Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Greetje123
#3384632
Mijn hond heeft gisteren paardenvoer gegeten. Niet veel maar wel wat. Nu is jaar buik wat opgezet en is ze aan de diaree. Ze is wel erg vrolijk. Wat kan ik hier aan doen en is dit gevaarlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Door Lizzy
#3384636
Ook voor paarden heb je tegenwoordig allerlei soorten voer. Ik weet niet of je weet wat voor voer het was? Tenzij je hond allergisch is voor granen, denk ik niet dat er veel aan de hand is. Kan me wel voorstellen dat ze er diarree van heeft gezien de inhoud van veel van die paardenbrokken:

Samenstelling: tarwegries, gerst, palmpitschilfers, tarwe, sojahullen (geproduceerd met genetisch
gemodificeerde soja), melasse, mais, haverpellets, maisglutenvoermeel, krijt, lijnzaad, grasbrok, zout en
magnesiumoxide

Gerst, maïs, luzerne, johannesbrood, erwtenvlokken, tarwe zemelen, lijnzaadschilfers, lijnzaad, soya olie, haverschillen, zonnebloemolie, kruiden, aardappelzetmeel

mais (gepoft en geplet) 25,7 %, gerst (getoast en geplet) 23,4 %, gerstenvlokken 16,8 %, maisvlokken 13,7 %, mais (geexpandeerd) 6,0 %, gerst (geexpandeerd) 5,0 %, suikerrietmelasse 3,1 %, lijnzaad 1,0 %, zonnebloempitten 1,0 %, Mariadistelolie 1,0 %, tarwezemelen 0,8 %, calciumcarbonaat 0,7 %, dicalciumfosfaat 0,4 %, topinamboerconcentraat 0,3 %, luzernegroenmeel 0,2 %, havervlieszemelen 0,2 %, natriumchloride 0,2 %, magnesiumoxide 0,1 %

====

Een greep uit wat paardenbrokken. Nee, niet gezond voor honden maar volgens mij niks aan de hand als je hond niet allergisch is voor granen.

Barfplaats wordt gesponsord door