Vlooien... wat nu?!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vlooien... wat nu?!

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zat er ook aan te denken hoor, dat als dit allemaal niet werkt: een professionele verdelger.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb wat betere ervaringen.

Wij hadden vanuit het niets een zich gek krabbende hond. Duurde even voordat ik aan vlooien dacht. Vlooienkam er bij, 36 vlooien in een keer van hem af gevangen. Oke, toen kreeg ik accuut kriebels.

Wij hebben Oscar en de katten een pipetje gegeven (advantix meen ik me te herinneren) en hebben 1 keer beneden de vloerbedekking en de bank en in de auto gif gesprayd.

Ik heb niets gewassen, niets herhaalt en we waren er vanaf. Ik ben Oscar een poos blijven kammen, de eerste dagen ving ik nog vlooien, maar het werden er steeds minder en toen was het klaar.

Dus adem in, adem uit. Het is goed om actie te ondernemen, maar het kan dus ook heus een beetje meevallen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef: ma 23 sep 2019, 07:34 Ik heb wat betere ervaringen.

Wij hadden vanuit het niets een zich gek krabbende hond. Duurde even voordat ik aan vlooien dacht. Vlooienkam er bij, 36 vlooien in een keer van hem af gevangen. Oke, toen kreeg ik accuut kriebels.

Wij hebben Oscar en de katten een pipetje gegeven (advantix meen ik me te herinneren) en hebben 1 keer beneden de vloerbedekking en de bank en in de auto gif gesprayd.

Ik heb niets gewassen, niets herhaalt en we waren er vanaf. Ik ben Oscar een poos blijven kammen, de eerste dagen ving ik nog vlooien, maar het werden er steeds minder en toen was het klaar.

Dus adem in, adem uit. Het is goed om actie te ondernemen, maar het kan dus ook heus een beetje meevallen.
Oh echt??? Nou jeetje, dit verhaal geeft de burger weer moed! (hoewel ik geen gif op de honden heb gedaan dus even afwachten of wij ook deze mazzel hebben). Nou scheelt het misschien ook wat voor huis je hebt? Wij hebben een oud huis. Overal naden en kieren, zelfs in de vloer 10 miljoen. Nou ja hoe dan ook: dit is wel een fijn positief verhaal ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef: ma 23 sep 2019, 07:40 Oh echt??? Nou jeetje, dit verhaal geeft de burger weer moed! (hoewel ik geen gif op de honden heb gedaan dus even afwachten of wij ook deze mazzel hebben). Nou scheelt het misschien ook wat voor huis je hebt? Wij hebben een oud huis. Overal naden en kieren, zelfs in de vloer 10 miljoen. Nou ja hoe dan ook: dit is wel een fijn positief verhaal ;D

Wij hadden vloerbedekking. Van die tegels, dus overal kieren. Daaronder wel een strakke verlijmde houten vloer, maar toch, elk huis heeft ontelbare kieren.

Tja, ik heb ook nog nooit een vlooienplaag meegemaakt en ik vond het niet zo spannend. Ik heb er toen ook geen moment bij stilgestaan om dekbedden en mijn bed te moeten behandelen, terwijl de katten daar altijd op lagen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

miik schreef: ma 23 sep 2019, 01:05 Ik twijfel of het voldoende is, maar zoek eens op diatomaarde/diatomeeraarde..... dieren flink inpoederen, manden, matjes, auto etc
Werkt wel, maar moet je mee opletten want het is schadelijk voor de luchtwegen. Fijn stof en zo.
Dus niet mee overdrijven.
In mandjes ed zou ik het niet gebruiken.
Diatomeeënaarde is de juiste benaming.
pearlsofpassion
Moderator

Wij hebben trouwens die keer een plaag gehad die ons alleen beet. Heel gek.
De katten hadden niet 1 vlo.
Toch heb ik ze wel behandeld want je wil dat uitsluiten. Als ze de hond of kat kunnen bijten, kunnen ze eitjes leggen en ben je weer maanden verder.
Als je dat verhindert, kunnen ze gaan uitsterven.
Van mensenbloed zouden ze naar het schijnt niet kunnen voortplanten.

Het is trouwens opvallend dat sinds ze vers krijgen, de katten nooit veel vlooien hebben. Als ze er nu nog hebben, zijn het er 1 of 2 (in totaal op beide katten) en geef ik een pipetje en 6 weken later nog 1. En dan is de kous daarmee af.
Vroeger zaten de katten meteen vol, als er vlooien waren, waren het er veel.
Het lijkt erop dat de vlooien de katten op rauw een stuk minder lekker vinden. Daardoor gaan ze dus wel eerder ons bijten, maar de plagen zijn een stuk minder groot.
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Leuk onderwerp ;D ;D ... dacht dat wij alleen dit probleem hadden :) ... Nadat jut & Jul naar de trimster waren geweest (in juni), zat Appie er helemaal onder... en Saar dus niet :o ....
En nog steeds... na verschillende keren de plekken waar alleen Appie ligt, ingesprayd te hebben, serestoband om (ook tegen teken, en dat gaat helemaal goed, tegen teken), Appie onder de douche met vlooienshampoo... niets werkt :-\ ... nu is Ap zaterdag voor het laatst met vlooienshampoo gewassen, dus ff afwachten....

Volg dit topic ;D ....
pearlsofpassion
Moderator

Vlooien kunnen ook resistent zijn.
Als je zo weinig resultaat boekt, kan je beter een ander middel (let op de werkzame stof) gebruiken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pearlsofpassion schreef: di 24 sep 2019, 10:43 Vlooien kunnen ook resistent zijn.
Als je zo weinig resultaat boekt, kan je beter een ander middel (let op de werkzame stof) gebruiken.
Dat is wel een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht!

Hoe gaat het bij jullie? Ik heb hier "afkloppen op ongelakt hout" geen vlo meer gezien. We duimen en hopen dat het zo blijft. Ik ben het wel zat hoor, dat kammen en stofzuigen en wassen :-X
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Mijn ervaring tot nu toe is het zelfde als bij Karin...
Ik ontdekte een vlo, behandelde hond/kat. mandjes werden gesprayed en een paar favo kleedjes gewassen...en daar was dan de kous mee af.
Nu lijkt het een terugkerend iets. Ik wordt gebeten (was tot het vinden van die ene vlo bij Pippa mijn enige aanwijzing op vlooien), ik was kleedjes, spray mandjes en behandel hond/kat. Dan ben ik een poosje er van af ( :biggrin2: ) en dan ineens zijn ze er weer. Ik weet dus ook niet helemaal zeker of de jeuk die Pippa heeft met vlooien te maken heeft. Maar het lijkt er op dat haar gekrab minder wordt. En als ik zeg gekrab dan heb ik het over een keer of 10 krabben op een dag. Niet dat ze hele dagen zich gek zit te klauwen.

De stacaravan is ontdaan van alles wat in gebruik was en wasbaar is. Alles is daar nogmaals met omgevingsspray behandeld, nu ook goed de kieren en hoekjes en de stofzuigzak is vernieuwd en ook in gesprayed.
Thuis is een slaapkamer leeg en met omgevingsspray behandeld en alle kleedjes/mandjes zijn naar de schuur. Morgen gaat hier de omgevingsspray door het huis.

Ik geloof niet dat we hier met een plaag te maken hebben want ik vang niks noppes nada bij hond/kat. Dat ik ook gebeten wordt is mij niet vreemd, ik ben aantrekkelijk voor muggen en vlooien. Als we vroeger op vakantie waren geweest en weer naar huis gingen dan droeg ik een wit t-shirt. Bij thuiskomst ging eerst dat shirt naar binnen en na een aantal minuten gingen mijn ouders dan ff checken hoe het shirt eruit zag ;D ;D Want als er vlooien waren, dan zat er gegarandeerd iets op dat shirt ::) :biggrin2:
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Ik dacht 5 jaar geleden een vlooienplaag te hebben....vlooienbommen geplaats, geen succes....uiteindelijk ging ik alles sprayen, zette de pas gekamde pup buiten (geen vlooien op de pup gevonden) stapte in de wagen om voor een paar uur te verdwijnen en zag tijdens het rijden de vlooien zo over de pup lopen...……. Ze kwamen dus van buiten...………. er zat een enorm vlooiennest in het klimop bij de achterdeur... in een verlaten merelnest. Of die vlooien ook bij honden blijven weet ik niet maar in ieder geval na het sprayen van de klimop wat we daarna verwijderd hebben waren ook de vlooien weg
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik heb eigenlijk elk jaar in juli vlooien, doe dan ook niet moeilijk, gebruik dan ook een pipetje....
Dit jaar niet, maar ze waren wel continue aan het krabben, echt irritant... Uiteindelijk op basis van 1 vlo eind augustus toch maar een pipetje (ieder de helft) gebruikt, en de jeuk was over....
Ik denk dat ik dit jaar ook geen vlooien in huis had, maar dat ze buiten op het gras gebeten worden en dan binnen gaan zitten krabben ofzo....
pearlsofpassion
Moderator

Je hebt natuurlijk nog de eitjes die uitkomen en vlooien kunnen ook maandenlang in een soort van sporestand overleven voor ze weer uitkomen.
Van 1 keer behandelen zou ik dus nooit vertrouwen.
Als je er op tijd jij bent kan het natuurlijk dat je geluk hebt. Maar als er al een tijdje last is, heb je dat geluk dus zeker niet en zou ik minstens 3 maanden een zekere behandeling voortzetten nadat de klachten verdwijnen. Evt zelfs een half jaar. Dat kan dagelijks kammen zijn, dat kan een pipetje zijn. Maar de hond/kat moet vrij blijven zodat ze niet kunnen voortplanten.
Echt sprayen en wassen ed deed ik ook enkel in de acute fase.
pearlsofpassion
Moderator

Lizzy schreef: wo 25 sep 2019, 17:29 Dat is wel een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht!
Tegen die sectolin kunnen ze niet resistent worden. Aangezien dat geen gif is maar fysisch werkt. Hetzelfde met diatomeeenaarde.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik ben ook van plan om hond en kat nu een tijd te blijven behandelen en daarnaast over een week of 6 nog een keer de omgevingsspray door het huis en die dan na een week of 6 nog een keer herhalen.

Plaats reactie