Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3377187
Een hond die in de opvang zit bij mij wordt verdacht van botontsteking . De hond is nu 3 weken in Nederland, was net voor vertrek gebeten door een andere hond in het asiel, maar men kon niets bijzonders vinden en ze heeft alleen een pijnstiller gekregen. Bij aankomst mankte ze licht, wat door spel met onze eigen hond binnen een week sterk verergerd is. Rust en pijnstillers gaven zo weinig verbetering dat ik afgelopen week foto's heb laten maken. Diagnose dierenarts: botontsteking of botkanker.

Gezien de leeftijd van de hond (1 jaar, kruising, 15 kilo) in combinatie met het incident in het asiel, denken een paar verschillende orthopeden toch eerder aan een bacteriele ontsteking van het bot. Ze krijgt nu antibiotica (clavaseptin, en ik zie gelukkig al verbetering. Daarnaast krijgt ze nog previcox. Wat kan ik nog meer voor haar doen qua supplementen? CBD-olie?
Bijlagen
Poorter- Buffy- - CR from 16-5-2019 S1 I0 (1).JPG
Poorter- Buffy- - CR from 16-5-2019 S1 I0 (1).JPG (380.7 KiB) 3518 keer bekeken
Poorter- Buffy- - CR from 16-5-2019 S0 I0.JPG
Poorter- Buffy- - CR from 16-5-2019 S0 I0.JPG (405.77 KiB) 3518 keer bekeken
#3377195
Het makkelijkst maak je Golden Paste. Het recept:

* 30 gram kurkuma
* 125 ml water (en eventueel meer als de pasta te dik wordt)
* 35 nl extra vierge olijfolie of 35 gram (of iets meer, mag ook) extra vierge geurende (liefst bio) kokosolie
* 1,5 theelepel vers gemalen zwarte peper

Gooi de hele handel in een pannetje en breng al roerend zachtjes aan de kook. Laat het heel zachtjes 10 minuten doorkoken. Nu deed ik vroeger 10 minuten zachtjes roeren en zachtjes laten pruttelen (heeeeel zachtjes - want het spettert als de hel en je krijgt de vlekken lastig uit je kleren of aanrechtblad) maar tegenwoordig doe ik er een dekseltje op en roer ik af en toe. Van Anne in Zweden geleerd, en dat is veel makkelijker :) . Als het 10 minuten zachtjes gekookt heeft, warmte-bron uitdraaien, iets laten afkoelen, zwarte peper erbij. Nog iets verder af laten koelen, totdat je het pannetje met je hand aan kunt raken en het nog behaaglijk warm is: dan de olie er goed doorheen roeren. Af laten koelen, in een glazen (met gekookt water schoongemaakte) pot over gieten (meestal is de pasta te dik en moet je het overscheppen) en in de koelkast hooguit 2 weken bewaren.
#3377244
Lizzy schreef:Het makkelijkst maak je Golden Paste. Het recept:

* 30 gram kurkuma
* 125 ml water (en eventueel meer als de pasta te dik wordt)
* 35 nl extra vierge olijfolie of 35 gram (of iets meer, mag ook) extra vierge geurende (liefst bio) kokosolie
* 1,5 theelepel vers gemalen zwarte peper

Gooi de hele handel in een pannetje en breng al roerend zachtjes aan de kook. Laat het heel zachtjes 10 minuten doorkoken. Nu deed ik vroeger 10 minuten zachtjes roeren en zachtjes laten pruttelen (heeeeel zachtjes - want het spettert als de hel en je krijgt de vlekken lastig uit je kleren of aanrechtblad) maar tegenwoordig doe ik er een dekseltje op en roer ik af en toe. Van Anne in Zweden geleerd, en dat is veel makkelijker :) . Als het 10 minuten zachtjes gekookt heeft, warmte-bron uitdraaien, iets laten afkoelen, zwarte peper erbij. Nog iets verder af laten koelen, totdat je het pannetje met je hand aan kunt raken en het nog behaaglijk warm is: dan de olie er goed doorheen roeren. Af laten koelen, in een glazen (met gekookt water schoongemaakte) pot over gieten (meestal is de pasta te dik en moet je het overscheppen) en in de koelkast hooguit 2 weken bewaren.
Behalve de olie en zwarte peper...
#3385525
CallistaBea schreef: za 07 sep 2019, 20:26 Hoeveel Golden Paste mag een teckel van 5,5 kg?
De dosering Golden Paste:

Kleine honden: start met 1/4 theelepel per dag
Medium honden: start met 1/2 theelepel per dag
Grote honden: start met 3/4 theelepel per dag
Reuze honden: start met 1 theelepel per dag

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 15 tot 20 mg per pond lichaamsgewicht. Makkelijker: 1/8 tot 1/4 theelepel per dag voor iedere 5 kg lichaamsgewicht. Dus 1/2 tot 1 theelepel voor een hond van 20 kg. Langzaam opbouwen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door