Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
jeanne schreef: afgelopen vrijdag dus sjonnie ontwormd, met een pasta voor kittens van Exil.
Vandaag wilde ze niets eten en heeft de hele middag buiten bij Bes liggen slapen. Uurtje geleden stond ie eindelijk op. Even later kwam ie langs me op de tuinstoel en hong er een stuk spaghetti uit zijn achterste :-X
Op de grond lag nog een klein hoopje spaghetti.
Ieks, als ik iets vies vind, zijn het wel wormen.
Duurt het altijd zolang dat die spoelwormen (want dat zijn het toch) eraf komen? Ze waren niet allemaal dood trouwens, een paar kronkelden nog een klein beetje :-X :-X
Volgens de bijsluiter moet ik over twee weken, dus volgende week vrijdag, weer ontwormen. Maar ik meen ooit gelezen te hebben, dat als de kat besmet is, je wekelijks moet ontwormen tot er niets meer afkomt?
En moet ik nu ook de honden weer ontwormen?
(ik heb Bes en Sil voor de zekerheid vorige week ook ontwormd)
ooooooooooh
ik vind wormen zo vies :-X :-X :-X
Dat kan niet meer van de wormenkuur zijn die werkt 24 uur van iname tot uitscheiding, ik zou em nu maar een wormenkuur van de DA geven jeanne en over twee weken weer
Door jeanne
sylvia schreef: Dat kan niet meer van de wormenkuur zijn die werkt 24 uur van iname tot uitscheiding, ik zou em nu maar een wormenkuur van de DA geven jeanne en over twee weken weer
:o
oh, dat wist ik niet :-\

ik ga morgen meteen een goede kuur halen
Door sylvia
[quote="jeanne"]
banminth helpt alleen tegen spoelwormen, is dat voldoende??
zou hij geen andere wormen nog erbij hebben?

[/quote]
Ik zou nu gewoon Vitamint halen, banmint is leuk voor kittens als ze nog bij de fokker zitten.
Door jeanne
net gebeld, niet op vooraad.
wel heeft ie flubenol (of zoiets, was vergelijkbaar zei hij)
Nou, dan ga ik dat zometeen maar halen.
Ik vroeg nog of ik de honden ook moest ontwormen nu, omdat de spoelwormen heeft, nee zei hij, die gaan niet over op de hond?????????????
(gisteravond toch wat anders gelezen op internet)
Door sylvia
[quote="jeanne"]
net gebeld, niet op vooraad.
wel heeft ie flubenol (of zoiets, was vergelijkbaar zei hij)
Nou, dan ga ik dat zometeen maar halen.
Ik vroeg nog of ik de honden ook moest ontwormen nu, omdat de spoelwormen heeft, nee zei hij, die gaan niet over op de hond?????????????
(gisteravond toch wat anders gelezen op internet)
[/quote]

Zitten er niet meer praktijken bij jou ? Flubenol ben ik persoonlijk niet kapot van, daar worden ze vaak ziek van , diaree en kotsen. En dat Sjonnie wormen heeft wil niet zeggen dat je honden direct onder zitten, vette kans dat die nks hebben.
Door jeanne
hebbes, boxmeer heeft het op voorraad, kan het vandaag tot half 6 afhalen.
De assistente vertelde me juist, dat ze meestal ziek worden van vitamint, en dat die flubenol lekkere pilletjes zijn, die goed verdragen worden.
Maarja, ik eigenwijs, wil toch de vitaminth.
Flubenol moest je ook 2 dagen achter elkaar geven.
dus ga ik zometeen als ik dit keffertje klaar heb, even snel op en neer naar boxmeer, hopelijk ben ik op tijd terug voor school...................
Ach, wat doe ik toch dom, ik stuur jan strakkies wel ;)
Door sylvia
[quote="jeanne"]
hebbes, boxmeer heeft het op voorraad, kan het vandaag tot half 6 afhalen.
De assistente vertelde me juist, dat ze meestal ziek worden van vitamint, en dat die flubenol lekkere pilletjes zijn, die goed verdragen worden.
Maarja, ik eigenwijs, wil toch de vitaminth.
Flubenol moest je ook 2 dagen achter elkaar geven.
dus ga ik zometeen als ik dit keffertje klaar heb, even snel op en neer naar boxmeer, hopelijk ben ik op tijd terug voor school...................
Ach, wat doe ik toch dom, ik stuur jan strakkies wel ;)
[/quote]

Leuk he zo'n beetje in jezelf keuvelen op BP ;D ;D ;D ;D ;D
Door jeanne
[quote="sylvia"]
Leuk he zo'n beetje in jezelf keuvelen op BP ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]hahahaa
ik keuvel nog even door
hondje is al klaar, maar word pas om kwart voor 11 opghaald, dan sjees ik toch maar snel zelf naar boxmeer.
Want ik wil gewoon zo snel mogelijk dat mijn lieve sjonnie van die spoelwormen afkomt!
Door jeanne
nou, ik dacht, dat doe ik wel eventjes, hup, bekkie open, spuit erin,
me hele keuken zit onder de spetters ;D
heb het dus maar op zijn voorpootjes gesmeerd en nu likt ie alles op.
Hopelijk heeft ie genoeg binnen nu.
Dus dat spul werkt meteen, dus dan zou er binnen 24 uur nog meer spaghetti uit moeten komen :-X :-X
oooooooh ik vind het zo zielig voor 'm
Door sylvia
[quote="jeanne"]
trouwens, de samenstelling van die Exil kuur en deze Vitaminth is exact hetzelfe???
waarom heeft die Exil dan niet gewerkt??
[/quote]
geen idee, en weet je zeker dat hij exact hetzelfde is, want volgens mij mogen in dierenwinkels geen kuren verkocht worden waar bepaalde goedwerkende stoffen inzitten.

Maar het kan ook zijn dat hij zoveel wormen heeft (misschien hebben die lui die beestjes wel helemaal nooit ontwormd) dat je even moet doorgaan met ontwormen.

ik zou dan over 1 1/2 week nog een keer en dan weer 1 1/2 week later
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door