Rik01 schreef: ↑zo 11 aug 2019, 13:47
Omdat niet iedereen alle topics even interessant vindt (en dit al kan herkennen aan de topictitel). En op deze manier niet alle topics één voor één hoeft te openen om ze als gelezen te markeren.
Stel je maar eens voor dat je van de 20 topics alleen maar 5 of 8 wilt lezen. Ik open wel altijd de ongelezen topic pagina standaard, om voor mij wel interessante topics niet te missen. Maar moet dan vervolgens 12 tot 15 (voor mij oninteressante) topics aanklikken om ze te markeren als gelezen. Vandaar dat de optie "markeer site als gelezen" bestaat
Maar waarom moet dat dan? Je ziet toch of aan de topictitel al of je iets interessant gaat vinden, of je hebt het topic al bezocht en weet dus dat het niets voor je is? Dat hoef je dan toch niet extra op je eigen computer aan te geven? Of werkt dat niet voor iedereen zo?
Ik weet alleen dat ik vroegah een aantal keren per ongeluk op de 'als gelezen markeren'-knop heb gedrukt (net wakker, leesbril niet op), en dan ergerde het me juist dat ik op dat moment niet meer kon zien in welke topics er nieuwe bijdragen waren. Natuurlijk had zich dat binnen enkele dagen wel weer opnieuw uitgekristalliseerd, maar ik vond die 'als gelezen markeren'-knop dus juist retelastig.