Zojuist heeft Maci met een eenjarige golden "gespeeld"

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑za 30 nov 2019, 17:29 Hoe werkt dat dan, dat luid geven? Waarom komen ze dan? Ik heb wel ooit staan huilen als een wolf toen spot er vandoor was (trok zijn lijn stuk) en toen kwam hij wel. Zou dat zoiets zijn?Alle brakken (lopende honden - rasgroep 6) geven luid als ze een vers spoor van haarwild vinden. Ze blaffen op een speciale manier. Je hoeft ze dit niet te leren, het zit in hun genen. Voor de andere honden uit de meute is dat het teken dat de luidgever wild heeft gevonden en ze gaan allemaal op het luid af om dan vervolgens (als het volgens het boekje gaat tenminste) gezamenlijk het spoor uit te werken. Heel mooi om te zien!
Ik heb voor het eerst in bijna 2 jaar weer gestept! Vorig jaar kon het niet ivm schouder. En de mannen deden het best netjes voor zo’n eerste keer. Toen nog zelf stukje hardgelopen. En dit is nu;
5ED1E520-FFEF-4BA8-ADD3-49E3D9194C8F.jpeg
pike schreef: ↑zo 01 dec 2019, 21:50 Alle brakken (lopende honden - rasgroep 6) geven luid als ze een vers spoor van haarwild vinden. Ze blaffen op een speciale manier. Je hoeft ze dit niet te leren, het zit in hun genen. Voor de andere honden uit de meute is dat het teken dat de luidgever wild heeft gevonden en ze gaan allemaal op het luid af om dan vervolgens (als het volgens het boekje gaat tenminste) gezamenlijk het spoor uit te werken. Heel mooi om te zien!Aha! Weer wat geleerd, dank voor je uitleg. Gaaf hè, als zo gaan speuren.
Sommige teckels doen het trouwens ook. En sommige staande honden ook.
Bij Pike gebruikte ik het als truckje om Armagnac te lokken. Ik liet hem iets zien wat hij graag wou hebben, en op het commando 'luid' blafte hij er naar Armagnac kwam dan altijd als een speer aanrennen. Die begreep direct aan de manier van blaffen dat er bij Pike wat te halen viel.
Kaela schreef: ↑do 05 dec 2019, 07:42 Gister na 3 lessen op het grote paard, weer oud en vertrouwd op mijn vaste les IJsje. En het ging zooooo lekker. Heb echt wel wat geleerd van die grote lieverd.Oja, inderdaad! Verzamelde galop met een IJsje is vrijwel onmogeljk. Hoewel die moderne sportgefokte exemplaren van het vaste land dat best aardig kunnen.
Daarna nog geruild en een galopje gedaan. Voor het eerst in deze lessen, want het is bij IJsjes nou eenmaal niet zo eenvoudig om te galopperen in een rijbak. Was erg lollig, we gingen een tikje (heel erg) plat door de bochten, zoef zoef.
src_esther schreef: ↑do 05 dec 2019, 20:35 Oja, inderdaad! Verzamelde galop met een IJsje is vrijwel onmogeljk. Hoewel die moderne sportgefokte exemplaren van het vaste land dat best aardig kunnen.Waarom zou je het ook willen
Fijn dat je echt vorderingen maakt.
Als ik je berichtjes lees over het rijden krijg ik ook weer zin om op een paarden-/ponyrug te zitten. Helaas ontbreekt het me nog aan tijd... Misschien ooit...