stress gehad en dan ga ik altijd aan het eten.

Nu is de stress gelukkig weer een heel stuk minder. En begin ik er weer over te denken weer even door te pakken. Want stabiel blijven is heel mooi, dat betekend dat ik qua gewoontes goed verbeterd ben. Maar ik ben nog niet waar ik wil zijn. Vraag is alleen of het realistisch is om het nu echt streng te willen. Dus ik ben eerst begonnen met nog iets bewuster keuzes maken en elke kans op bewegen aan te grijpen. Zonder teveel oog op de weegschaal te hebben, zodat ik ook niet chagrijnig op mezelf wordt als het nog niet (veel) effect heeft.
Door hannabelgje
Pauline schreef:Hanna welk programma volg jij van de WW?
Ik volg blauw. Ik heb even groen gevolgd maar dan heb ik zoveel punten dat ik ook pizza kan eten Afbeelding. Vlug weer terug naar blauw gegaan. Dat lijkt voor mij het beste te werken.

Door sam28
Ik ben er 4 aangekomen. Ik fiets niet meer naar mijn werk maar moet nu met de auto en nachtdiensten en slaapgebrek werken ook niet echt mee. Ook niet in mijn 3x per week hardloop regime. Ik loop niet meer, ben veel te moe.

Sinds een kleine week wel weer gezonder aan het eten. Groente en kwark ipv koolhydraten en de pindakaas pot is leeg. Ik merk er qua gewicht nog niks van (het is weer die tijd van de maand) maar mn broek zat wel lekkerder gister dan dat ie 2 weken terug zat. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door