Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Kaio schreef: di 03 dec 2019, 13:50 Nou dat gaat weer de goede kant uit. Beterschap voor je meisje. Over een week huppelen jullie beiden weer rond :biggrin2:
Ja hoor rustig aan . Vandaag drie keer 10 minuten buiten geweest . Even plassen .wat snuffelen en weer in de koets .Ze slaapt heel veel . Zo nu en dan een klein hapje eten .
Nu nog een drol en dan ben ik tevreden
Bijlagen
20191203_114602.jpg
20191203_114602.jpg (3.36 MiB) 1616 keer bekeken
Door smulpaap
Nog steeds veel slapen . Ze heeft net gepoept , klein hapje gegeten . Maar de meds zitten er weer in .

En ja , als ik nu niets had gedaan ….. :-X Dan had het w.s een gevalletje spoed geworden
Maar goed , ik had het vermoeden al . Het werd na elke loopsheid erger
Verder is ze wel helder hoor , de ""vaste "" gewoontes bv . Hmm het is nu zo laat en dan gebeurt er toch ""dat "" haar snackje bv . Maar dat doen we nu nog maar niet
De rest van de week het recovery voer maar , en daarna zie ik wel verder
Het is nu belangrijk dat er een beetje voeding in gaat , met die a.b en pijnstilling zeker
Anders krijgt ze daar weer last van
Door Eef+Stippels
Ach wat ligt ze er schattig bij :smitten:

Fijn dat het de goede kant op gaat.
Was de operatie zo zwaar, dat ze op recovery voer moest? Dat hebben ze bij ons nooit voorgeschreven gekregen bij de castraties.
Door Spikkelneus
Eef+Stippels schreef: wo 04 dec 2019, 16:57 Ach wat ligt ze er schattig bij :smitten:

Was de operatie zo zwaar, dat ze op recovery voer moest? Dat hebben ze bij ons nooit voorgeschreven gekregen bij de castraties.
Bij de meeste praktijken waar ik heb gewerkt, werd dat standaard gedaan. Maar meer als verdienmodel dan dat het echt nodig was. Er zit nogal een flinke marge op dat spul.... Tuurlijk hielden wij daar braaf een lulverhaaltje bij over licht verteerbaar.... blabla... na de narcose.... blabla..... aansterken.... etc.
Door Eef+Stippels
Spikkelneus schreef: wo 04 dec 2019, 17:02 Bij de meeste praktijken waar ik heb gewerkt, werd dat standaard gedaan. Maar meer als verdienmodel dan dat het echt nodig was. Er zit nogal een flinke marge op dat spul.... Tuurlijk hielden wij daar braaf een lulverhaaltje bij over licht verteerbaar.... blabla... na de narcose.... blabla..... aansterken.... etc.
Oh op die manier...

We hebben het in al die jaren dat we honden hebben 1x aangeraden gekregen. Dat was nadat onze vorige hond een maagtorsie had gehad. Toen hebben we het ook gegeven.
Door smulpaap
Eef+Stippels schreef: wo 04 dec 2019, 16:57 Ach wat ligt ze er schattig bij :smitten:

Dat heb ik zelf besloten . Ze is nogal lastig met eten .En het is net als met frolic meuk daar doet ook menig hond een moord voor
Het gaat me er nu om dat ze iets eet en dat de meds erin gaan .
Door smulpaap
Gister per koets eropuit .deken erin, jas aan en dat vond tut natuurlijk.leuk
Stukje laten wandelen . Aan het einde van de middag meende ik het terror gedrag weer te zien . Toen nog een kwartier gewandeld. Ze ging als de brandweer
En vandaag inmiddels twee keer 20 minuten gewandeld .
Dit is dag drie na de ingreep en ze is nog herstellende, maar ik zie het verschil nu al .
Dus aan het einde van de middag nog maar een wandelingetje
Door smulpaap
Eetlust neemt ook weer toe . De eerste dagen 50 , 60 gram per dag
Maar juf krijgt echt meer trek
Vandaag de meuk nog maar op maken
Morgen Spiervlees, dan een hele kwartel en daarna voorlopig haar slanke lijn menu
Eens kijken wat er gaat gebeuren qua gewicht .
Door Eef+Stippels
smulpaap schreef: Dat heb ik zelf besloten . Ze is nogal lastig met eten .En het is net als met frolic meuk daar doet ook menig hond een moord voor
Het gaat me er nu om dat ze iets eet en dat de meds erin gaan .
Ok, snap ik. Ze moeten wel wat eten bij die nsaids. Ik heb zelf gelukkig weinig ervaring met moeilijke eters, ze eten hier de oren van je hoofd :biggrin2:

Fijn dat de draak in de smurf zich weer laat zien :biggrin2:
Door smulpaap
Thara gaat prima . Morgen de laatste meds , gister heeft ze hertvlees gehad , vandaag een hele kwartel . Ik merk echt dat ze het geknaag begint te missen . Waar blijft de rest van mijn eten . Ze loopt heerlijk te rennen aan de lange lijn , boos omdat ze nog niet los mag . En het ""rare pakkie "" schijnt heerlijk te zitten :biggrin2: Waarom mot dat nu uit ? Straks de hechtingen er nog uit en dan mag juf weer uit haar dak gaan
Door Ina
Heerlijk dat het zo goed gaat met madam :biggrin2:
En ja, als ze één keer weer in actie komen is het vaak hard werken is om ze rustig te houden ;)

Maar ja, het bewegen is weer opgang gekomen, het eten zo langzamerhand ook weer....dus straks weer 'vooruit met die geit'

Wanneer mogen de hechtingen er uit?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door