Moderator: Lizzy
Martine M schreef: ↑za 30 nov 2019, 21:20 Hij poept nog goed dat is wel al staande dat hij dat doet of met hele ligte buiging. Nu ligt hij rustig te slapen in de garage, daar is hij altijd rustig daarom mijn twijfel ook weer. Was ook al aan het denken om ipv de medicatie 's morgens te geven beter in 2 keer 's morgens en 's avonds. Als ik nu verhoog is er natuurlijk geen reserve meer voor als hij zich is forceerd of zo daarom dat ik eerst nog even hier mijn verhaal deed.Als hij zich geborgen en veilig voelt in de garage zou ik dat lekker doen . Soms verdragen ze drukte en /of prikkels ook minder goed . Wat ik ben vergeten . Osteopathie , dat vinden ze vaak ook nog wel fijn . het ontspant en doet ook iets voor de pijn . En misschien eens met je d.a overleggen of andere pijnstilling een optie is ?
smulpaap schreef: ↑za 30 nov 2019, 21:41 Als hij zich geborgen en veilig voelt in de garage zou ik dat lekker doen . Soms verdragen ze drukte en /of prikkels ook minder goed . Wat ik ben vergeten . Osteopathie , dat vinden ze vaak ook nog wel fijn . het ontspant en doet ook iets voor de pijn . En misschien eens met je d.a overleggen of andere pijnstilling een optie is ?Ja als mijn nicht met haar kindje van 5 er is dan wordt hij ook wat onrustig de laatste tijd ook al is het geen druk kind dus die prikkels kan ook een reden zijn natuurlijk en ja ben net weer gaan kijken hij ligt er lekker te slapen. Maaandag ga ik sowieso weer is langs de dierenarts hoor hij krijgt regelmatig een checkup ik zal het met haar is bespreken.
smulpaap schreef: ↑za 30 nov 2019, 22:06 Ja , aan dat soort dingen merk je het ook he ? Kleine kinderen . Mijn hond was altijd dol op kinderenHij was ook een kindervriend, gelukkig hapt hij ee nog altijd niet naar maar ik merk wel dat hij nu altijd weggaat als de kleine hem rustig aait. Ik laat hem er dan ook niet achteraan gaan hoor ik besef ook dat hij dan gewoon met rust gelaten wil worden. Ik hou het in elk geval goed in de gaten, gelulkig luisterd de kleine van mijn nicht ook wel goed als ik wat zeg.
Maar dat ging ook niet meer , ik moest haar goed in de gaten houden anders hapte ze naar kinderen
Mensen vinden het ook aandoenlijk een oude hond en kinderen lopen er soms zomaar op af![]()
Uiteindelijk gilde ik al van verre ... niet aaien
En ja , wie weet heeft de d.a nog opties![]()
Soms kan andere pijnstilling ook goed werken
Doranto schreef: ↑zo 01 dec 2019, 09:43 Is hij gewend aan kou, of is hij normaliter altijd binnen in een verwarmd huis? Ik zou erg oppassen met kou, dat lijkt mij bij artrose en een oudere hond juist echt niet fijn. Dan zou ik hem juist eerder warm houden. Hijgen is ook een uiting van pijn en wil lang niet altijd zeggen dat het te warm is. Ik zou ook de pijnstilling verder verhogen als dat mogelijk is.Zoals ik al zei in mijn topic mag hij de hele dag buiten als het niet regend wat hij ook het liefst doet, 's avonds en 's nachts is hij altijd binnen. Het zijn sowieso honden die slecht tegen de warmte kunnen vooral in de zomer dan. Maar 19 graden moet normaal wel kunnen. Deze morgen is hij rustig en de verwarming heeft nu net volle bak gebrand dus denk ook niet dat het de warmte is. Pijn lijkt me ook niet echt het probleem of het moeten opflakkeringen zijn want als ik ga slapen is hij meestal rustig de ganse nacht, misschien toch de prikkels en de dementie (steeds denken dat we gaan wandelen) het is moeilijk, ik kende mijn jonge door en door maar nu is het een andere hond, lijkt weer een puppy soms, staat te keffen en te dansen om zijn eten wat hij nooit deed, is nu ook allemans vriend en een knuffel hond met momenten wat ook nooit zo was integendeel. Maar ik zie hem nog graag hoor mijn oudje.