Moderator: Lizzy
Paulus5 schreef: ↑do 09 jan 2020, 09:11 Ze heeft gisterenavond voor het eerst een konijnoor gehad die ik had liggen.Ja, dat kan zeker, dat ze zo snel reageert. Hoeft niet perse door konijn te komen, ik weet niet waar je het gekocht hebt hebt maar sommige diervoedingsnackfabrikanten behandelen gedroogde spullen en dat zou zo maar eens een stof kunnen zijn waar jouw hond niet tegen kan.
Ze heeft de hele nacht liggen krabben en krabt nu nog steeds en bijt weer in aar huid en poten.
Kan het dat ze aan konijn allergisch is of gaan die reacties zo snel niet?
Ze heeft tijdens de eliminatie nog af en toe gekrabt maar eerder sporadisch en bv tijdens wandelen ofzo door halsband net zoals veel honden maar nu is het zoals voor de eliminatie. Dus waarschijnlijk een voedselallergie? En aan konijn is ze dus allergisch?Het is een misverstand te denken dat allergieën voor bepaalde vleessoorten minder vaak voor komt dan andere vleessoorten. Op de een of andere manier blijft er maar een misverstand in de wereld bestaan dat honden vaak allergisch zijn voor rund en kip en niet voor konijn (of lam of geit of paard). Dat is niet zo. Een hond bouwt een allergie op. Dus hoe vaker ie in aanraking komt met een diersoort: hoe groter de kans dat ie een allergie opbouwt. En wat zit qua diersoort veel in hondenvoer? Juist, kip en rund. En wat zit er weinig in hondenvoer? Juist, bijvoorbeeld konijn.
Heb nochtans gehoord dat konijnallergie niet vaak voorkomt daarom ben ik daarmee gestart
Geef ik vanavond nog een konijnoor? Om zeker te zijn dat ze allergisch is of stop ik meteen met konijn dingen?