Ayko is een Cavalier reu van 14 jaar. Dankzij veel adviezen van hier blijft hij al jaren stabiel qua hartklachten en nu ook met behulp van een nierdieet. Voor de hartklachten krijgt hij nu 4 jaar cardisure en zijn hart blijft stabiel. Vorige maand nog een echo en foto laten maken, geen stuwing, hart niet verder vergroot en het bloed was goed.
Vanmorgen kwam ik beneden en komt hij blij naar me toe, niest en moet daarna kuchen alsof er een grasspriet dwars zit. Dat lukt niet, hij gaat zwalken en zakt zo door zijn poten. Ik ben er naast blijven zitten en na een paar tillen kwispelde hij weer (al liggend) en daarna nam hij weer eten aan en toen was het ook weer over. Naar de dierenarts met hem, bloed was prima, lymfo's nog beter dan een maand terug, geen koorts, foto's gemaakt en wederom niks te zien van een ontsteking of stuwing. Ook geen koorts, wel gevoelig op de keel (smakken).
Vanwege het 'door de poten' zakken is het advies nu toch beginnen met furosemide. Ik geef hem al tijden dagelijks een halve pil Solidago. Dat gaat goed. Kan dat samen?
Kan ik nog iets geven voor eventueel slijm in de keel/neusholte. Hij krijgt nu engystol van Heel erbij voor de weerstand.
Ik ben heel erg geschrokken, het was zo'n eng beeld.
Alvast heel erg bedankt!