Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Wat een plaatje! Dit tuig zit echt mooi!

Ik vond 3 keer per dag voeren helemaal geen hel. Maar wat ik deed: ik maakte 's morgens voor de hele dag het eten klaar, kiepte dat in 1 teiltje, husselde de hele bende goed door elkaar en als het etenstijd was, schepte ik gewoon 1 maaltijd uit de teil. Die aan het eind van de dag natuurlijk leeg was.

Tot 3 maanden: 4 keer per dag.
Tot 6 maanden 3 keer per dag.
Tot 12 maanden 2 keer per dag.
Door Lonaa
Fenixjuh schreef: ma 18 nov 2019, 22:08 Volgens mij zo snel mogelijk.... 2x was wel te doen, 1x vlees/orgaan en 1x bot... Hoe oud is ze nu?
Haar 'geboortedatum' is 28-5, dus bijna ongeveer 6 maanden.
Door Lonaa
Lizzy schreef: di 19 nov 2019, 07:36 Wat een plaatje! Dit tuig zit echt mooi!

Ik vond 3 keer per dag voeren helemaal geen hel. Maar wat ik deed: ik maakte 's morgens voor de hele dag het eten klaar, kiepte dat in 1 teiltje, husselde de hele bende goed door elkaar en als het etenstijd was, schepte ik gewoon 1 maaltijd uit de teil. Die aan het eind van de dag natuurlijk leeg was.

Tot 3 maanden: 4 keer per dag.
Tot 6 maanden 3 keer per dag.
Tot 12 maanden 2 keer per dag.
Ja, zoiets was ook mijn idee. Ze krijgt toch alleen nog maar 'kleine' karkassen en ik moet voor de katten sowieso met het bijltje in de weer om de parelhoen en het konijn een klap te geven, kan dat voor de muppet ook mooi.
Door Lonaa
Lizzy schreef: di 19 nov 2019, 08:49 Dat tandje komt ook wel los hoor. Je hebt nog een maand he!
Ik weet het, ik weet het. #ongeduld.

Overigens ga ik vandaag of morgen ook voor het eerst een groentemix maken :o Is er een minimaal aantal groentes dat erin moet ofzo?
Door Lizzy
Lonaa schreef: di 19 nov 2019, 09:17 Ik weet het, ik weet het. #ongeduld.

Overigens ga ik vandaag of morgen ook voor het eerst een groentemix maken :o Is er een minimaal aantal groentes dat erin moet ofzo?
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Voor zo'n klein hondje heb je natuurlijk maar weinig mix nodig en voor meer dan 2 weken zou ik niet maken omdat de voedingsstoffen van rauwe gepureerde groenten echt wel terug lopen in de vriezer.

Mooiste kies je voor rond de 10 groenten maar dan heb jij gelijk voor een weeshuis aan mix :biggrin2: . Tenzij je kleine delen per groenten neemt en van de rest zelf lekker iets maakt :biggrin2:

Ik zou vooral kiezen voor bladgroenten. Gezond en minder volume. Dus een zakje waterkers, spinazie, pluk andijvie en dan nog bijv. een stukje courgette en een stukje broccoli. Ofzo.
Door Lonaa
Lizzy schreef: di 19 nov 2019, 09:25 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Voor zo'n klein hondje heb je natuurlijk maar weinig mix nodig en voor meer dan 2 weken zou ik niet maken omdat de voedingsstoffen van rauwe gepureerde groenten echt wel terug lopen in de vriezer.

Mooiste kies je voor rond de 10 groenten maar dan heb jij gelijk voor een weeshuis aan mix :biggrin2: . Tenzij je kleine delen per groenten neemt en van de rest zelf lekker iets maakt :biggrin2:

Ik zou vooral kiezen voor bladgroenten. Gezond en minder volume. Dus een zakje waterkers, spinazie, pluk andijvie en dan nog bijv. een stukje courgette en een stukje broccoli. Ofzo.
Duidelijk. Precies alles wat ik zo niet in huis heb. :biggrin2:
Door Lonaa
Lizzy schreef: di 19 nov 2019, 12:14 ;D ;D

Wat heb je wel in huis?
Sperziebonen, wortel, spitskool, komkommer, avocado. Maar ik kan vandaag of morgen best even naar de supermarkt. :)
Door Lizzy
Lonaa schreef: di 19 nov 2019, 12:31 Sperziebonen, wortel, spitskool, komkommer, avocado. Maar ik kan vandaag of morgen best even naar de supermarkt. :)
Dat kan ook natuurlijk. Maar ik zou de sperziebonen zelf eerst even koken. Ongekookt vinden ze die hier echt niet te knagen! Niet teveel spitskool in doen. En zorgen dat je geen schil van de avocado erbij doet. En dan hebbie een prima mixje! De volgende keer neem je dan totaal iets anders.
Door Lonaa
Lizzy schreef: di 19 nov 2019, 13:09 Dat kan ook natuurlijk. Maar ik zou de sperziebonen zelf eerst even koken. Ongekookt vinden ze die hier echt niet te knagen! Niet teveel spitskool in doen. En zorgen dat je geen schil van de avocado erbij doet. En dan hebbie een prima mixje! De volgende keer neem je dan totaal iets anders.
Ik heb de groentemix-handleiding wel gelezen. Vond en bonen en kool misschien wat veel samen. Ik kar wel even naar de supermarkt. Kan er ook extra bladgroente in m'n ramensoep vanavond. ;D
Door Lonaa
Groentemix met veld sla, lollo rosso, wortel, broccoli, spitskool en courgette in de vriezer. Ook alle pens voor de komende 2 maanden gesneden en verpakt.
Morgen nog een deel, de rest komt vrijdag en dan gaan we zaterdag echt beginnen. :D

Was wel heel stom hoor, dat vlees laten ontdooien en verpakken. Het ruikt awesome, maar je mag het niet nu allemaal opeten. :'(
Afbeelding

Wel lekker gesnoept van de pens, paard en lam.

Het hoektandje gaat met de dag losser zitten, dus die verwacht ik er dit weekend wel uit.
Door Lonaa
Stiekem toch kleine barfhap gehad, want er waren restjes. Pens was awesome en hoef je niet te kauwen. Lam was awesome en hoeft ook niet gekauwd. Kippennek werd heel braaf gekauwd toen ik m vast had, goed met de kiezen alles. Laat ik de laatste helft los... *slik* op. :o ::)

Gulzige vreetschuur is het.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door